zelf shims dunner slijpen

adrinalino

MF'er
16 jun 2015
157
6
Eernewoude
Hoi,
Even een vraagje.
Morgen ga ik de kleppen stellen van mn Honda NX 250. Het idee van deze motor voor mij is om alles zo goedkoop mogelijk te doen.

Als de speling te klein is kan ik dan de shims zelf dunner slijpen?
Bedankt voor het meedenken.
Hoi,
Aad.
 
Misschien lees ik het topic verkeerd maar wat is het probleem? Stel er staat een klep niet goed dan heeft hij een dunnere shim nodig. Als hij zelf gaat slijpen en het mislukt dan... heeft hij een dunnere shim nodig. In het ergste geval veranderd er niks en in het beste geval bespaart ie een paar duppies en heeft hij een goed gevoel.


Omdat alleen een "idioot" dat doet?

Ik heb al eens een hele middag met een grote slijptol met afbraamschijf in de werkplaats staan joelen.
1 deur door en daar stond een mooie freesbank die stilstond, uitstekend geschikt voor dit werk. Strak en in 1 keer goed.

Maarnee, de baas wilde persé dat het met de slijptol ging. En waarom, geen idee?
Dan ben je dus echt een idioot.
 
Prettig dat er uiteindelijk geen nieuwe shims meer tussen hoefde, maar toch vind ik het echt niet de moeite waard om op zo'n schijfje te gaan schuren als je ze nieuw kunt kopen voor €2,90.

Plus dat de maat van je shim dan niet meer klopt in vergelijking met de aanduiding waardoor je bij het wisselen over een paar jaar misschien de fout in kunt gaan.

http://www.24mx.nl/pasringen-shims-prox-748mm-120-350mm
 
Omdat alleen een "idioot" dat doet?

Ik heb al eens een hele middag met een grote slijptol met afbraamschijf in de werkplaats staan joelen.
1 deur door en daar stond een mooie freesbank die stilstond, uitstekend geschikt voor dit werk. Strak en in 1 keer goed.

Maarnee, de baas wilde persé dat het met de slijptol ging. En waarom, geen idee?
Dan ben je dus echt een idioot.

als je naar je baas luistert ben je een idioot? ik snap hem niet denk ik.
wat is dat toch met dat persé ? als je baas het niet kan uitleggen zou je hem vriendelijk kunnen vragen het voor te doen of om voor geld te wedden dat je het in een kwart van de tijd kan ?

beetje creatief omgaan met misbruik van autoriteit he ;) , slaan kan altijd nog :)
 
als je naar je baas luistert ben je een idioot? ik snap hem niet denk ik.
wat is dat toch met dat persé ? als je baas het niet kan uitleggen zou je hem vriendelijk kunnen vragen het voor te doen of om voor geld te wedden dat je het in een kwart van de tijd kan ?

beetje creatief omgaan met misbruik van autoriteit he ;) , slaan kan altijd nog :)


Wie slaat wie dan, volgens jouw? :+
 
Laatst bewerkt:
Prettig dat er uiteindelijk geen nieuwe shims meer tussen hoefde, maar toch vind ik het echt niet de moeite waard om op zo'n schijfje te gaan schuren als je ze nieuw kunt kopen voor €2,90.

Plus dat de maat van je shim dan niet meer klopt in vergelijking met de aanduiding waardoor je bij het wisselen over een paar jaar misschien de fout in kunt gaan.

http://www.24mx.nl/pasringen-shims-prox-748mm-120-350mm

die voor de K zijn 6.25 en ruilen bij garage kost 4 euro.

misschien daarom handig om de kant met de aanduiding af te slijpen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan