Gaatjes in remschijf verstopt

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.114
9.281
Deventer
Net een rammeltje in de scoot geprobeerd te zoeken (waarschijnlijk los schot uitlaat)
Nu viel mij op: in de achter remschijf zitten gaatjes (ik denk koeling) nu zaten de meeste gaatjes dicht met remstof.

Met een schroevendraaier heb ik alle gaatjes door gestoken, nu zijn ze weer open.

Hoe komt het dat ze dicht slibben? Hoort dat, dus open prikken is regulier onderhoud?

Kan het kwaad als ze dicht zitten?
 
Als ze verstopt zijn moet je ze zoeken :)

Die gaatjes zijn nog klein en daarom heel speels. Als je daar niet af en toe in mee gaat raken ze gefrustreerd en doen ze het niet meer.





Zonder dollen, er gaat gewoon vuiligheid in zitten. Kan allemaal geen kwaad, gewoon af en toe schoon maken en er is niks aan de hand.
 
Overigens zijn de gaten in de schijf om water af te voeren tijdens natte omstandigheden, dus om te voorkomen dat er een waterfilmpje tussen de schijf en de remblokken ontstaat, wat een nadelige werking heeft op het remvermogen van je brommert.
Remstof erin komt voor, zeker als het kleine gaatjes zijn,
dus gewoon even leegpulken van tijd tot tijd....
Groet,
Hans
 
Oke jongens, gewoon soms een beetje lief zijn dus en ff netjes leeg peuteren. Zijn nu netjes schoon, zal het bij houden, net als teen nagels, oor smeer en neus haren
 
dat gaatjes en water verhaal is onzin. Dan zouden alle schijven gaatjes hebben en dat is dus niet zo.
Ik zou zeggen rijd eens op een motor met volle remschijven en geperforeerde in de regen.
De eerste 1-2seconden merk je toch wel een groot verschil.
De perforatie heeft ook te maken met het gas dat ontstaat tussen de remblokken en remschijf. (net zoals de sleuven..)
 
Laatst bewerkt:
Er komt geen waterfilm op een schijf van +100 graden. Als het er al niet afgeslingert wordt.
Die temperatuur wordt alleen gehaald als je hard remt, maar als je gewoon rijdt zonder te remmen blijven ze, zeker in de regen gewoon koud.
Maar probeer de suggestie zoals die hierboven staat een: in de regen remmen met een ongeboorde schijf, je weet niet wat je overkomt..... het duurt veel langer voor je rem pakt.... en dat kunnen dure meters zijn!
Hans
 
Alle schijven hebben gaatjes. Behalve de schijven die dateren van de tijd dat men nog niet wist dat het slim was om er gaatjes in te maken.

beringer maakt ze nog graag zonder

zr2w6RO.jpg
 
Die gaatjes zijn er alleen om t koelend oppervlak van de schijf te vergroten..
Heeft erg weinig te maken met regen..
Tegenwoordig maakt men wave en haaienremschijven (niet letterlijk zo nemen .. je weet wat ik bedoel..)
Ook om t afkoelen te vergemakkelijken...

Mooi weekend....

:?
 
:^ JB zolang het geen 2takt schijf is moet jedur niet mee bemoeien !!!

Wat een waardeloos advies. Je zegt er niet bij dat je hem er ook weer uit moet halen.
;)

je moet er wel een gheel tauwtje aan doen, dan is het een remschijfslot :(

over slot gesproken.... :P

TS nog wel bedankt voor het opmerken van het vuil in je remschijven.
Daar zal men je dankbaar voor zijn als je je wielen brengt voor een bandenwissel en er niet eerst een uur gepoetst hoeft te worden eer het lood plakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan