Motor wilt niet starten na 3/4 dagen stil staan

Carlos-honda

Rookie
7 mei 2016
7
0
Rhoon
Beste motorliefhebbers,

Ik heb sinds kort problemen met mijn fireblade 1000rr uit 2004. Na een tijdje stil staan wilt hij niet meer starten en dan heb ik het over een periode van na 3 tot 4 dagen al niet meer. Dacht in het begin dat het misschien aan me accu kon liggen maar die heb ik getest samen met mijn buurman met een multimeter en er bleek niks mis met me accu te zijn. Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat ik misschien een stroomlekkage ergens zou kunnen hebben want zodra ik m tovh aan de praat krijg en ik rij een stukje dan zodra ik voor een stoplicht sta en ik zet de motor weer in eerste versnelling valt de motor ook meteen uit en stationair loopt hij ook niet zo lekker nadat de choke uit slaat.

Hebben jullie enige idee waar het aan zou kunnen liggen en of ik wel in de goede richting zit.

P.S. Mijn linkerknipperlicht deed het eerst niet heb het laten maken maar monteur van de zaak zaak zei dat er iets mis was met me draad naar de knipperlicht toe. Misschien dat dit er ook iets mee te maken heeft.
 
gewoon het voltage van je batterij in rust meten zegt niets over de toestand van de batterij.

heb je ook gemeten terwijl je de startknop induwt ? minder dan 10V is ofwel lege batterij, ofwel vuilbak (afhankelijk van wat je meet in rust)
 
Op het moment dat ik m wil starten dan hoor je me startmotor gaan en dan hoor je m steeds langzamer draaien tot hij niks doet. Wij hadden tijdens rust gemeten en uiteindelijk ook toen we de motor aan de praat kregen. Rust was het 11.38 en stationair zat tie rond de 13,49. Maar ik had niet gemeten toen ik de startknop indrukte.
 
Op het moment dat ik m wil starten dan hoor je me startmotor gaan en dan hoor je m steeds langzamer draaien tot hij niks doet. Wij hadden tijdens rust gemeten en uiteindelijk ook toen we de motor aan de praat kregen. Rust was het 11.38 en stationair zat tie rond de 13,49. Maar ik had niet gemeten toen ik de startknop indrukte.


En hier gaat het juist om ;)
 
Op het moment dat ik m wil starten dan hoor je me startmotor gaan en dan hoor je m steeds langzamer draaien tot hij niks doet. Wij hadden tijdens rust gemeten en uiteindelijk ook toen we de motor aan de praat kregen. Rust was het 11.38 en stationair zat tie rond de 13,49. Maar ik had niet gemeten toen ik de startknop indrukte.
versleten accu.
 
Op het moment dat ik m wil starten dan hoor je me startmotor gaan en dan hoor je m steeds langzamer draaien tot hij niks doet. Wij hadden tijdens rust gemeten en uiteindelijk ook toen we de motor aan de praat kregen. Rust was het 11.38 en stationair zat tie rond de 13,49. Maar ik had niet gemeten toen ik de startknop indrukte.
Je meet in rust 11,38 volt? Die accu is leeg of versleten.
Een goede accu geeft in rust 12.7 volt
 
c936jL7.jpg


PS: Deze was stuk...
 
Hahaa oke dat was dus mijn eerste gedachte. Ik hoop dat het dan met een nieuwe accu verholpen is. Maar alvast bedankt voor jullie hulp. Als ik er niet uit kom met een nieuwe accu dan zien jullie mij vanzelf weer langs komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan