problemen met mijn 'nieuwe' Diversion

CasparGTL

MF'er
12 jul 2014
100
0
Rotterdam
hallo,

Ik heb weer een Diversion600 gekocht maar ik heb na 300km al problemen.
De eerste 300 gingen zonder een enkel probleem of misslag maar nu ben ik bang dat het fout gaat.

Als iemand tips heeft of meteen weet wat er aan de hand is, ik hoor het graag.
Dank alvast.

logboek;

na een heel kort ritje zonder problemen ging de motor na opnieuw starten slecht lopen.
In volgorde
- stotter bij stationair
- backfire bij gas los
- op minder dan 4 cylinders lopen en alleen boven 4000rpm goed lopen
- er helemaal mee uitscheiden en niet meer willen lopen
- na lang starten weer stationair lopen maar bij gas meteen afslaan
- na even wachten wel stationair lopen en beetje gas ook maar niet in toeren komen en nog steeds niet op 4 cylinders voor zover ik kan horen, motor slaat niet meer af.

Groet,

Caspar

PS
Kent iemand een goede monteur in Rotterdam Zuid?
 
Nog een keer gestart, loopt stationair goed, tot 2500 toeren ook maar daarboven begint het inhouden etc. Ik heb wel het idee dat het blok rauw klinkt. Moeilijk in te schatten omdat ik hem net pas heb.
 
Dank amfa
Het was wel bij een zaak, maar ' inruiler zo meenemen zonder garantie' voor een lage prijs.
Onderhoud was gepleegd volgens die zaak en het leek ook in orde bij de proefrit en thuisreis (150km)
 
Een maat zei me dat als er vuil in het brandstofsysteem zit het logisch is dat hogere toeren niet lukken omdat dan de vlotterkamers eerst worden leeg getrokken en dan is er niet genoeg aanvoer voor hoge toeren. Goed, eerst effe werken deze week en dan in het weekend eens gaan ' reinigen'
 
Dank.
Ultrasoon was inderdaad het plan.
Maar geef je dan alleen de naalden af of breng ik de hele carburateur(s) naar de reiniger?
Ik lees dat het zo'n 75 euro kost voor 4 carburateurs.

En als ik de carburateurs weer haal en erop zet moeten ze ook weer afgesteld/gesynchroniseerd worden toch?
 
Dank.
Ultrasoon was inderdaad het plan.
Maar geef je dan alleen de naalden af of breng ik de hele carburateur(s) naar de reiniger?
Ik lees dat het zo'n 75 euro kost voor 4 carburateurs.

En als ik de carburateurs weer haal en erop zet moeten ze ook weer afgesteld/gesynchroniseerd worden toch?
Niks aan doen. Compleet aanleveren.

Opnieuw afstellen zou in beginsel niet hoeven, nav reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan