Pinker relais vervangen

zr7veke

Rookie
16 okt 2011
15
0
Hallo,

wie kan mij helpen met mij te zeggen waar mijn pinker relais zit,liefst via een foto
ik heb een kawasaki Z1000 bj 2006
ik heb andere pinkers gekocht,maar deze blijken led te zijn en daarom moet ik het best mijn relais vervangen

maar waar zit hij en wat moet ik allemaal desnoods demonteren om erbij te geraken

alvast bedankt
 
dat youtube filmke is model 2015
bij een 2006 zit het niet op dezelfde plaats

"contact op,pinkers aan en luisteren"
zover was ik ook al hoor

maar toch bedankt voor u zeer wijze raad
 
Bij een 2003 model is het nr 33 op het plaatje:

full
 
modurator

bedankt voor deze info
ik had al zo een vermoeden dat hij daar zou zitten die nr 33
nu alleen straks ff uitvlooien hoe ik mijn achterkant er af krijg zonder hem te beschadigen

ik zie ze zitten ,maar ik kan er niet aan zonder dat achterkant te demonteren

mvg
 
Je zou ook een weerstand in kunnen bouwen. Waarschijnlijk is je probleem dat je knipperlichten nu te snel knipperen en dat kun je ondervangen met een weerstandje.
 
Ik heb mijn relais kunnen vervangen,maar dat verhelpt niet echt helemaal mijn probleem
mijn rechterkant werkt perfect
mijn linker pinker werkt, ook maar niet op volle kracht en als deze aanstaat dan zie je mijn achterlicht ook een beetje heel flauw knipperen

zou dit een probleem van een slechte massa kunnen zijn ?
 
...
voor mij mag deze topic gesloten worden
...
Topic sluiten doen ze niet altijd, want het kan nuttige info zijn voor anderen.

Tenzij de TS het zo leuk vind al zijn berichten leeg te maken waardoor het topic geen waarde meer heeft.

Volgend topic is denk ik daarom gesloten, daarom mijn reactie daaruit gelinkt naar hier:
DKP in "led knippers en relais vraag"
Wegens sluiting van dat topic en gebruik van de zoek functie kwam ik hierop uit en vermits jij ook een geluidloos pinkerdoosje blijkt te hebben leek dit topic wel gepast.

Ook bij mij maakt die pinkerdoos helemaal geen geluid. Het betreft een 7 pins model.
Besteld, binnen en reeds gemonteerd. Gelukkig kon ik er bij mij wel gemakkelijk aan.
Gewoon het zadel afnemen en je kan er zo aan.

Nu zitten er achteraan rode LED's in. De witte kapjes zijn onderweg.
De frequentie van het pinken is nu helemaal ok.
Wat me wel opvalt is, telkens ik een pinker aanzet duurt het effe (pakweg 3/4 van een seconde), vooraleer de pinker aangaat. Alsof dat doosje telkens moet berekenen hoeveel vermogen er aan hangt. Maar dat ben je snel gewoon waareoord je je pinkers net iets sneller inschakeld wanneer je die nodig hebt.

En wel een bijkomend nadeel is, dat als 1 van de 2 pinkers niet werkt, ze niet sneller gaan pinken en je dus niet "verwittigd) wordt dat er iets niet werkt.

Maar ach, ik controleer toch regelmatig mijn verlichting :ta
 
Terug
Bovenaan Onderaan