Michelin Cross competition M12 XC

drestar

Die hard MF'er
5 dec 2015
477
1
Hallo ik heb een band gekocht .michelin cross sompetition M12 XC maar kan er weinig over vinden of die goed is voor op mijn honda Xr600. ik wil er ook mee op het asfalt kunnen rijden. ik hoorde dat dat met sommige cros banden goed kon.

zijn er ervaringen?
 
ja het probleem is ,een honda xr600 is een crosser en crossbanden staan er nu eenmaal mooier op dan wegbanden.dus dacht ik koop zo'n band via internet. maar eenmaal thuis gekregen vond ik het toch wel erg grove noppen erop zitten. ik las wel van kenda trackmaster dat die goed waren op de weg. dus dacht michelin is misschien beter merk als kenda en koop ik dat. was ook nog veel goedkoper ook trouwens..
 
een aantal 'crossbanden' oftewel noppenbanden hebben dot goedkeuring, wat inhoud dat je daarmee op de openbare weg mag rijden, wettelijk gezien dus, mag..

met 3 minuten google'en kom ik er op uit dat je wedstrijden banden gekocht heb.

van zandpad tot zandpad rijden over de openbare weg is al rot zat, maar deze banden zijn dus illegaal om te gebruiken op de openbare weg.
de achterband ziet er ook echt uit als een 'schoepenband' om het zand weg te scheppen, dus dat zal ook voor geen meter rijden.

als je een aanhangwagen heb kan je deze gebruiken om ze op de crossbaan op te rijden.
voor wat ik gevonden heb mag je hier niet de openbare weg mee op en zou ik dat ook afraden.

Michelin M12 XC Intermediate Tire
 
Laatst bewerkt:
los van bovenstaand verhaal, ik heb nog michelin t63 /T 61 liggen die wel op de weg mogen, weet alleen de maten niet uit mijn hoofd, maar mogen op de weg.

kan je eventueel wel ruilen mocht je dat willen
 
Heb ik dat weer.. er staat NHS op de band ontdekte ik..en dat betekend not for highway service terwijl er dot bij de beschrijving stond toen ik de band bestelde..

dit klopt dan niet. ik heb 2 weken herroepingsrecht en zicht termijn dus heb de winkel even een mail gestuurd.de band gaat dan dus mooi weer terug als dat kan.

beter dan maar misschien toch een semi noppenband kopen.

die T63 is die nog helemaal nieuw?
 
Terug
Bovenaan Onderaan