Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

hallo allemaal,

ik heb op dit forum al gelezen over het vervangen van de startkoppeling van de GTR 1000. Ik kan alleen niets vinden over de symptomen van een haperende startkoppeling.
Mijn GTR wil niet starten, de startmotor draait wel rond maar pikt het blok niet op. Ik heb de startmotor gedemonteerd maar die lijkt in orde. Hoe weet ik of het inderdaad de startkoppeling is die defect is???

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
 
Het doet een beetje denken aan een jankend geluid. Als of de bendix van de startmotor niets op pakt. Eigenlijk is dat ook zo.

Ik heb wel de ketting van de startkoppeling vervangen, maar mij nooit gewaagd aan het vervangen van d startkoppeling.
Ik heb er toen de tijd een mix van 5w40 en 10 w40 in het blok (1:3)gedaan en toen had ik weinig of geen last. Maar ik weet niet of dit bij jou werkt. De naaldlagers van de startkoppeling kunnen ook vol met troep zitten. Misschien een motorslush uitvoeren?
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook wel weer zo, zie ook de BMW K waar zelfs ik al met mijn knieën tegen de kuip zat, en ik ben maar een klein scharminkel.
 
Hallo, sinds een mooi/nat ritje afgelopen zondag naar de motorbeurs werken mijn richtingaanwijzers niet meer naar behoren. Na even wat geklapper van het relais te horen blijven ze branden. Nu denk ik dat het relais het begeven heeft en wil ik die vervangen, heeft iemand een idee waar die zich bevindt? voordat ik de hele kuip er voor niks af haal...

Graag hoor ik het
 
Oh ja, ik moet ook een nieuwe achterband, zelf heb ik voor een continental road attack 2, iemand een idee wat een goed bijpassende achterband is?
 
Ik meen me te herinneren dat het knipper-relais rechts in de kuip zit.

Qua achterbanden, ik ben enorm tevreden over BT45, goede grip, ook in de regen, en gaan zeker 10 tot 12k km mee!

Net weer een ritje gemaakt, Tilburg - Rotterdam en weer terug. Voor mijn vriendin achterop was het een beetje te koud, maar ik heb me prima vermaakt. Blijft een fijn ding, ook al heb ik nog maar zelden de noodzaak om de motor te pakken.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar BT 45's voor en achter er op gezet en daar ruim 12.000 km mee gedaan (april t/m november)! Als het een beetje wil dit jaar ook weer zoiets aan kilometers met deze bandjes.
 
BT45 is het geworden, ligt thuis, nu nog even tijd vinden om hem dr om te zetten. Daarnaast dank je voor je reactie, knipperlichtrelais zit inderdaad rechts in de kuip, ik heb hem kunnen bereiken door onderlangs wat te prutsen, niks los gehaald. Ik zal morgen even naar de motorzaak om een nieuw relais te bestellen, kijken of het probleem dan is opgelost.
 
Mooi om te horen!

Ik moest gisteren weer voor een ritje. Fotostudio (3 studioflitsers + statieven, softbox, paraplu, reflectors, kabels en tas met camera en lenzen) mee, op die momenten hou ik echt van dat GTR apparaat!
Ben nog een enkele motor tegengekomen die zoveel bagageruimte biedt.
 
Leuk idee: even een nieuwe H4 lamp erin doen.. :? :(
Stekker los, auw! Kapje eraf. Auw! beugeltje los, oude lamp eruit, beugeltje zoeken, op knieën.
#$%^^&*( beugeltje wil niet meer terug.
Morgen maar nieuwe poging....
Of heeft er iemand een briljante ingeving hoe dit makkelijker kan?
 
Hmm, bij mij blijft het beugeltje altijd gewoon zitten, klapt gewoon om, het is even gepruts, maar in 5 minuutjes wel gedaan. Ik moest laatst trouwens wel de contacten van het lampje wat uit elkaar buigen omdat ze niet zo lekker bleven steken in de stekker, die gleed er gewoon weer af zodat ik zonder licht reed.
 
Nou de BT045 zit er om, wat een verschil met mijn oude versleten band! Ook direct maar wat cardanolie er bij gedaan, zat niet veel meer in.

Op naar het mooie weer!
 
hoi allemaal

mijn naam is Dirk, kom uit het zuiden des lands, heb ook een gtr erbij gekocht, naast mijn zrx, heb een vraagje over het knippergedeelte, deze werkt niet meer, iemand tips, waar ik kan beginnen met zoeken, waar zit de zekering en waar het relais, het relais geloof zit onder de rechter kap geloof ik, maar waar vind ik de zekering om deze eventueel te checken

de gtr is van '92, een rooie!
full

full
 
Nice!

Zekeringkastje zit achter de linkerkap onder het zadel. Het relais inderdaad in de kuip rechtsvoor.
 
Zo , ik wilde gisteren de gtr starten , wilde aanslaan gaf toen een heel harde klik/knak uit het blok en nu gebeurd er niets meer .

Dat wordt sleutelen , geen idee wat er aan de hand is , eerst maar eens ergens proberen te tornen , startmotor willens mij wel ,maar blok draait niet rond.
 
Voor de GTR rijders, ik heb nog een nieuw bekleed Corbin zadel ter overname , absoluut een verbetering t.o.v. het originele platte.
 
Mijn GTR is nu eindelijk helemaal blauw *O* . Ik heb nu alleen al een kras in mijn tank :( . Ik weet dat er spul is waar je een kras bijna helemaal mee weg kunt poetsen, maar ik ben de naam vergeten :? . Weet iemand welk spulletje dat is?

full
 
Laatst bewerkt:
Mijn GTR is nu eindelijk helemaal blauw *O* . Ik heb nu alleen al een kras in mijn tank :( . Ik weet dat er spul is waar je een kras bijna helemaal mee weg kunt poetsen, maar ik ben de naam vergeten :? . Weet iemand welk spulletje dat is?

[afbeelding]

Bedoel je commandant oid? Ik gebruikte laatst Chrome polijst en daarna een wax.
Heel voorzichtig op de plek poetsen en heel goed uitkijken dat je de 2K lak niet wegpolijst.
 
Mooie blauwe zo! Nice!
De mijne wordt niet zo heel veel meer gebruikt, maar elk ritje is toch weer erg leuk. :)
Binnenkort de carbs synchroon zetten, inmiddels is het weer 5000km sinds de laatste beurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan