RSV Mille ratel uit blok, niet meer in neutraal te krijgen

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
7.437
495
Noord-Holland
Hoi MF'ers,

Heb onlangs een leuke Aprilia RSV Mille uit '00 gekocht om mee op het circuit te rijden.

Fiets ziet er tiptop uit voor zijn leeftijd.

Nu kwam ik er achter tijdens een rondje rijden dat hij hapert bij hoge toerentallen. Onderin en stationair loopt hij perfect, maarbals je vol gas geeft valt hij bij 7000 toeren stil en dan pakt hij weer op, valt weer stil en pakt weer op etc.
Dit heb ik tijdens het proefritje en de rit naar huis niet gemerkt. Hij heeft het ook niet als hij in zn vrij staat en je geeft dan gas.
Het is net alsof je het gas opeens los laat of dat de onsteking wordt uitgeschakeld en aan weer aan.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Heb de luchtfilterbox gecheckt en gekeken of er slangen loszaten oid, maar niks vreemds gezien.
 
Laatst bewerkt:
~
Update;

Vandaag en gisteren weer wat gereden, helaas is het probleem nog niet weg.
Het gebeurd als je flink gas geeft, vooral nadat je al een paar keer flink hebt geaccelereerd. Bijvoorbeeld bij terugschakelen voor een drempel, dan weer volgas, dan smoort hij direct.
Het is net alsof de brandstofvoorraad "leeg" is waarna je even rustig moet rijden om het weer aan te vullen. Nogal vervelend aangezien deze motor vooral op het circuit gebruikt wordt.

Even een lijstje wat er allemaal al is gedaan;
-Bougies vervangen
-Injectorreiniger toegevoegd aan brandstof
-Brandstofpomp vervangen
-Brandstofflter vervangen
-snelkoppeling retourleiding vervangen
-Tank ontroest
-Slangen in tank vervangen

Iemand die mij kan helpen?
Ik ben ten einde raad...[/quote
Heb je al eens je brandstof drukregelaar gecontroleerd, bij mijn gen2 zit deze op het gaskleppenhuis deze wordt afgeregeld door een vacuümslangetje,jouw motor zal er vast ook één hebben
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens je brandstof drukregelaar gecontroleerd, bij mijn gen2 zit deze op het gaskleppenhuis,jouw motor zal er vast ook één hebben\
Op dit moment verdenk ik deze ook inderdaad, hoe kun je deze controleren?[/quote]
Brandstofdruk meten is het mooiste, aangezien niet iedereen een meter heeft kun je het als volgt ook proberen. Vacuumslang eraf en afdoppen,stukje slang aan regelaar maken.motor starten stationair laten draaien en flink aan het slangetje zuigen motor moet hier op reageren. Gelijk je originele slang controleren of hier vacuüm op staat.met je tong tegen het slangetje.
 
Euhhh, sorry dat ik het even niet begrijp :? een testbank van tuono? , en ik heb hier ook nergens testresultaten gezien :?
Zelfhelend vermogen, tja dat ken ik helaas ook, komt weleens voor en maakt het lastiger...

Dat was de mijne...(Sorry had wel even update mogen plaatsen) Die had vorig jaar de hik...Op de testbank geweest bij HdeB en toen gedroeg ie zich voorbeeldig. Twee dagen later was het weer mis. Ten einde raad heb ik toen tank en alles losgemaakt en alle sensors, stekkers etc los gehad en schoongemaakt. Sindsdien geen last meer. Wat het nu precies geweest is;geen idee.

Overigens smoorde de mijne niet echt, het was meer hakkelen, met horten en stoten. Misschien een idee die van jou op de bank te zetten? Kun je het probleem uitlokken en heb je misschien een indicatie waar je het kan zoeken...
 
Even een update.

Voordat ik een brandstofdrukregelaar ging bestellen, wou ik toch nog even de tank inc brandstofpomp controleren, kijken of daar misschien iets zat.

Ik heb een klein lekje gevonden in de slang van de brandstofpomp naar het brandstoffilter.
Dit kan wellicht wat drukverlies veroorzaken, waardoor hij inhoud als er veel brandstof nodig is (=volgas). Ook zat er wat roest en smurrie vlakbij het aanzuigfiltertje en bovendien was deze vrij vuil. Dit alles netjes schoongemaakt.

Nu even wachten op een nieuw stukje slang en dan alles weer in elkaar zetten.
Hopelijk is het dan nu weer opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb goede slangen van Gates. Gisteren even een testrondje gedaan (met Racetecs in de regen was spannend, lekker spinnen bij volgas en terugschakelen) maar het probleem lijkt weg te zijn. Ik houd het in de gaten.
 
Even een update;

Vandaag een flink stuk gereden en de Mille gaf geen klap verkeerd. Het probleem lag dus toch wederom in vervuiling rondom de brandstofpomp en een lekke slang tussen pomp en brandstoffilter.

De dag eindigde echter in mineur, toen het blok vast sloeg terwijl ik over een hobbeltje reed. Nu zit er een ratel in de het blok en gaat hij niet meer in zn vrij.
Dit staat uiteraard los van de problemen met het inhouden. Het probleem lijkt uit de versnellingsbak te komen en niet zozeer het bovenblok of de krukas. Tips zijn uiteraard welkom.
 
\
Update;

Vandaag en gisteren weer wat gereden, helaas is het probleem nog niet weg.
Het gebeurd als je flink gas geeft, vooral nadat je al een paar keer flink hebt geaccelereerd. Bijvoorbeeld bij terugschakelen voor een drempel, dan weer volgas, dan smoort hij direct.
Het is net alsof de brandstofvoorraad "leeg" is waarna je even rustig moet rijden om het weer aan te vullen. Nogal vervelend aangezien deze motor vooral op het circuit gebruikt wordt.

Even een lijstje wat er allemaal al is gedaan;
-Bougies vervangen
-Injectorreiniger toegevoegd aan brandstof
-Brandstofpomp vervangen
-Brandstofflter vervangen
-snelkoppeling retourleiding vervangen
-Tank ontroest
-Slangen in tank vervangen

Iemand die mij kan helpen?
Ik ben ten einde raad...[/quote
Heb je al eens je brandstof drukregelaar gecontroleerd, bij mijn gen2 zit deze op het gaskleppenhuis deze wordt afgeregeld door een vacuümslangetje,jouw motor zal er vast ook één hebben

Even een update.

Voordat ik een brandstofdrukregelaar ging bestellen, wou ik toch nog even de tank inc brandstofpomp controleren, kijken of daar misschien iets zat.

Ik heb een klein lekje gevonden in de slang van de brandstofpomp naar het brandstoffilter.
Dit kan wellicht wat drukverlies veroorzaken, waardoor hij inhoud als er veel brandstof nodig is (=volgas). Ook zat er wat roest en smurrie vlakbij het aanzuigfiltertje en bovendien was deze vrij vuil. Dit alles netjes schoongemaakt.

Nu even wachten op een nieuw stukje slang en dan alles weer in elkaar zetten.
Hopelijk is het dan nu weer opgelost.

:?
 
Even een update;

Vandaag een flink stuk gereden en de Mille gaf geen klap verkeerd. Het probleem lag dus toch wederom in vervuiling rondom de brandstofpomp en een lekke slang tussen pomp en brandstoffilter.

De dag eindigde echter in mineur, toen het blok vast sloeg terwijl ik over een hobbeltje reed. Nu zit er een ratel in de het blok en gaat hij niet meer in zn vrij.
Dit staat uiteraard los van de problemen met het inhouden. Het probleem lijkt uit de versnellingsbak te komen en niet zozeer het bovenblok of de krukas. Tips zijn uiteraard welkom.

Sodeknetters...Jij hebt wel pech met dat ding zeg. Dit zijn meestal niet de makkelijkste/goedkoopste gevalletjes om op te lossen...
 
Dat kun je wel stellen ja.

Ik had ook juist voor een Mille gekozen omdat deze blokken als goed/sterk bekend stonden.

Nou, om dat te relativeren moet je daarbij wel bedenken "voor een Italiaan"
Ik heb er drie gehad, maar na de derde besloten dat er geen Aprilia meer komt.
Nr2 heb ik zelf platgereden, die kon er niets aan doen. Maar met de Mille en Tuono nr2 heb ik aardig wat reps gehad.
Ze rijden wel fantastisch, dat wel!
 
Mooi balen man. De koppeling werkt wel goed? Ik kan niets anders bedenken dan dat je de versnelling ak open moet maken, wat volgens mij wil zeggen dat je het blok moet splitsen. Dus blok er uit..

Maar misschien eerst maar even beginnen met het dynamodeksel en koppelingsdeksel er af en kijken of je daar wat kan zien.

Startkoppeling had je al eens gerepareerd?
 
Laatst bewerkt:
Mooi balen man. De koppeling werkt wel goed? Ik kan niets anders bedenken dan dat je de versnelling ak open moet maken, wat volgens mij wil zeggen dat je het blok moet splitsen. Dus blok er uit..

Maar misschien eerst maar even beginnen met het dynamodeksel en koppelingsdeksel er af en kijken of je daar wat kan zien.

Startkoppeling had je al eens gerepareerd?
Startkoppeling is inderdaad onlangs vervangen en dat is verder allemaal succesvol verlopen.

De koppeling werkt wel en het blok loopt verder mooi rond, dus het komt waarschijnlijk vanuit de bak inderdaad. Motor staat nu bij een garage die er naar gaat kijken. Als het ernstig is en het blok moet open kan ik denk beter een ander blok op MP scoren.
 
Startkoppeling is inderdaad onlangs vervangen en dat is verder allemaal succesvol verlopen.

De koppeling werkt wel en het blok loopt verder mooi rond, dus het komt waarschijnlijk vanuit de bak inderdaad. Motor staat nu bij een garage die er naar gaat kijken. Als het ernstig is en het blok moet open kan ik denk beter een ander blok op MP scoren.

Kijk dan gelijk naar een ander merk want het is altijd wat met een italiaan.
Wie weet wat dat donorblok dan weer heeft.
Het is niet voor niets een donorblok
 
Terug
Bovenaan Onderaan