navigatie o.b.v. routes op Iphone

Donkeykong

MF veteraan
27 apr 2012
1.667
0
Brabant
Ik weet het, de vraag is al een peer keer voorbij gekomen, maar ik krijg geen volledig antwoord op mijn wens.

Ik wil graag mijn iphone gebruiken voor het rijden van routes.
Dit is wezenlijk anders dan navigeren. Hiervoor kan ik gewoon google maps gebruiken.

Ik heb meerdere apps getest, allemaal kunnen ze de gebruikelijke GPX of KML bestanden inlezen en laten op de kaart de route zien, maar dan komt het Probleem.

Geen van die apps (My maps, Google Maps, Maps.me) is/lijkt in staat om die geïmporteerde route te rijden met het geven van instructies. Je moet dus het lijntje volgen i.p.v. te horen/zien 'over 200m links af slaan'.

Weet iemand een app die dat wel kan?
 
Okee, er is wat nieuws te melden.

Scenic heeft deze week een iphone versie uitgebracht.
Heel mooie weergave en de mogelijkheid om GPX te importeren, de eerste 5 zijn gratis, daarna moet je betalen (hoeveel weet ik even niet meer).
De geimporteerde GPX files zien er op de kaart goed uit, ik ga het straks eens proberen.

Als je in je eigen omgeving uitzoomt, dan kan je ook zoeken naar routes in de buurt. Hij gaf er hier al 7 weer van verschillende afstanden, ook die zien er goed uit.

Hij zou turn-by-turn moeten doen, dus moet te horen zijn over m'n comm setje.

We gaan het zien!

‎Scenic Motorcycle Touring
Hoor graag je ervaringen!
 
Na een paar routes even de ervaringen delen.

Het is een top app!


Import van routes gaat hel goed. t.o.v. van andere apps pakt hij 95% van de route meteen goed direct op de GPX. De stukken die niet goed gaan zijn makkelijk te verwijderen en je hebt een optie om de route een bepaalde weg op te 'forceren'. Dit gaat alleen niet altijd goed, heb hiervoor zojuist contact opgenomen met de support en kreeg al snel een reactie terug. Nog wat aanvullende info gestuurd dus even afwachten.

De app stuurt je niet eindeloos in rondje als je een punt op de route mist of bewust negeert, hij gaat gewoon lekker verder.

De app navigeert je naar het startpunt van de route als je dat wilt, of je kunt zelf naar een punt in de route rijden en hij navigeert je vanaf dat willekeurige punt verder over de route. Dus voor de duidelijkheid, niet eerst naar het startpunt.

Je hebt in het startscherm de optie om uit te zoomen en dan de zoeken naar routes in de buurt. Als mensen dus routes importeren (de eerste 5 routes zijn gratis) dan kan je deze delen zodat andere die ook kunnen gebruiken, zo vind je dus nog eens nieuwe routes.

Al met al ben ik heel enthousiast over deze tool en ga hem nog veel gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan