Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien er nog wat tijd over was, besloot ik de vlotterbak van de linker carburateur maar weer eens los te maken. Ik zag deze keer de vlotternaald los in de vlotterbak liggen. Geen idee hoe dat gebeurd is, maar het verklaart natuurlijk wel iets. Ook zat er een klein stukje ijzerdraad aan de vlotternaald vast, waarvan ik de functie niet kan bedenken. Dat heb ik maar losgemaakt. Dat er blijkbaar een minuscuul gaatje in de vlotternaald zit, waar dat ijzerdraadje precies door past zegt waarschijnlijk ook wel iets, dus als iemand het weet, hoor ik het graag. In het WPH kon ik er niets over vinden.

Vlotternaaldje zorgvuldig gemonteerd, vlotterniveau iets hoger gezet, naaldje dichtte perfect af. Alles weer gemonteerd en dan de kraan open......

Net op het moment dat ik wil gaan juichen, begint er weer benzine op de vloer te druppelen. Geeft wel een authentieke geur in mijn schuurtje, maar echt vrolijk wordt ik er niet van. Nu viel het mij wel op dat de benzine er op een bepaald punt uitlekte. Het zal toch niet.....?

Vlotterbak gedemonteerd, en jawel hoor.....pakking gescheurd. Blijkbaar niet zorgvuldig genoeg gemonteerd. Gelukkig had Halflive dit blijkbaar al voorzien, want hij had niet een, maar twee pakkingen voor mij meegenomen. De tweede zorgvuldig in het "gootje" geduwd, en voorzichtig de vlotterbak gemonteerd. Kraan open en.......DICHT!!!

Aangemoedigd door dit succes besloot ik mijn laatste half uurtje maar te besteden aan het vervangen van de plaat waar de koplamp en knipperlichten opzitten. Die is behoorlijk roestig, en ik had kort geleden een nette op de kop getikt. Deze plaat bedoel ik dus.

full
 
Gaandeweg kwam ik er achter dat er wel meer aan die plaat vast zit dan alleen de koplamp en knippers. Het contactslot en de tellers hebben ook een plekje gekregen. Kortom, op een gegeven ogenblik was de tijd om en staat de arme BMW er nu zo bij:

full




Dat geeft wel mooi de kans om maar even het een en nader shcoon te maken voor ik het weer vast schroef. Maar dat is iets voor volgende week of zo.

:W
 
Gaandeweg kwam ik er achter dat er wel meer aan die plaat vast zit dan alleen de koplamp en knippers. Het contactslot en de tellers hebben ook een plekje gekregen. Kortom, op een gegeven ogenblik was de tijd om en staat de arme BMW er nu zo bij:

full




Dat geeft wel mooi de kans om maar even het een en nader schoon te maken voor ik het weer vast schroef. Maar dat is iets voor volgende week of zo.

:W
 
Laatst bewerkt:
Heb je het haarspeldje dat door de vlotternaald zit nu achterwege gelaten? Dan moet de vlotterbak er dus nog een keer af -O-
Het haarspeldje zit door het gaatje in de vlotternaald. Dan haakt hij om het lipje van de vlotter. Nu moet je de naald en de vlotter als eenheid monteren en dan de scharnierpen er weer in steken.
Ik denk dat met het haarspeldje wordt voorkomen dat de vlotternaald blijft plakken. Japanse vlotters habben vaak een vorkje dat om het naaldje heen haakt.
Maar mooi dat hij dicht is :}
Heb je de plunjer van de rempomp er nu ook uit?
 
Laatst bewerkt:
Nee, daar moet ik gewoon mee aan de slag als ik wat meer tijd heb, dat moet wel even met zorg gebeuren.

Was al bang dat het "haarspeldje" een functie had. Gelukkig is het een centje van een fluit om die vlotterbak er weer even af te halen. En.....ik heb het haarspeldje goed bewaard.
 
Leuk dat je weer lekker bezig bent! *O*

Ga je stalen leidingen monteren, als je die rempomp hebt nagekeken, lees gereviseerd hebt?
Zou dat zelf sterk aanraden, gezien de leeftijd van de oude.
:t
 
Goed om te zien, dat je zelf ook sleutelen kan! }) :Y

Opent nieuwe perspectieven:

Ik kom langs, kijk hoe jij aan je T500 werkt en ter afsluiting geef je me lekker eten. (en een biertje natuurlijk) :+

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

:W
 
Goed om te zien, dat je zelf ook sleutelen kan! }) :Y

Opent nieuwe perspectieven:

Ik kom langs, kijk hoe jij aan je T500 werkt en ter afsluiting geef je me lekker eten. (en een biertje natuurlijk) :+

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

:W
Het idee is leuk, maar ik denk dat Dep toch wat coaching nodig heeft. Eerst gebeurt er wekenlang niets en daarna vergeet hij onderdelen terug te plaatsen.
 
Gaandeweg kwam ik er achter dat er wel meer aan die plaat vast zit dan alleen de koplamp en knippers. Het contactslot en de tellers hebben ook een plekje gekregen. Kortom, op een gegeven ogenblik was de tijd om en staat de arme BMW er nu zo bij:

[afbeelding]



Dat geeft wel mooi de kans om maar even het een en nader schoon te maken voor ik het weer vast schroef. Maar dat is iets voor volgende week of zo.

:W
Zou je voor mijn gemoedsrust de draadjes van de remlichtschakelaar even los willen trekken?
 
Is al gebeurd. Ik vond er ook wel een beetje veel aanhangen.
 
Goed om te zien, dat je zelf ook sleutelen kan! }) :Y

Opent nieuwe perspectieven:

Ik kom langs, kijk hoe jij aan je T500 werkt en ter afsluiting geef je me lekker eten. (en een biertje natuurlijk) :+

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

:W

Nou, laten we die T500 maar even samen afbouwen. Zoals Halflive al zegt, ik kan best wel wat coaching gebruiken. En Snoepie moet natuurlijk een plaatje worden, nietwaar?
 
Leuk dat je weer lekker bezig bent! *O*

Ga je stalen leidingen monteren, als je die rempomp hebt nagekeken, lees gereviseerd hebt?
Zou dat zelf sterk aanraden, gezien de leeftijd van de oude.
:t

Nee, komen gewoon weer de standaard remslangen op. Maar wel nieuw natuurlijk. Die zijn een stukje goedkoper dan stalen.
 
Vandaag een dagje vrij, dus maar weer de schuur in. Hierbij goed twee " Vijsheden" (wijsheden van Gijs Vijs) in acht genomen. Ten eerste: Draai bouten en schroeven aan tot ze vast zitten, niet tot ze "knak" zeggen. Die kan zo op een tegeltje.

Ten tweede: Kijken, denken, doen. Zo kwam ik na enig kijken en denken tot het besluit dat het waarschijnlijk een stuk handiger zou zijn om eerst het contactslot op zijn plek te frotten, en dan pas de tellers. En dat bleek ook zo te zijn.

De R45 staat er nu weer zo bij

full



Ook even de remcilinder geopend en alles netjes schoon gemaakt. Alleen kan ik de zuiger niet demonteren. Hij loopt wel mooi soepel, en bij indrukken vlogen direct de laatste druppels remvloeistof eruit, dus ik denk wel dat alles werkt. Probleem is de circlip waarmee de zuiger vast zit. Ik heb daar wek zo een mooi tangetje voor, maar die is net te groot. En met een schroevendraaiertje wrikken, dat doen we niet, dat is prutsen. Dus maar even een kleiner tangetje op de kop tikken.

Nu even een broodje eten, en vanmiddag het "haarspeldje" weer op zijn plek terugzetten.
 
Ik leer dan ook van de beste.

Probleem is dat ik nogal chaotisch en ongeduldig ben. Twee heel slechte kwaliteiten bij het sleutelen. Zo ontdekte ik dat ik vanmiddag best wel een hand vol onderdelen overhield. Stond even op mijn bolletje te krabben. Hoe kan dat nu? Alles zit er toch op en aan? Tot ik mij realiseerde dat er op het "nieuwe" stuk wat onderdeeltjes waren blijven zitten, die had ik dus dubbel.
 
Daar lijkt het wel op. Je hebt eigenlijk wel gelijk, gewoon schoon maken en weer terug zetten. If it ain't broke, don't fix it.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan