navigatie o.b.v. routes op Iphone

Donkeykong

MF veteraan
27 apr 2012
1.667
0
Brabant
Ik weet het, de vraag is al een peer keer voorbij gekomen, maar ik krijg geen volledig antwoord op mijn wens.

Ik wil graag mijn iphone gebruiken voor het rijden van routes.
Dit is wezenlijk anders dan navigeren. Hiervoor kan ik gewoon google maps gebruiken.

Ik heb meerdere apps getest, allemaal kunnen ze de gebruikelijke GPX of KML bestanden inlezen en laten op de kaart de route zien, maar dan komt het Probleem.

Geen van die apps (My maps, Google Maps, Maps.me) is/lijkt in staat om die geïmporteerde route te rijden met het geven van instructies. Je moet dus het lijntje volgen i.p.v. te horen/zien 'over 200m links af slaan'.

Weet iemand een app die dat wel kan?
 
Ehh ,ik zei net eigenlijk dat ik het met jou eens was.
Maar het zou kunnen dat het niet helemaal duidelijk overkwam. Ik wil ook niet afhankelijk zijn van 1 superapparaat.

Zelfs niet van 2, ik heb altijd nog bosjes landkaarten bij me als ik op pad ga.

Yep...dat snap ik.

Ik vind het wel vermakelijk om te zien hoe mensen reageren als ze hun telefoon kwijt zijn, stuk gaat, leeg is.

Paniek,paniek.... _O-
 
Navigeren met behulp van de zon/sterren, een horloge en een kompas?

:X

De meesten zullen verkommeren bij een algehele stroomstoring.. :P

Ik vind je reacties een beetje jammer en zielig. Als je niets met het onderwerp hebt, reageer dan niet. Je vergelijk is ook wat raar, je zegt niet inzetten op 1 paard en adviseert wel een garmin...

Maar OT, we zoeken dus iets anders dan een manueel aangedreven platenspeler met gesproken aanwijzingen.

@superduc welke versie van TT gebruik je dan en importeer je hierop ook routes of geef je gewoon aan van A naar B te willen?
 
Ik vind je reacties een beetje jammer en zielig. Als je niets met het onderwerp hebt, reageer dan niet. Je vergelijk is ook wat raar, je zegt niet inzetten op 1 paard en adviseert wel een garmin...

Maar OT, we zoeken dus iets anders dan een manueel aangedreven platenspeler met gesproken aanwijzingen.

@superduc welke versie van TT gebruik je dan en importeer je hierop ook routes of geef je gewoon aan van A naar B te willen?


Hij geeft je godv...... de gouden tip en een goed advies, en jij draait het verhaal om.
Wat een l#l ben je, zeg :r
 
Laatst bewerkt:
Hij geeft je godv...... de gouden tip en een goed advies, en jij draait het verhaal om.
Wat een l#l ben je, zeg :r

De gouden tip?
De vraag was navigatie o.b.v routes op iphone, niet welk ander device kan navigeren o.b.v. routes.
Iemand dan meteen een lul noemen als je het zelf niet goed begrijpt is ook meteen weer wat jammer en komt niet heel sterk over.

Als je zelf iets niet interessant of de moeite waard vindt dan betekend dat niet dat anderen dat ook moeten vinden. Dat is een beetje dictator gedrag.
 
merit_badges_5.jpg
 
Ik zie het eigenlijk toch als, wijsheid komt met de jaren.
Maar je hebt ook wel weer een punt, vooruitgang. Dat zit er bij de echt ouderen niet meer in ;)


Lezen en begrijpen is niet jouw sterkste punt. Ik zeg hier dat ik het ook wel gedeeltelijk met jouw standpunt eens ben.
Mijn mening ligt een beetje tussen Kibbe en jouw in. Maar ik geeft toe, het is 70%-30%.

Maar ik ben er klaar mee :W
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt een Zwitsers zakmes met een aantal functies wel erg handig, maar alle functies is dat weer niet.

motomap is niet gratis, volgens mij voor de TS wel een (zachte) voorwaarde.
 
Ik gebruik Sygic. Het is wel omslachtig om een route in te laden. Dat moet je via dropbox doen. Maar als het er eenmaal instaat werkt het goed. Je kan de route niet maken via de app daarvoor moet je een ander programma gebruiken, en dan de route uploaden naar dropbox
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Sygic. Het is wel omslachtig om een route in te laden. Dat moet je via dropbox doen. Maar als het er eenmaal instaat werkt het goed. Je kan de route niet maken via de app daarvoor moet je een ander programma gebruiken, en dan de route uploaden naar dropbox

Hoeft niet via dropbox kan gewoon via een USB kabel vanuit je PC met tyre. bestanden converteren met ITN converter
 
Ik ga er allemaal eens naar kijken en testen.
Inladen via dropbox vind ik geen probleem. Vaak kan je de files ook mailen en openen op je telefoon, dan zie je meteen in welke app die te openen is.

Motomap gedownload, ziet er veelbelovend uit. Heeft om te beginnen al een optie om aan te geven waar je wilt beginnen. Nu wachten op beter weer en dan testen.

De volgende apps getest:
Be-on-road: Middels Itunes kan je makkelijk GPX bestanden inlezen maar doet vreemde dingen met de routes (maakt ze langer). Eist ook dat je begint bij het startpunt van de route en geen optie om punten over te slaan.

Maps.me makkelijk route file inlezen maar geen turn-by-turn

rungo route inlezen werkt niet, eenvoudig zelf een route gemaakt maar ook deze app wil dat je begint op het startpunt en biedt geen mogelijkheid een punt over te slaan naar volgende punt.
 
Ik gebruik Sygic. Het is wel omslachtig om een route in te laden. Dat moet je via dropbox doen. Maar als het er eenmaal instaat werkt het goed. Je kan de route niet maken via de app daarvoor moet je een ander programma gebruiken, en dan de route uploaden naar dropbox
Gaat best goed met de app! Wat ik doe: voer een bestemming in, meestal de plek waar ik wil uitkomen aan het einde van de dag. Dan kan je met je vingertjes tussenpunten op de kaart zetten (even inhouden) zodat je over de mooie wegen rijdt. Sygic laat meteen na het plaatsen van het tussenpunt zien hoe de route loopt. Je moet hier even handig in worden. Meestal zal je tussenpunten plaatsen net na afslagen en midden tussen twee afslagen in. Route opslaan...en rijden maar. Via iCloud of Dropbox kun je ook nog syncen tussen verschillende apparaten. Zo zat ik bij de laatste trip bij het kampvuur op m'n iPad de routes voor de volgende dag te maken om ze dan te rijden met m'n telefoon als navigatie. De techniek staat voor niks.
*O*

Ik denk wel es aan een Garmin...maar dan zie ik de prijzen, ook voor tweedehands oude meuk, en bedenk ik hoe snel en veelzijdig mijn smartphone is. Voor de zomer overweeg ik om een goedkope 7" tablet als navigatie te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Sygic. Het is wel omslachtig om een route in te laden. Dat moet je via dropbox doen. Maar als het er eenmaal instaat werkt het goed. Je kan de route niet maken via de app daarvoor moet je een ander programma gebruiken, en dan de route uploaden naar dropbox
Door jouw bericht heb ik ook maar besloten om Sygic aan te schaffen. Mooi programma met goede functies, ook het overschrijven van bestaande routes lukt prima.

Is er echter een beperking aan het aantal waypoints? Ik heb een oude route (ong 600 waypoints) ingevoegd maar ik krijg het idee dat hij niet de complete route pakt...
 
Heb afgelopen weekend met copilot waar ik routes ingeladen heb mooie routes gereden, routes ingeladen met Ifunbox, eerst omgezet met Tyre naar copilot files.
Daarna route openen, je moet alleen "route optimaliseren" uitvinken en perfect :)
 
Okee, er is wat nieuws te melden.

Scenic heeft deze week een iphone versie uitgebracht.
Heel mooie weergave en de mogelijkheid om GPX te importeren, de eerste 5 zijn gratis, daarna moet je betalen (hoeveel weet ik even niet meer).
De geimporteerde GPX files zien er op de kaart goed uit, ik ga het straks eens proberen.

Als je in je eigen omgeving uitzoomt, dan kan je ook zoeken naar routes in de buurt. Hij gaf er hier al 7 weer van verschillende afstanden, ook die zien er goed uit.

Hij zou turn-by-turn moeten doen, dus moet te horen zijn over m'n comm setje.

We gaan het zien!

‎Scenic Motorcycle Touring
 
Terug
Bovenaan Onderaan