Remleiding.... Wie heeft de oplossing?

4 jan 2016
34
0
Limburg
Haa allemaal,

Ik help een vriend uit, en ik roep nu al, was het maar 'n BMW geweest :}

De remleiding is lek en nu kost een nieuwe remleiding bijna 500 euro voor de voorkant van
de Yamaha FJR uit 2005 ZONDER abs. De splitter is een wazige en niet zoals BMW die maakt.
Dus ik kan niet met de rondjes weg, want na de T-splitsing zijn deze geperst.

Is er een firma die deze remleiding op maat maakt? Of heeft iemand anders een goede tip?
Ik ga niet zelf aan een remleiding rommelen en het huidige rubber heeft z'n beste tijd
ook gehad.


720.jpg


720.jpg




Alvast bedankt.
Menno
 
Laatst bewerkt:
Haa allemaal,

Ik help een vriend uit, en ik roep nu al, was het maar 'n BMW geweest :}

De remleiding is lek en nu kost een nieuwe remleiding bijna 500 euro voor de voorkant van
de Yamaha FJR uit 2005 ZONDER abs. De splitter is een wazige en niet zoals BMW die maakt.
Dus ik kan niet met de rondjes weg, want na de T-splitsing zijn deze geperst.

Is er een firma die deze remleiding op maat maakt? Of heeft iemand anders een goede tip?
Ik ga niet zelf aan een remleiding rommelen en het huidige rubber heeft z'n beste tijd
ook gehad.


[afbeelding]


[afbeelding]



Alvast bedankt.
Menno


Lijkt ook wel op een splitser van een Honda CBR 600rr
Maar waarom bestel je bijv. geen HEL RVS leidigen?
Yamaha FJR1300 (2000-2005)
Ook gelijk een leuke upgrade. :)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon naar de motorzaak gaan.

Waarschijnlijk kunnen ze de vaste leidingen van de splitter afslijpen. Een paar nieuwe eraanpersen en klaar.
Wel staalomvlochten remleiding natuurlijk.

Denk dat je voor 100-150 euro wel klaar bent.
 
Anders niet moeilijk doen met een splitter, maar "gewoon" 2 leidingen vanaf de hoofdremcilinder of 1 leiding naar de ene klauw en van daaruit over het spatbord naar de andere klauw.
Beide een beproefde setup die vaak wordt toegepast. mijn persoonlijke voorkeur is optie 2, maar da's puur persoonlijke smaak omdat ik 2 leidingen aan de hrc minder mooi vind.
 
Haa allemaal,

Ik help een vriend uit, en ik roep nu al, was het maar 'n BMW geweest :}

De remleiding is lek en nu kost een nieuwe remleiding bijna 500 euro voor de voorkant van
de Yamaha FJR uit 2005 ZONDER abs. De splitter is een wazige en niet zoals BMW die maakt.
Dus ik kan niet met de rondjes weg, want na de T-splitsing zijn deze geperst.

Is er een firma die deze remleiding op maat maakt? Of heeft iemand anders een goede tip?
Ik ga niet zelf aan een remleiding rommelen en het huidige rubber heeft z'n beste tijd
ook gehad.


[afbeelding]

[afbeelding]



Alvast bedankt.
Menno
Is bijna standaard werk, maar dan geperst.

Vervangende zat te krijgen, in vele varianten.

Kwestie even wat onderzoek doen, voordat je van alles gaat loshalen. :)
 
BMW fanboy lol? niks anders dan ellende met BMW remsysteem, "IABS" zecht genoeg denk ik.
Dan is 500 euro nog een schijntje want zo een unit repareren is 4 keer zo duur.

Ontopic: gewoon een stalen remleiding kitje bestellen, 100-150 max zoals eerder genoemd en hij gaat er beter door remmen dan origineel.
 
Laatst bewerkt:
de voorkant van de Yamaha FJR uit 2005 ZONDER abs.
Vanwege het niet hebben van ABS is dat een hele simpele en betaalbaare waarvoor de gegevens gewoon in het databestand staan.

Zoals vaker genoemd, gewoon Hel setje erop. Twee direct vanaf de rempomp of drie met nieuwe aangeperst verdeelstuk. Zelfs dat geeft nog héél ruim budget om de achterremleiding ook mee te nemen. Technisch wat minder belangrijk (hoewel je die op een FJR meer zult gebruiken dan op een supersport) maar het oog wil ook wat nietwaar 8-)
 
BMW fanboy lol? niks anders dan ellende met BMW remsysteem, "IABS" zecht genoeg denk ik.
Dan is 500 euro nog een schijntje want zo een unit repareren is 4 keer zo duur.

Ontopic: gewoon een stalen remleiding kitje bestellen, 100-150 max zoals eerder genoemd en hij gaat er beter door remmen dan origineel.

Dit dus :)
 
Gewoon naar de motorzaak gaan.

Waarschijnlijk kunnen ze de vaste leidingen van de splitter afslijpen. Een paar nieuwe eraanpersen en klaar.
Wel staalomvlochten remleiding natuurlijk.

Denk dat je voor 100-150 euro wel klaar bent.


Welja joh, dat doen ze bij 'de motorzaak' gewoon effe. _O-

Geloof je het zelf? Denk je niet dat het iets gecompliceerder ligt, een remleiding persen?
 
Laatst bewerkt:
Welja joh, dat doen ze bij 'de motorzaak' gewoon effe. _O-

Geloof je het zelf? Denk je niet dat het iets gecompliceerder ligt, een remleiding persen?
Er zijn er bij die persen, niet veel.

Er zijn ook nog systemen met knelverbindingen. Kun je van een rol werken.

Ik kies door schroefdraadverbindingen. Leidingen met koppelstukken op diverse lengtes, en af en toe splitter er tussen.
full



Of vooraf gemaakt op merk/model/bouwjaar/uitvoering.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welja joh, dat doen ze bij 'de motorzaak' gewoon effe. _O-

Geloof je het zelf? Denk je niet dat het iets gecompliceerder ligt, een remleiding persen?


Nou oké jongehh,
Nu je het zegt, ik geloof dat ik het 15 jaar geleden een dag later kon ophalen.
Dus dan hebben ze het waarschijnlijk laten doen.

Dit was trouwens wel weer jouw belangrijkste post van vandaag :+
 
Nou oké jongehh,
Nu je het zegt, ik geloof dat ik het 15 jaar geleden een dag later kon ophalen.
Dus dan hebben ze het waarschijnlijk laten doen.

Dit was trouwens wel weer jouw belangrijkste post van vandaag :+


Ik heb er al een paar meer gepost inmiddels. Ga daar maar ook even bijdehand doen dan? :')

Het probleem is bijna altijd dat er allemaal zo makkelijk over word gedaan. 'Ach joh, gewoon effe een nieuwe persen, who cares?'
Zo werkt dat tegenwoordig niet meer. Er zal met deugdelijke materialen gewerkt moeten worden, en al helemaal niet meer met oude T- splits of oude fittingen waar een nieuwe slang 'effe' aan word geknepen.

Maar goed, ik lul blijkbaar weer eens uit m'n nek, doe ik wel vaker, dus je hebt bij deze helemaal gelijk knul.
Blijf je wel voor me rijden mochten we elkaar ooit tegenkomen? Mijn HEL remleidingen zijn in ieder geval wel dik in orde en niet in elkaar gebeunt door 'een motorzaak' met oude fittingen.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan