Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

hallo even voorstellen : rolocop alweer een tijd bij dit forum . normaal met mijn serie van de gpz900r/1000rx/zx10
nu heb ik maar eens na het rijden samen met vriendin die achterop de zx10 zat en die een harde achterwerk kreeg ,, een Gtr er bij gehaald en wel een uit 1991 (rood) een leuke machine uit de oudere tijd ,,,ziet er uit zoals nieuw , als bekent bij de motorblokken wist ik waar ik op moest letten bij de aankoop , 93.000 op de teller ,,, ik weet deze blokken kunnen heel wat hebben bij de juiste onderhoud er van , deze was ook zo , geen ratel of zeer ruw ,gewoon een goedlopende motorblokkie , echter wel door mijn enthousiasme kwam ik er achter in de file met de rit naar huis dat de motor wat pofte bij laag toeren tal ,,ook was het net alsof de motor wat licht aan het verzuipen was ,,boven de 2000 toeren pakt ie goed op ,, maar na veel na lopen en kijken nog niet veel wijzer geworden heb zowat alles na gelopen carburateurs uit elkaar gehaald /gesynchroniseerd / compressie (4x10bar) kleppen nagekeken ,,, ontsteking na gelopen ,,drijfstang lengte(lock)uitlaat origineel na de afstelling van de mengselschroeven iets minder ,, maar blijft wat aanwezig ,, verder merkte ik wat heel lichte olie drap rechts op het blok ,,,,
na speur werk was ik versteld ,,, klein haarscheurtje in de cilinderkop ,,,ik dacht ga eens kijken wat daar van nu iets meer van de halen was op dit forum hoefde niet lang te zoeken ,,en zag dat het ook bij WOUDSCHIM was gebeurd ,,, echt raar iets dat dit meer kan gebeuren exact de zelfde plek ,,,, weet dat deze blokken allemaal cruciaal kunnen zijn op de 3de bigend lager ,,, maar een haarscheur Gtr kwaal ?? nu ff kijken hoe ik het zweten dicht kan krijgen denk met een alu/tweecomp goedje
 
Bespaar je de moeite!

Ik heb ook nog steeds een scheurtje zitten, maar het blok loopt perfect. Ik zou eerst eens de carbs afstellen. Het moeilijk trekken bij 2000 toeren hoort bij de GTR, je kunt het verbeteren, allereerst door de massa van de CDI direct aan de accu te hangen, dat gaf bij mij al flink wat verbetering.

Als je dan nog wilt zit er in de US iemand die een nieuwe airflow heeft ontworpen. Stuk schuim in de airbox voor minder lucht icm een set grotere sproeiers. :) Klinkt beun, maar het is een bijzonder goed uitgedachte oplossing, eventueel nog te krijgen met andere, door dezelfde persoon ontworpen, nokkenassen.

Wat betreft het scheurtje, ik weet niet hoe erg het is bij jou, de mijne zweet daar wat, maar het is te weinig om het in het oliepeil terug te zien. Ik heb met twee-componenten alu zitten stoeien, maar het wordt daar naast de uitlaat gewoon te heet, waardoor het weer zacht wordt, en de olie er weer tussenuit komt.
Ik maak gewoon af en toe het blok schoon en rij lekker verder. :)
 
Laatst bewerkt:
ach dat rijden doe ik ook gewoon ,, je ziet het niet bijna ,, pas als ik veel toeren draai komt er wat zweet uit ,, vandaag smurie er op gedaan kijk wel..
over die luchtfilterkast wist ik , zelfde probleem was ook bij de nieuwe type 900r a7
de oude hebben die dubbelen inlaat ,,, de nieuwe een halve ,, deze heb ik er nu op de gtr gezet ,sproeiers heb ik zo gehouden ,, dat van de ontsteking module ,,kan ik nog doen ff het schema na lopen ,,,ook merkte ik ,,als de fan insloeg de motor flink langzamer ging lopen , bij mijn andere fietsen geen last van ,,, opladen doet ie goed ,,misschien ook hier een massa punt ,ach kortom ik kijk wel hoe of wat
 
Op youtube is een filmpje te vinden over hoe je de CDI-massa kan omleiden. "free power mod", uit mijn hoofd.

uit mijn hoofd moet je de zwart/gele draad afsplitsen. Vanaf de CDI verleng je hem dan met een oogje aan de min van de accu, en de andere kant van de draad maak je dan weer ergens vast aan het frame. :)

Maar, de carburateurs synchroniseren of zelfs even ultrasoon reinigen zal waarschijnlijk ook helpen!
 
vandaag maar weer eens de gtr uitgelaten na wat aanpassingen aan de carburateurs was het ploffen weg ,, nog wel duidelijk dat ik het idee heb dat de motor wat verzuipend loopt .. al is dit niet , nu heb ik dus ontdekt dat ik die geknepen deksels (duits) ? op de carburateurs had ,en dus vervangen door anderen nu kan de gasschuif wel tot aan de top komen , echter heb ik de hoofdsproeiers zo gehouden ,,,,, niet slim denk ik ,
hij trekt nu niet meer door , denk een grotere sproeier er in of een ringetje onder de sproeiernaald, hier nog even mee experimenteren
 
Afgelopen zaterdag mijn GTR ingeruild voor een andere bij GHIA.

Moet nog even foto's maken, dus die konen nog. Mijn oude had teveel kosten die eraan zaten te komen plus een probleem ergens in de bedrading die ik niet kon vinden.
Afgelopen woensdag tijdens het rijden weer dat mijn verlichting uitviel op een donkere rijksweg, is niet echt fijn. Heb nu tenminste nog wat geld terug van de oude, dus was simpele rekensom. Motorisch was die nog wel goed, maar voor de rest helaas niet.

Maar goed, heb dus een ander en die bevalt goed, heb daar ook al weer ruim 200km mee weg.
 
Check de connectie van de koplamp even, die was bij mij ook een beetje gaar. De pootjes van het H4-peertje wat uit elkaar buigen loste het probleem volledig op.
 
Patrick,

De gtr is al weg, maar was niet de connectie bij koplamp, heel dashboard viel uit op km teller na en ook achterlicht en remlicht werkte niet meet.

Maar nu geen last meet van 😀
 
Gisteren de motor weer onder de hoes vandaan getoverd voor een ritje, moest van Tilburg naar Puttershoek. Fris! Koude tenen en koude vingertoppen. Toen ik vandaag weer terugreed was in Tilburg alles bevroren/gerijpt.

Motor deed het nog als vanouds! De accu's van zowel de GTR als de GT550 staan in ieder geval warm binnen, dat helpt vast :)
(wel even de bandjes opgepompt, die waren 1 bar te laag!)
 
Laatst bewerkt:
Nou nou, je hebt iedergeval een goed motorpak aan. Want anders was je halverwege van de motor gevallen.

Mij zie je niet meer in de winter op de motor. Brrr
 
dikke sokken, twee shirts en een trui, thermolegging, gewone broek, textielen motorbroek, helmmuts en handschoenen over mijn handschoenen. :D
 
Temperatuur valt toch nog mee. Ik rij nog elke dag, nu niet zo ver meer als eerst. ( was 40 km enkele reis, nu nog maar 20 km enkele reis ) en is nog goed te doen. En op kou kan je kleden. Dus ik zou zeggen, gewoon :]
 
Hallo allen,

Even een vraagje. Nu ik een andere GTR heb bekruipt mij het gevoeld dat ik nog de lage stuur helften heb. Kan iemand mij de maat geven van of de hoge of de lage stuur helften zodat ik kan kijken of dat zo is.

En dan als 2e vraag. Ik weet dat er een paar mensen zijn die de korte hebben vervangen voor de hogere. Ik zou graag willen weten of er nog aanpassingen aan kabels of leidingen gedaan moeten worden indien ik dit zou gaan vervangen.

Groet,

W
 
Hallo allen,

Even een vraagje. Nu ik een andere GTR heb bekruipt mij het gevoeld dat ik nog de lage stuur helften heb. Kan iemand mij de maat geven van of de hoge of de lage stuur helften zodat ik kan kijken of dat zo is.

En dan als 2e vraag. Ik weet dat er een paar mensen zijn die de korte hebben vervangen voor de hogere. Ik zou graag willen weten of er nog aanpassingen aan kabels of leidingen gedaan moeten worden indien ik dit zou gaan vervangen.

Groet,

W
Kawasaki GTR1000(ZGT00)1986> : Roukama Motorsloop, alle 2ehands motorfiets onderdelen online, Live voorraad, staat het er niet bij dan hebben wij het misschien de volgende keer!


hier kan je zo zien wat er bij jou op zit
 
Hoi hoi,

Ik ben bezig met de remmerij van mijn gtr. Nieuwe remschijven, nieuwe remblokken en remklauwrevisie.
nu heb ik een probleem met het vinden van de juiste achter remschijf. De meeste websites leveren de verkeerde remschijf voor achter; te klein, te dun, te weinig bevestigingsgaten. De maten van mijn huidige remschijf zijn;
Buitenomtrek 280mm
Binnendiameter 130mm
Schijfdikte 7mm
En 6 bevestigingsgaten

Heeft hier iemand een idee waar ik aan een goede remschijf kan komen?
Alvast bedankt. :} :W
 
Ik ben vanmiddag bij Roukema geweest en die had wel de goede remschijf voor mij. *O* *O*
Bedankt voor het meedenken.

Nu alleen nog wachten op iets warmer weer, want ik sleutel buiten. -O-
 
tweede rit op mijn GTR 1000, was even vergeten dat er twee zij koffers aan zaten :-(
Tussen twee paaltjes door lukte niet en voor ik wist leunde het hele gewicht van mijn motor op mijn tank. Die was daar niet op gebouwd met als gevolg een mooie deuk.

Die deuk heb ik een poosje genegeerd maar ik wil nu toch wel de tank vervangen, voornamelijk omdat de motor toch te klein voor mij is en ik deze toch maar wil verkopen.
Die tanks zijn best te vinden op ebay, echter vaak staat er modeljaar 86-93 bij. Mijn GTR is van 2000 en ik kan niet vinden of er een verschil in tank is.

Is de tank van een GTR voor alle modellen hetzelfde?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan