Belabberd lopen

commuter

MF'er
30 sep 2015
149
0
Afgelopen vrijdag en zaterdag 800km op mijn Kawasaki KLE500 2006 door de regen naar midden frankrijk gereden. Na ongeveer 300km begon het euvel:

Motor start uitstekend, loopt dan mooi stationair en rijdt normaal weg. Na ongeveer een minuut gereden te hebben ervaar ik het volgende:

-Motor begint te sputteren. Wanneer ik gas bij geef dreigd deze uit te vallen.

-Wanneer ik veel toeren blijf houden haat het wel goed.

-Bij stil staan valt de motor vaak uit OF loopt te hoog stationair.

-Na afslaan direct starten gaat slecht en alleen met choke aan. Gas bijgeven werkt averechts.

-Na ongeveer een minut wachten start de motor weer normaal.

-Vaak is er benzine in het luchtfilter te vinden.

Dit alles ongeacht de benzinekraanstand. Ook op PRI alle bovenstaande problemen.

Voor dat ik met vakantie ben gegaan heb ik zelf de kleppen gesteld. Motor heeft daarna nog een halve week zeer goed gelopen. Wel na gas gegeven te hebben hoog stationair en langzaam afzakken naar het ingestelde toerental.

Hier in Frankrijk (ben met vrienden die een hoop gereedschap hebben) heb ik de -klepspeling opnieuw gecontroleerd, deze is correct.
-Heb alles ontdaan van water.
-Heb het luchtfilter gecontroleerd.
-Ik heb door de benzinetoevoer, vacuumnippel en andere slangen met perslucht de carburateurs uitgeblazen.
-Het doorlopen van de benzinekraan gecontroleerd.

Wel is het zo dat het olieniveau ietsjes te hoog is. (Olie heb ik vervangen voordat ik weg reed vanuit Nederland). Dit ga ik zodirect omlaag brengen.

Ik ben nu een beetje ten einde raad en zou zo graag willen genieten van de wegen en paden hier in de buurt. Input van jullie word zeer op prijs gesteld.

Groeten uit de Morvan
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag en zaterdag 800km op mijn Kawasaki KLE500 2006 door de regen naar midden frankrijk gereden. Na ongeveer 300km begon het euvel:

Motor start uitstekend, loopt dan mooi stationair en rijdt normaal weg. Na ongeveer een minuut gereden te hebben ervaar ik het volgende:

-Motor begint te sputteren. Wanneer ik gas bij geef dreigd deze uit te vallen.

-Wanneer ik veel toeren blijf houden haat het wel goed.

-Bij stil staan valt de motor vaak uit OF loopt te hoog stationair.

-Na afslaan direct starten gaat slecht en alleen met choke aan. Gas bijgeven werkt averechts.

-Na ongeveer een minut wachten start de motor weer normaal.

-Vaak is er benzine in het luchtfilter te vinden.

Dit alles ongeacht de benzinekraanstand. Ook op PRI alle bovenstaande problemen.

Voor dat ik met vakantie ben gegaan heb ik zelf de kleppen gesteld. Motor heeft daarna nog een halve week zeer goed gelopen. Wel na gas gegeven te hebben hoog stationair en langzaam afzakken naar het ingestelde toerental.

Hier in Frankrijk (ben met vrienden die een hoop gereedschap hebben) heb ik de -klepspeling opnieuw gecontroleerd, deze is correct.
-Heb alles ontdaan van water.
-Heb het luchtfilter gecontroleerd.
-Ik heb door de benzinetoevoer, vacuumnippel en andere slangen met perslucht de carburateurs uitgeblazen.
-Het doorlopen van de benzinekraan gecontroleerd.

Wel is het zo dat het olieniveau ietsjes te hoog is. (Olie heb ik vervangen voordat ik weg reed vanuit Nederland). Dit ga ik zodirect omlaag brengen.

Ik ben nu een beetje ten einde raad en zou zo graag willen genieten van de wegen en paden hier in de buurt. Input van jullie word zeer op prijs gesteld.

Groeten uit de Morvan


ruikt de olie ook naar benzine?
 
Gister de carburateurs uit elkaar gehaald en schoon geblazen net perslucht. Nergens vuil of water te bekennen. Loopt nog altijd slecht.

Vonk controleren is niet te doen denk ik omdat die 99% van de tijd wel goed is.

Sinds eergister blijft de koppeling soms ook plakken wat die daarvoor nooit gedaan heeft. Misschien is benzine in het carter daar de oorzaak van?

Ik ga zometeen het oliepijl laten zakken en ruiken aan de olie.

Mocht ik er benzine in vinden, is het dan verstandig er zo dan nog 900km mee naar huis te rijden?

De vlotternaald sluit trouwens goed, komt geen lucht doorheen bij blazen.
 
Laatst bewerkt:
Maar met koude motor start en loopt die altijd perfect. Dus ik verwacht dan geen slechte vonk eigenlijk.

Heb zojuist de olie afgetapt en deze ruikt nauwelijks naar benzine.

Later vandaag naar een automonteur hier in de buurt (kennis van mensen hier). Misscvien dat hij vervangende bougies heeft. Dan kunnen we dat ook weer uitsluiten.

Ik had bij de doehetzelf garage vorigge week nieuwe bougies gekregen van het type DR8ES terwijl in de monteurshandleiding staat dat er DR9EA bougies in moeten (beide van NGK). Wie weet...
 
Even een vlammetje tegen je oliepeilstok (met olie eraan) houden..
Knetter deze dan zit er water in je olie...
Vliegt t meteen in de fik... zit er benzine in...
Dus...
Niet te dicht bij je wenkbrauwen doen..
Knallen en slecht starten.. zeker na rijden in de regen.. (tankdop die slecht sluit) tanken in de regen.. condens in de tank...
Kan vrij zeker vocht in het brandstof circuit zijn...
Dit niet t geval.. dan elektronisch zoeken.. cdi/ontsteking op je vliegwiel...
Suk6
 
Ontstaat er geen vacuum in de tank? Ontluchtings gaatje van de dop verstopt ofzo.

Je zou dit kunnen controleren door de tank dop meteen open te doen zodra hij is afgeslagen. Als je gesis hoort weet je dat er lucht in of uit stroomt.
Of door met een open tankdop te rijden. Maar pas daarmee wel op voor knoeien of rotzooi in de tank krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan