Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, toeval.....

En inderdaad, geen snelweg. Sterker nog, ik kan via de dijk helemaal tot Schellingwoude komen, dus dat gaat deze zomer zeker gebeuren.
 
Dat doe ik regelmatig andersom. Bij Zunderdorp van de A10 af rechtdoor over Ransdorp en dan langs de dijk naar Monnickendam
 
Yep, maar ik heb er nog het een en ander aan te doen voor ik het kan monteren. Uiteraard wel even erbij gehouden, en het staat schattig.
 
En eergisteren zag ik de R45 in Amsterdam staan. Deputy had hem ingezet als woon werk fiets. Kennelijk had hij er vertrouwen in. Terug werd dat vertrouwen toch nog even op de proef gesteld. :Y
 
Laatst bewerkt:
full



Hierbij het bewijs.

Er deed zich wel een probleempje voor bij het opstarten. Na een hele tijd op de startknop hengsten, slaat aarzelend de rechtercilinder aan. Plof....plof....plof.....plof...

Na een minuutje of zo wordt dat plof-plof-plof-plof en uiteindelijk slaat ook de linkercilinder aan en loopt het apparaat min of meer zoals het zou moeten. Is hij warm, werkt het allemaal prima, maar zodra het ding weer afgekoeld is (bij het naar huis gaan dus) herhaalt het hele proces zich weer. Nou dacht in in eerste instantie aan een verstopte sproeier, maar erg logisch is dit niet. Verstopt als hij koud is, dan weer helemaal ok, en als het blok afgekoeld is, is de sproeier weer verstopt. Klinkt niet logisch. Ideeën?
 
Verstopte stat. sproeier die hij echt nodig heeft als hij koud is? Klepspeling wel goed? Iets met de choke aan die kant?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk wil hij niet goed op de choke lopen, omdat het kanaaltje in een vlotterbak verstopt is. Dan krijgt de chokesproeier geen benzine. Vlotterbakken losnemen en doorprikken of -blazen.
 
Waarschijnlijk wil hij niet goed op de choke lopen, omdat het kanaaltje in een vlotterbak verstopt is. Dan krijgt de chokesproeier geen benzine. Vlotterbakken losnemen en doorprikken of -blazen.

Dat zou makkelijk zijn, de vonken waren goed toch toen we er aan bezig waren Dep?
 
Waarschijnlijk wil hij niet goed op de choke lopen, omdat het kanaaltje in een vlotterbak verstopt is. Dan krijgt de chokesproeier geen benzine. Vlotterbakken losnemen en doorprikken of -blazen.

Dat zou best eens kunnen, Sammie dacht ook al aan iets met de choke. Ik ga er binnenkort even naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
Vlotterbak eraf, wangetjes bol geblazen......noppes! Ter controle de rechterkant er ook even afgenomen, en daar ging de lucht vlotjes doorheen. Gaatje zit dus dicht. Echt dicht. Kom er tot nog toe niet doorheen. Misschien de heer Vijs maar eens vriendelijk vragen of het ding in de ultrasoon mag....
 
Vlotterbak eraf, wangetjes bol geblazen......noppes! Ter controle de rechterkant er ook even afgenomen, en daar ging de lucht vlotjes doorheen. Gaatje zit dus dicht. Echt dicht. Kom er tot nog toe niet doorheen. Misschien de heer Vijs maar eens vriendelijk vragen of het ding in de ultrasoon mag....

Dat mag je vragen. :Y Maar eerst effe de nodige pecunia's aftikken, want mijn ultrasoontje is vorig jaar overleden! '(

Koop ik een nieuwe voor je (mij }) )
 
Laatst bewerkt:
Stukkie ijzerdraad daar moet het mee lukken lijkt me.


Nou, ik vond een veertje, ongeveer 0,5 mm dik. Dat heb ik een stukje uitgetrokken, en dan heb je een vrij stevig stukje ijzerdraad. Maar....geen doorkomen aan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan