navigatie o.b.v. routes op Iphone

Donkeykong

MF veteraan
27 apr 2012
1.667
0
Brabant
Ik weet het, de vraag is al een peer keer voorbij gekomen, maar ik krijg geen volledig antwoord op mijn wens.

Ik wil graag mijn iphone gebruiken voor het rijden van routes.
Dit is wezenlijk anders dan navigeren. Hiervoor kan ik gewoon google maps gebruiken.

Ik heb meerdere apps getest, allemaal kunnen ze de gebruikelijke GPX of KML bestanden inlezen en laten op de kaart de route zien, maar dan komt het Probleem.

Geen van die apps (My maps, Google Maps, Maps.me) is/lijkt in staat om die geïmporteerde route te rijden met het geven van instructies. Je moet dus het lijntje volgen i.p.v. te horen/zien 'over 200m links af slaan'.

Weet iemand een app die dat wel kan?
 
ik heb ook een hele tijd lopen zoeken naar een juiste app, niet kunnen vinden.

wel heb ik de tomtom app gekocht (voor android) en daarmee kan ik perfect routes maken. je kiest een begin punt, klinkt een eindpunt aan en dan kan je punten toevoegen. en dan krijg je dus perfect te horen wanneer je waar de bocht om moet.

deze app werkt niet met gpx of kml's
 
Bedankt voor je reactie.
Wat je beschrijft is het nu juist. Er zijn genoeg apps waar je zelf waypoints kunt zetten, maar geen een die na het importeren van een gpx of kml turn-by-turn directions kan geven.
 
Ben een stapje verder.
Heb 'be on road' erop gezet.
Hiermee kan je alleen via itunes GPX bestanden erin zetten.
Vreemde is wel dat hij een route van 77km nu 116 maakt en als ik een andere gpx erin zet 156km.
Ik zie ook dat hij me een paar keer een rondje laat rijden maar kan nog niet het km verschil verklaren.
Wel geeft hij meteen turn-by-turn over de hele rit.

Vanavond eens proberen hoever ik kom.

Wat ik nu heb gedaan
1 basecamp voor met maken en aanpasen van GPX bestanden, hierin kan ik gpx bestanden converteren naar GPX tracks.
BaseCamp™ | Garmin | Netherlands

2 be on road, hierin de gpx importeren en ophalen bij opgeslagen bestanden.
Be-On-Road

Beide apps zijn gratis

Rijden maar (althans dat hoop ik vanavond te gaan doen.
 
Heb die tt app ook gedownload maar kon er bijna niets mee. Las ook dat in de nieuwe versie (tt go mobile) de kronkelroute optie eruit is. Als je kunt vertellen hoe het wel moet dan hoor ik het graag.

Twee telefoons zou kunnen, maar had juist een speciale houder voor Iphone gekocht, ook omdat ik flitsmeister wil kunnen gebruiken.

Ik probeer nog even verder en anders wordt het idd een echte GPS, zal dan alleen na de vakantie worden :)
 
[quote]Donkeykong schreef op 08 mei 2016 @ 11:33:
Heb die tt app ook gedownload maar kon er bijna niets mee.
Las ook dat in de nieuwe versie (tt go mobile) de kronkelroute optie eruit is. Als je kunt vertellen hoe het wel moet dan hoor ik het graag.

Twee telefoons zou kunnen, maar had juist een speciale houder voor Iphone gekocht, ook omdat ik flitsmeister wil kunnen gebruiken.

Ik probeer nog even verder en anders wordt het idd een echte GPS, zal dan alleen na de vakantie worden :)~[/quote]

Ik las ook dat oudere telefoons de nieuwste versie slecht trekken?
 
Heb een iphone 6, is niet dat hij het niet trekt, er zitten niet de opties in die ik zocht zoals importeren van routes (welk formaat dan ook).
In de recensies van de laatste versie las ik ook dat de kronkelroute er weer uit was. Vandaar
 
Maar inderdaad, het werkt in driekwart van de gevallen voor geen meter.
Maar nee, toch maar vaak blijven proberen tegen beter weten in terwijl het wiel al 15 jaar geleden uitgevonden is.
 
Laatst bewerkt:
Neem de Montana van Garmin, en je kunt werkelijk alles op het gebied van navigatie.

Dat halve geklooi op zo'n mobieltje is terug naar het stenen tijdperk. Wat is er bijvoorbeeld is met gewoon bellen en gebeld worden.
 
Waarom wil iedereen alles maar kunnen met een apje.. op z'n telefoon?

Omdat we in 2016 leven en ik niet meer devices wil dan nodig om iets te kunnen doen.
Laat ik een goed doen en zeggen dat jij voorkomt in het rijtje mensen in onderstaand filmpje?

Ik kan op een telefoon bellen, muziek luisteren, mailen en navigeren, dan is het zo gek nog niet om te denken dat ik er ook een vooraf gemaakte route mee zou moeten kunnen rijden.
Dat is het mooie van vooruitgang, dan probeer je dingen om te kijken of je het werkend krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Omdat we in 2016 leven en ik niet meer devices wil dan nodig om iets te kunnen doen.
Laat ik een goed doen en zeggen dat jij voorkomt in het rijtje mensen in onderstaand filmpje?

Ik kan op een telefoon bellen, muziek luisteren, mailen en navigeren, dan is het zo gek nog niet om te denken dat ik er ook een vooraf gemaakte route mee zou moeten kunnen rijden.
Dat is het mooie van vooruitgang, dan probeer je dingen om te kijken of je het werkend krijgt.

Ik zie het als wedden op 1 paard:

giant-swiss-army-knife-xl.jpg


Gaat de basis stuk, dan ben je gelijk onthand.
 
Laatst bewerkt:
Omdat we in 2016 leven en ik niet meer devices wil dan nodig om iets te kunnen doen.
Laat ik een goed doen en zeggen dat jij voorkomt in het rijtje mensen in onderstaand filmpje?

Ik kan op een telefoon bellen, muziek luisteren, mailen en navigeren, dan is het zo gek nog niet om te denken dat ik er ook een vooraf gemaakte route mee zou moeten kunnen rijden.
Dat is het mooie van vooruitgang, dan probeer je dingen om te kijken of je het werkend krijgt.


Ik zie het eigenlijk toch als, wijsheid komt met de jaren.
Maar je hebt ook wel weer een punt, vooruitgang. Dat zit er bij de echt ouderen niet meer in ;)
 
Ik heb een iPhone 3G als km teller en dus ook als TT op mijn shovelhead zitten
En dat werkt prima
Hij blijft er ook gewoon altijd op , wel zo handig
Als hij er mee ophoud heb ik nog een iPhone 4 en iPhone 5. , keus genoeg
En 1 keer app kopen is genoeg
 
Navigeren met behulp van de zon/sterren, een horloge en een kompas?

:X

De meesten zullen verkommeren bij een algehele stroomstoring.. :P


Ehh ,ik zei net eigenlijk dat ik het met jou eens was.
Maar het zou kunnen dat het niet helemaal duidelijk overkwam. Ik wil ook niet afhankelijk zijn van 1 superapparaat.

Zelfs niet van 2, ik heb altijd nog bosjes landkaarten bij me als ik op pad ga.
 
Terug
Bovenaan Onderaan