Carter opgeblazen

Arneke96

Rookie
4 mei 2016
3
0
geel
Hallo,

Weet er iemand hoe het komt dat mijn carter is opgeblazen...
Ik was aan het rijden en mijn motor viel stil.. Daarna start ik hem trg en 5 sec later bam kapot :(
full
 
welkom op motor-forum :/
dat is geen mooi begin.
en wat tom al zegt, er zal ene tandwiel/kettingwiel ;) tegen de binnenkant van je deksel geslagen zijn.
ziet er uit als motorschade, ja dat is logisch, maar ik bedoel als gevolg daarvan het stilvallen en het dan weer proberen te starten terwijl er al iets stuk of verbogen is.

erg jammer, succes.
 
Een carter blaas je niet op. Daar is iets met kracht doorheen geklapt.
Trek je blok uit elkaar zou ik zeggen. Ik zie daar een los tandwiel hangen, ik denk dat je daar moet zoeken,
:^
Uit elkaar trekken vind ik wat voorbarig, het carterdeksel er af lijkt me voorlopig voldoende. Ik vraag me af wat het voor tandwiel is? Een tussentandwiel van de startmotor? En waarom zie ik geen as in dat tandwiel? Is hij afgebroken het het stompje er uit gevallen, of is de bout losgelopen en het tandwiel van de as geschoven?
In het laatste geval is het een kwestie van terugplaatsen en een nieuw carterdeksel.
 
Hallo,

Weet er iemand hoe het komt dat mijn carter is opgeblazen...
Ik was aan het rijden en mijn motor viel stil.. Daarna start ik hem trg en 5 sec later bam kapot :( [afbeelding]

Even hardop denken modus:

Heb je op de startknop gedrukt terwijl de motor nog reed/rolde?

(ik weet niet of daar deze schade van kan ontstaan en of deze motor een elektrische starter heeft? )
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Maakt eigenlijk toch niet zo heel veel meer uit hoe het nou precies gebeurt is, het is nu toch gebeurd.
Is het motorblok recent nog uit elkaar geweest of gereviseerd ofzo?

Groeten en succes ermee.
 
Hallo.

Maakt eigenlijk toch niet zo heel veel meer uit hoe het nou precies gebeurt is, het is nu toch gebeurd.
Is het motorblok recent nog uit elkaar geweest of gereviseerd ofzo?

Groeten en succes ermee.

Nou als het mijn motor geweest was zou ik toch graag willen weten waar het probleem vandaan kwam en of ik er iets aan had kunnen doen, zodat er in het vervolg misschien op te letten/iets aan te doen is..
 
Zat er nog olie in dat blok...?
Vraag anders ook op t allroad maniavs forum of het ktm draadje alhier..

Maar t ziet er niet best uit...
Wat was er daarvoor met t blok gebeurd?
Altijd van jou?
Net gekocht?

Ooit gereviseerd?
Of werd dat verteld? (Bij verkoop??)
 
Als je de foto van de TS goed bekijkt:

full


Zie je dat een tussentandwiel los ligt.

Of het tandwiel is losgekomen van zijn as of de as zelf is afgebroken. Beide componenten zijn in staat om deze schade te veroorzaken als ze gepakt worden door de koppelingskorf of het daarachter liggende tandwiel.
 
Laatst bewerkt:
Als je de foto van de TS goed bekijkt:

[afbeelding]

Zie je dat een tussentandwiel los ligt.

Of het tandwiel is losgekomen van zijn as of de as zelf is afgebroken. Beide componenten zijn in staat om deze schade te veroorzaken als ze gepakt worden door de koppelingskorf of het daarachter liggende tandwiel.
Maar dat hoeft niet perse de oorzaak te zijn, het kan ook het gevolg zijn van het gebroken deksel want de as door dat tandwiel zit ook in de kap vast en dat deel is nu weg.
 
de as van dat tussen tandwiel van de electrische starter zit niet gelagerd in de kap.
die as zit aan 1 kant vast in het carter en het tandwiel is geborgd met een clip.
zo te zien is die as ook uit het carter gebroken dus de schade is groot genoeg om het hele blok uit elkaar te trekken en misschien ook om het carterdeel te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan