Aprila RSV Mille 1999 start niet meer

Ferroli

Rookie
30 mrt 2009
14
0
Zeewolde
Beste gebruikers van MF.
Ik zit met een probleem. Mijn Aprilia RSV bouwjaar 2000 wil ineens niet meer starten.
Als ik de startknop indruk hoor ik alleen het relais in de buddy tikken.
De drie verschillende relais heb ik ook gecheckt want ik heb ze vervangen met die van mijn
zoons motor (zelfde model) en deze start wel.
De startmotor heb ik ook nagekeken en getest en deze is goed.
De accu is vol. De zekeringen zijn allemaal prima.
Als ik de spanning meet op de polen van de startmotor meet ik 0 V.
En nu is het mooi weer en dat is nog het vreselijkste eraan.
Wie heeft suggesties? Graag enige hulp.
Kan dit iets lulligs zijn of moet ik hem op laten halen voor reparatie?
Een wanhopige motorrijder.
 
Dank je wel voor je reactie. Nee als ik de startknop indruk meet ik ook 0 V. Ik was al van plan om de bedrading na te lopen maar dacht dat deze post ervoor wel nuttig zou zijn. Wat bedoel je met verbrande stekker? Welke stekker?
 
Laatst bewerkt:
De stekker bij het laadcircuit is een beruchte (oud Tuono rijder), dus ik sluit niet uit dat er andere stekkers zijn die problemen op kunnen leveren. Wat, waar, welke en of er richting startmotor überhaupt een stekker zit weet ik zo ook niet. Als je de bedrading naloopt kom je ze -als ze er zijn- vast tegen ;)
 
Hoi Red Force. Er zitten twee startrelais in. Hoe verbind je dat? Er zijn per relais zes aansluitingen? Welke contacten moet ik dan verbinden? Ik heb de relais van mijn zoons motor ingezet en dan start hij ook niet. Terwijl de motor van mijn zoon daarna wel start met dezelfde relais.
 
Hoi Red Force. Er zitten twee startrelais in. Hoe verbind je dat? Er zijn per relais zes aansluitingen? Welke contacten moet ik dan verbinden? Ik heb de relais van mijn zoons motor ingezet en dan start hij ook niet. Terwijl de motor van mijn zoon daarna wel start met dezelfde relais.


Zit er niet een groot relais in waar een dikke kabel vanaf de accu op zit, en een dikke kabel die naar de startmotor loopt?

Als die er wel op zit en dat lijkt me zeer waarschijnlijk, verbind die 2 dikke kabels met elkaar, dan zou de startmotor moeten gaan draaien omdat je die dan in principe rechtstreeks met de accu verbind.
 
Goedenavond heren,

Ik heb het zelfde probleem geloof ik.
Ik hoor alleen een klik wanneer ik de motor wil starten. Nu heb ik dus de 2 contactpunten van het relais aan elkaar verbonden. Het vonkte er over, maar wanneer ik dat deed hoorde ik ook de startmotor draaien. Dan moet het dus aan het relais liggen. Nu wil ik dus een nieuwe bestellen maar dan van de Yamaha, iemand een idee welk type ik dan moet hebben?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ferroli. Stel je vraag eens op het Aprilia Riders forum. Heel veel kennis en bereidwilligheid om te helpen. Je gaat er vast uitkomen. Wilde je een pb sturen maar deze functie heb je niet aan staan.
 
Kraszie. Zag het ook pas haha. Maar anyway. Op het Aprilia Riders forum ( ARA ) staan veel goede tips en ook het vervangende exemplaar van Yamaha - startrelais - en dus verwees ik hem naar die site. Heb zelf een RSV gehad en veel kennis opgedaan op het ARA forum. Top gasten daar :t :}
Ik hoop voor Ferroli dat het hem inmiddels is gelukt, zn laatste post was namelijk in 2016;-)
 
Laatst bewerkt:
dan zijn waarschijnlijk de kontaktpunten van het relais overleden.
nieuw relais.

Ja daar was ik al bang voor. Alleen nu ben ik dus nieuwsgierig naar het juiste type relais die ik moet hebben. Iemand een idee?
Zodra ik een dikke schroevendraaier tussen de contactpunten van het relais plaatste vlogen de vonken er over en begon de startmotor te draaien.

dan zijn waarschijnlijk de kontaktpunten van het relais overleden.
nieuw relais.

Ja dat denk ik ook. Maar nu zoek ik dus naar het juiste type relais afkomstig van yamaha die 1 op 1 er op past.
 
Yes, mn Beesie rijdt weer!
Vanmiddag een nieuwe universele startrelais opgehaald bij Motorport in Hoogezand, koste mij slechts 35euro en 10 minuten knutselen om de stekkerpunten aan te passen en de boel aan te sluiten.
En nu start het nog beter dan ik had verwacht.
Mensen bedankt nog voor jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan