CBR600RR Stotteren, afslaan & twee rode lampjes

9 mei 2016
3
0
Beste allen,

Gisteren besloot ik om mijn nieuwe aanwinst een keer uit de garage te halen. Ik heb de motor twee maanden terug gekocht en sindsdien niet meer op gereden. Gisteren wilde ik de motor starten en toen bleek de accu leeg te zijn. Door te rennen in de 2e versnelling kreeg ik de motor toch aan de praat.

Na 10 minuten kreeg ik 2 rode lampjes op mijn dashboard (hiss en olie) en begon de motor te even te stotteren. Erna gingen de lampjes weer uit en leek er niks aan de hand. Gedurende de rit werd dit steeds erger en bleef de motor stotteren en afslaan tijdens het rijden. De accu had nog niet voldoende power om de motor elektrisch aan de praat te krijgen.

Heb ik hier simpelweg te maken met een kapotte accu of is er meer aan de hand? :?
(de vorige eigenaar had de accu continu aan een druppel lader, maar ik heb hier nog geen gebruik van gemaakt).
 
Welkom op motor-forum :W


Gisteren besloot ik om mijn nieuwe aanwinst een keer uit de garage te halen. Ik heb de motor twee maanden terug gekocht en sindsdien niet meer op gereden.....

... en afslaan tijdens het rijden. De accu had nog niet voldoende power om de motor elektrisch aan de praat te krijgen.
Onderweg heb je de motor dus nog een paar keer aan moeten duwen?

Heb je een proefrit gemaakt voor je de motor kocht? Heb je hem naar huis gereden (zo ja, hoe ver?) of met aanhanger opgehaald?

Zo te lezen (maar blijft altijd een beetje gokken vanachter scherm) is het probleem een lege accu. Dat kan doordat de accu echt heel slecht is (gewoon beetje slecht blijft ie wel op rijden als ie eenmaal loopt) of de accu wordt onder het rijden niet bijgeladen. Korte ritjes redt ie dan van de lading die de druppellader er steeds weer in stopt.
 
Bij de aankoop van de motor heb ik hier geen last van gehad. Ik heb de motor naar huis gereden (ongeveer een uur op de snelweg).

Gisteren heb ik de motor inderdaad moeten aanduwen de tweede en derde keer. De koplamp was telkens ook erg zwak als ik stil stond. Ik denk dat de accu niet oplaad tijdens het rijden, anders had ik hem na de eerste keer afslaan wel elektrisch kunnen starten.

Ik zal beginnen met de accu op te laden, als de symptomen dan weg zijn dan is het sowieso de accu/dynamo.



Welkom op motor-forum :WOnderweg heb je de motor dus nog een paar keer aan moeten duwen?

Heb je een proefrit gemaakt voor je de motor kocht? Heb je hem naar huis gereden (zo ja, hoe ver?) of met aanhanger opgehaald?

Zo te lezen (maar blijft altijd een beetje gokken vanachter scherm) is het probleem een lege accu. Dat kan doordat de accu echt heel slecht is (gewoon beetje slecht blijft ie wel op rijden als ie eenmaal loopt) of de accu wordt onder het rijden niet bijgeladen. Korte ritjes redt ie dan van de lading die de druppellader er steeds weer in stopt.
 
Bij de aankoop van de motor heb ik hier geen last van gehad. Ik heb de motor naar huis gereden (ongeveer een uur op de snelweg).

Gisteren heb ik de motor inderdaad moeten aanduwen de tweede en derde keer. De koplamp was telkens ook erg zwak als ik stil stond. Ik denk dat de accu niet oplaad tijdens het rijden, anders had ik hem na de eerste keer afslaan wel elektrisch kunnen starten.

Ik zal beginnen met de accu op te laden, als de symptomen dan weg zijn dan is het sowieso de accu/dynamo.

Even meten.
Dynamo, SR, Accu.

In de how to's staat hoe je dat moet doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan