Remverankering op achtervork

4strokerules

MF veteraan
30 nov 2001
22.294
4.216
Waar ter wereld ik ook kwam.
Omdat er een ander achterwiel in mijn off road Yamaha komt moet ook de remverankering verandert worden.
Deze zit standaard op het frame maar omdat daar geen ruimte meer voor is moet deze op de aluminium
achterbrug komen.
Nu vroeg ik me af of ik daar de schokbrekerbout voor kan gebruiken, deze is m10.
Het gaat om een trommelrem voor alle duidelijkheid
full


Dit is de originele uitvoering van een ander bouwjaar bij mij zit er geen montagepunt op de vork.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wel even goed bekijken dat als je de reactiestang op de vork maat, de remhevel naar onderen verdwijnt en wel heel kort bij moeder Aarde komt te hangen. Denk even aan diepe sporen, beboste trajecten etcetera.
Ik zou een ander plan maken.

Maak eens een betere foto van de zijkant van de brug, en dan wat dichterbij?
 
Bovenop betekend wel dat de reactiestang van de rem op duw belast wordt dus dat dunne stangetje
Er komt nu een strip op ipv een stang welkr dikte is een goede maat om te gebruiken ?
wat je er nu op hebt zitten kan je niet gebruiken .
Je zal voor een stuk dikker materiaal moeten gaan maar voor de rest gaat dat makkelijk
 
Bovenop betekend wel dat de reactiestang van de rem op duw belast wordt dus dat dunne stangetje
Er komt nu een strip op ipv een stang welkr dikte is een goede maat om te gebruiken ?
wat je er nu op hebt zitten kan je niet gebruiken .
Je zal voor een stuk dikker materiaal moeten gaan maar voor de rest gaat dat makkelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan