Mijn motor wordt snel heet en stopt....

Markvis

Rookie
2 mei 2016
7
0
Enschede
Dag allen,

Ik ben sinds drie weken in bezit van een intruder vs 700 van 1986.
Nu heb in onlangs de sissy bar verwijderd en sindsdien heb ik een probleem met mijn temparatuur tot mijn spijt.

De uitlaat wordt in no time heet ( rijdend al binnen 3 km) en slaat de motor af.
Lampjes van olie en temp gaan dan branden, terwijl er voldoende olie 10/40 kw in zit.
En stationair lopend is hij na paar keer gas geven binnen 5 min al erg warm.

Motor moet dan eerst afkoelen en start dan wel weer zonder problemen.

Nu ben ik geen echte techneut, maar wat moet ik doen?...
Thermostaat kapot? Elektrisch probleem onder zadel na verwijderen sissybar? Verkeerde olie die niet genoeg koelt?

Wie o wie kan me tips geven?

Vriendelijk bedankt voor uw hulp alvast 😀👍
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Ik ben sinds drie weken in bezit van een intruder vs 700 van 1986.
Nu heb in onlangs de sissy bar verwijderd en sindsdien heb ik een probleem met mijn temparatuur tot mijn spijt.

De uitlaat wordt in no time heet ( rijdend al binnen 3 km) en slaat de motor af.
Lampjes van olie en temp gaan dan branden, terwijl er voldoende olie 10/40 kw in zit.
En stationair lopend is hij na paar keer gas geven binnen 5 min al erg warm.

Motor moet dan eerst afkoelen en start dan wel weer zonder problemen.

Nu ben ik geen echte techneut, maar wat moet ik doen?...
Thermostaat kapot? Elektrisch probleem onder zadel na verwijderen sissybar? Verkeerde olie die niet genoeg koelt?

Wie o wie kan me tips geven?

Vriendelijk bedankt voor uw hulp alvast 😀👍
Welkom op MF.
 
WTF een vrijdagtopic op maandag :X

Doet me denken aan deze

Wat heb je precies gedaan bij het verwijderen van de sissybar? Heb je daarvoor nog wel gereden dit jaar of was dat voor de eerste rit?

Dag Zero.

Voor die tijd gereden zonder problemen.
Echter nadat ik zadel en buddy Seat had verwijderd kwamen deze problemen helaas.

Stekkers lijken miz allemaal goed aangesloten te zijn.

Mvg mark
 
Ga voor jezelf eens na wat je allemaal hebt losgehaald. Heb je stekkers/kabels losgehaald, of echt alleen bouten vd sissybar? Nergens een massakabel die onder een moer geschroefd zat die nu weg is? of nog meer van zulk soort gekke dingen?

Dag Zero.

Voor die tijd gereden zonder problemen.
Echter nadat ik zadel en buddy Seat had verwijderd kwamen deze problemen helaas.

Stekkers lijken miz allemaal goed aangesloten te zijn.

Mvg mark
 
Ga voor jezelf eens na wat je allemaal hebt losgehaald. Heb je stekkers/kabels losgehaald, of echt alleen bouten vd sissybar? Nergens een massakabel die onder een moer geschroefd zat die nu weg is? of nog meer van zulk soort gekke dingen?


De massa kabel heb ik vast gezet op het frame, daar waar hij hoorde.
Ik heb er maar 1 losgehaald onder het zadel, deze zat vast onder de beugel van de buddy seat.
Deze al eerst weer aangesloten en daarna de rest cd beugel van buddy seat.
Dacht zelf niet dat dat probleem was.

Ik ga morgen de waterpomp en radiator testen iig.

Thnx 👍
 
Dag allen,

Ik ben sinds drie weken in bezit van een intruder vs 700 van 1986.
Nu heb in onlangs de sissy bar verwijderd en sindsdien heb ik een probleem met mijn temparatuur tot mijn spijt.

De uitlaat wordt in no time heet ( rijdend al binnen 3 km) en slaat de motor af.
Lampjes van olie en temp gaan dan branden, terwijl er voldoende olie 10/40 kw in zit.
En stationair lopend is hij na paar keer gas geven binnen 5 min al erg warm.

Motor moet dan eerst afkoelen en start dan wel weer zonder problemen.

Nu ben ik geen echte techneut, maar wat moet ik doen?...
Thermostaat kapot? Elektrisch probleem onder zadel na verwijderen sissybar? Verkeerde olie die niet genoeg koelt?

Wie o wie kan me tips geven?

Vriendelijk bedankt voor uw hulp alvast 😀👍


Ik vraag me af hoe dat kan.
 
met een werkplaatshandboek is het makkelijk zoeken, beetje googlen en er is er wel één te vinden :X of wat ik altijd doe is een haynes kopen, sleutelt wel makkelijker met het boek ernaast.

Je temperatuur en olie lampje zijn twee losse circuits. De een wordt door de temp(sensor)schakelaar aangestuurd en de ander door je olie sensor (kon niet zo 1-2-3 zien of het druk of niveau schakeling is. Bij druk is het of de sensor(schakelaar) of de pomp. Bij niveau, controle OK, sensor kaduuk. Of de bekabeling ervan!

Suc6!
 
Dag allen,

Ik ben sinds drie weken in bezit van een intruder vs 700 van 1986.
Nu heb in onlangs de sissy bar verwijderd en sindsdien heb ik een probleem met mijn temparatuur tot mijn spijt.

De uitlaat wordt in no time heet ( rijdend al binnen 3 km) en slaat de motor af.
Lampjes van olie en temp gaan dan branden, terwijl er voldoende olie 10/40 kw in zit.
En stationair lopend is hij na paar keer gas geven binnen 5 min al erg warm.

Motor moet dan eerst afkoelen en start dan wel weer zonder problemen.

Nu ben ik geen echte techneut, maar wat moet ik doen?...
Thermostaat kapot? Elektrisch probleem onder zadel na verwijderen sissybar? Verkeerde olie die niet genoeg koelt?

Wie o wie kan me tips geven?

Vriendelijk bedankt voor uw hulp alvast 😀👍
Als een motor afslaat, gaan die lampjes ook branden.

De vraag is of het lampje van temperatuur eerst gaat branden, en dan dan pas de motor afslaat. Volgens mij niet.

Een uitlaat is idd al snel te heet om vast te pakken.

Ik denk dat je brandstoftekort hebt, en dat daarom de motor stil valt. Benzinekraan niet goed, slang klem, vacuum in tank, brandstofpomp stuk, of de zekering daarvan...
 
Uit sommige vragen blijk een niveau waarbij het wellicht handig is om zelf niet al teveel aan de motor te sleutelen (motorblok/brandstof/electra/remmen/tandwielen). Dit bedoel ik niet lullig! :)

> Ik denk ook dat je motor om een andere reden af slaat, zoals brandstof tekort.
Ik kan me geen motor verzinnen die met normaal rijden binnen 3km afslaat door een te warme motor (hitte beveiliging?), dan is je koelvloeistof nog niet eens > 70 graden. (ALS er genoeg in zit)

Zelfs een vacuüm getrokken tank kan ik me niet voorstellen in 3km. Ik zou het probleem zoeken bij je brandstof(mengsel) toevoer.
 
Laatst bewerkt:
Als een motor afslaat, gaan die lampjes ook branden.

De vraag is of het lampje van temperatuur eerst gaat branden, en dan dan pas de motor afslaat. Volgens mij niet.

Een uitlaat is idd al snel te heet om vast te pakken.

Ik denk dat je brandstoftekort hebt, en dat daarom de motor stil valt. Benzinekraan niet goed, slang klem, vacuum in tank, brandstofpomp stuk, of de zekering daarvan...
:^ haal nog eens ALLES los wat je de 1e keer los hebt gehaald (ook de tank) en kijk of er niet ergens een kabeltje/draadje/slang klem is komen te zitten.
 
de brandstof slang loopt ergens bij de voorkant van het zadel naar de brandstof pomp. Of de slang is afgekneld, of de brandsofpomp steker is los getrokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan