Verlagen Suzuki 750 srad hoe en wat

FamMaduro

MF'er
3 mei 2016
37
0
Hoofddorp
Wij hebben de zoekfunctie gebruikt maar kregen geen duidelijk antwoord over hoe en wat

Kan iemand aan de hand van de foto zien of deze motor misschien verhoogd is?

Deze motor is op dit moment net iets te hoog voor mijn vrouw dus zouden we graag de motor iets willen verlagen via google kwamen we gauw op lustracing.co.uk en hyperpro

Die verkopen dogbones is dit de oplossing om deze motor iets te verlagen ?

Keuze van lustracing is 25 mm of 40 mm
Hyperpro is 35 mm

Wat raden jullie aan 40 mm of het liefst zo min mogelijk ?

En moet dat alleen achter of ook voor ?

Is dit redelijk te doen of moet je bv de motor naar een motorzaak brengen om het te laten doen ivm speciaal suzuki gereedschap oid

Of weet iemand misschien waar wij die onderdelen kunnen kopen om het te verlagen

Alvast bedankt voor jullie medewerking

full
 
Hij ziet er zeker niet verhoogt uit.
Als je vrouw niet veel weegt kan je de veervoorspanning verlagen. de motor komt dan ook naar beneden.
je kan ook de vorkpoten iets door steken.
 
:^

en ik zou het bij 1 topic houden en niet voor elke aparte vraag een topic starten.

welkom op motor-forum :] overigens.

en best kans dat het achterzitje gewoon onder het plastic afdekkapje zit waar SRAD in het roze op staat.

je hebt in principe geen 'speciaal' gereedschap nodig maar als je ziet dat sommige mensen ikea inbus sleuteltjes gebruiken , is de kans aanwezig dat je een bout gaat stuk draaien die specifiek is aan je vering/ophanging , dus duur.

ook moet de motor goed opgebokt zijn met iig het achterwiel van de grond af.
maak een printje van die lustrace en hyperpro en leg het eens voor bij je lokale motorzaak , ze bijten niet hoor, misschien valt het best mee wat het kost.

voorkant verlagen hoeft niet, maar zal misschien beter zijn (voor de balans) als je voor de maximale verlaging gaat.

succes :)
 
Laatst bewerkt:
Hij is zeker niet verhoogd, heb zelf ook een SRAD gehad en zie geen verschil in hoogte.

Ik heb in het verleden eens een Thundercat verlaagd doormiddel van dogbones, als je dit doet is het wel verstandig de voorpoten mee te laten zakken ivm de rijeigenschappen. Speciaal gereedschap heb je niet nodig met een goeie dopsleutelset kom je een heel eind maar je moet de motor wel goed op kunnen bokken want het achterwiel moet loskomen van de grond.

Maar als je het niet aandurft of je hebt niet het gereedschap ga gewoon langs de motorzaak, zij kunnen jou het beste van advies voorzien en misschien valt het qua kosten nog mee om te laten doen.

Succes
 
Heeft iemand op deze forum ervaring met de ziting verlagen of een club die dat doet

Wij werden verwezen naar tijger leatherseats in den haag die kunnen de zitting aanpassen zodat mijn vrouw lager komt te zitten iemand ervaring met deze club

Werd ons afgeraden om de motor te verlgagen dmv dogbones ivm stuur eigenschappen
Dus willen we eerst kijken of we iets kunnen bereiken met de zitting

Mischien ergens een topic ?
 
Mn schoonzus had dr SRAD verlaagd dmv dogbones. Ik denk dat je met de zitting niet veel hoogte kan winnen. En blijft de zit dan nog wel comfortabel? Het is al niet een erg dik zadel.
 
Thanks Hans uut zwoll voor de tip

Michien dat wij met jou een afspraak kunnen maken om dit te laten doen mischien een idee dat eerst jou vrouw een proefritje maakt tis een ladybike haha

Zij rijd toch ook op de bovenkant ? Of rijd zij aan de onderkant?

Oowja hoeveel bar hahaha
 
Heeft iemand op deze forum ervaring met de ziting verlagen of een club die dat doet

Wij werden verwezen naar tijger leatherseats in den haag die kunnen de zitting aanpassen zodat mijn vrouw lager komt te zitten iemand ervaring met deze club

Werd ons afgeraden om de motor te verlgagen dmv dogbones ivm stuur eigenschappen

Dus willen we eerst kijken of we iets kunnen bereiken met de zitting

Mischien ergens een topic ?

Lijkt me onzin.
Als je de motor achter 2a3cm verlaagt met dogbones, en je doet aan de voorkant hetzelfde dan blijven de stuureigenschappen hetzelfde.
Heb ik ook, gaat als de brandweer. Ik raak alleen iets sneller de grond met de steppies.
Als ik echt wild ben ook met de uitlaat, maar dat probeer ik toch meestal te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan