Aluminium PVM tandwieldrager draaien/herstellen/vernieuwen

Oerknal

MF veteraan
17 dec 2008
2.115
1
Goedenavond allen,


hdyujagtd0pw8.jpg


Ik heb een set PVM wielen (gebruikt) gekocht, daar was het draad al van beschadigd waar het tandwiel mee vastzit op de drager. Uiteindelijk bleken UNC bouten de oplossing.

Nu heb ik recentelijk de velgen opnieuw voorzien van allerlei nieuwe bouten/lagers, en kom ik erachter dat ik de draad toch niet vertrouw. Ook contact gezocht met PVM, maar JVP/Motorhuis Langezwaag etc. doen al geen zaken meer met PVM omdat de communicatie erg slecht is. Zo ervaar ik het ook, ik heb 1,5 week geleden na een week e-mailen, al betaald en nu is de vrouw van de boekhouding tot 17 mei op vakantie B|

Aangezien ik nog op vakantie wil eind volgende week begint het dus ietwat te jeuken en moet ik kijken naar alternatieven.

Is er iemand die de gaten kan dichtlassen, boren en weer juist draad kan tappen (M10x1,25)? Of iemand die andere tips heeft.

Uiteraard wordt er voor betaald.



Alvast dank,


Eric
 
En wat voor piekbelasting heb je het over?

Vertel het me maar..ik heb een soortgelijke krukas liggen en kan maten doorgeven. Lijkt me toch geen kinderspel als een krukas er de brui aan geeft. Ondanks piek verminderende dingen als band, transm.rubbers en veren in de koppeling.

Ketting referentie brengt het wel mooi in perspectief. Maar is dat een eerlijk vergelijk? De steek van de kettingwiel boutjes is veel kleiner dan de omtrek voor de ketting.
 
Ketting referentie brengt het wel mooi in perspectief. Maar is dat een eerlijk vergelijk? De steek van de kettingwiel boutjes is veel kleiner dan de omtrek voor de ketting.
Stel dat de boutjes op 1/3 van de buitenradius zitten, is de belasting drie keer zo groot, dan is een 15mm bout een equivalent. Of, uitgaande van afschuiving drie 5mm pennen. Hee, dat lijkt heel veel GP remschijf!
 
Terug
Bovenaan Onderaan