Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug in elkaar en een vetpomp er op! Heb het laatst bij een GTR1000 toegepast:
theredone51 in "Ram's XS750E Scrambler / Tracker project"

Nippeltje maken, of een vetnippel zoeken met de juiste draad om hem rechtstreeks als vervanging van je banjobout te gebruiken. Klauw terug in elkaar, vetpomp er op en gaan!

Met zowel perslucht als rempomp kwamen die zuigers niet los, maar met de vetpomp waren ze er zo uit! :t

Ok, je hebt me overtuigd. Eerst maar even een huis kopen, en daarna meteen een vetspuit. :+
 
en daarna meteen een vetspuit. :+
Kan je ook van mij lenen. En ik heb ook nog ergens een aangepaste nippel, waar de vetspuit op past. Ergens hier op MF hebben we eerder een topic gehad waarin we bepaald hadden wat de beste manier is om zuigers er uit te persen, en dat was dus met de vetspuit.
 
Weinig om eerlijk te zijn. Ik heb een huis gekocht (met een ruime schuur erbij) en ga over een kleine week verhuizen. Over een paar weken heb ik dan weer wat meer tijd en ruimte om met de R45 aan de slag te gaan. Grootste problemen op dit moment zijn de remklauw en rempomp. Halflive heeft nog een werkende klauw liggen, en die rempomp krijg ik ook wel weer aan de gang. Kortom, blijf hoop houden.
 
Omdat artikel 285 van het Wetboek van Strafrecht zegt dat dit verboden is.
 
Houd het maar op redden. Ik had trouwens niet in de gaten dat het in België is. Ach, als hij wat kwijt wil voor een zacht prijsje....dan ben ik niet te beroerd om die delen te redden.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag maar weer even geprutst aan de linker carburateur. Halflive dacht dat het de afsluiter was, ik denk dat het komt omdat het asje van de vlotter iets verbogen was en zodoende de vlotter te veel weerstand ondervindt. Afsluiter is 15 euro, asje 70 cent. De Hobbyist had daar nog been kleine 130 stuks van op vorraad, verzendkosten briefpost. Verbogen asje eruit gehaald en een nieuwe erin. Carburateur terug erop, en benzinekraan open.....Tadaaaaaa!


Ja, de eerste 20 seconden of zo. Toen liep de benzine er weer uit. Gevolg is wel dat mijn schuurtje nu een beetje als een werkplaats begint te ruiken. Binnenkort maar eens de remcilinder open maken om te kijken welke maat zuiger erin moet en dan een revisie setje bestellen. Kunnen ze meteen zo een afsluitertje mee sturen.

Of.....zal ik voor alle zekerheid nog even het vlotterniveau vergelijken met de rechter carburateur?
 
Die vlotter, is snel gedaan, toch? ;)
full
 
Afgelopen zondag kwamen Halflive en BMWoman even mijn nieuwe huisje bekijken. In plaats van een bosje bloemen of een plantje, brachten ze een remklauw mee. Heel attent, nogmaals hartstikke bedankt. Halflive, je waarschuwing dat het verstandig zou zijn de blokken te vervangen bleek te kloppen. Tijdens het schoonmaken viel van een van de blokken de voering op de grond. Die had losgelaten van de grondplaat. Heb ik ook wel eens gehad tijdens het rijden, dat is een stuk vervelender. In ieder geval, de klauw is schoon en voorzien van verse blokken. Nu is de beurt aan de remcilinder. Binnenkort maar eens openmaken en kijken welke revisiesetje er in moet. Kan ik dit bestellen, met een nieuwe remleiding. Komende zomer moet ik toch echt met de R45 over de dijk kunnen tokkelen.
 
Ga er van uit dat hij niet spontaan dicht is gegaan, en ik heb nog geen tijd gehad om te prutsen. Misschien dat ik dit weekend even met de carburateur en de rempomp aan de slag kan.
 
Afgelopen zondag kwamen Halflive en BMWoman even mijn nieuwe huisje bekijken. In plaats van een bosje bloemen of een plantje, brachten ze een remklauw mee. Heel attent, nogmaals hartstikke bedankt. Halflive, je waarschuwing dat het verstandig zou zijn de blokken te vervangen bleek te kloppen. Tijdens het schoonmaken viel van een van de blokken de voering op de grond. Die had losgelaten van de grondplaat. Heb ik ook wel eens gehad tijdens het rijden, dat is een stuk vervelender. In ieder geval, de klauw is schoon en voorzien van verse blokken. Nu is de beurt aan de remcilinder. Binnenkort maar eens openmaken en kijken welke revisiesetje er in moet. Kan ik dit bestellen, met een nieuwe remleiding. Komende zomer moet ik toch echt met de R45 over de dijk kunnen tokkelen.


Je mag ook een leuk plantje uitzoeken hoor dan ruilen we het wel om O-)
Geef maar een gil dan rijd halflive wel een rondje op de r60 mee.
 
Nou, ik heb toch maar besloten dat zo een klauw beter op de R45 past dan een hortensia. En samen een rondje klinkt goed.
 
Gisteren een uurtje of twee niets te doen, en die besloot ik maar eens aan de R45 te besteden. Als eerste eens die remcilinder eraf schroeven. Dat ging vrij vlot, maar wat is dat ding smerig. Die moet uit elkaar en eerst eens goed schoongemaakt worden, en dan eens zien of een revisiesetje noodzakelijk is.

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan