stuurgewichten houder eruit krijgen?

leny

MF'er
25 feb 2014
64
0
Zichem (België)
Hoe krijg je deze er in godsnaam uit? :o
"gewoon uit trekken" gaat niet....
Geen clips te zien enz..
Heb nl stuurspiegels voor daar te monteren.

Is voor een Honda MSX 125 van '14
1z1gsgn.jpg


mt5v8x.jpg
 
wat geeft je het idee dat dit los kan ?
lijkt me een vaste bus/gedeelte in het stuur waar je stuurgewicht ingeschroeft zit.
zit er geen schroefdaad in waar de spiegel opgaat ?

zit er overigens geen inbusbout in dat gat? het is wat donker op de foto...
 
Laatst bewerkt:
wat geeft je het idee dat dit los kan ?
lijkt me een vaste bus/gedeelte in het stuur waar je stuurgewicht ingeschroeft zit.
zit er geen schroefdaad in waar de spiegel opgaat ?

zit er overigens geen inbusbout in dat gat? het is wat donker op de foto...


Nope zit geen inbusbout in het gat.
Dacht al dat dit een vaste bus was....
Jammer maar ben ik niets met de spiegels |(
 
zit dat ding niet 'vast' met een conisch rubber welke je met het aandraaien van het stuurgewicht vast trekt ?
Ooit weleens gehad bij een kennis, was een kwestie van eigenlijk de moer aan de binnenzijde naar binnen duwen/slaan
en vervolgens de boel aan de buitenring naar buiten trekken.

Maar nogmaals, ik heb verder geen enkel verstand van dit model motor :+
 
Volgens de technische fiche zitten er geen interne gewichten in de stuur dus kan je die uiteindes ook niet verwijderen. Ik denk dat de makkelijkste oplossing gewoon een ander stuur kopen is.
Als ik de fiche zo bekijk zijn ze idd vast onderdeel. Maar voor het mogelijke geval dat ze dat toch niet blijken te zijn (het is wel vaker dat op een partsfiche een onderdeel niet verder uit elkaar lijkt te kunnen, maar dat in werkelijkheid wel kan, het heeft alleen geen los artikelnummer/is niet los te koop): draai de bout waarmee het stuurgewicht vast zat er een paar slagen in en geef een (stevige)tik op de kop van de bout om deze naar binnen te slaan. Gebeurt er niets, dan kan het idd niet verder uit elkaar, tik je de bout naar binnen, dan zit het toch vast met een intern klemsysteem (conische bus)
 
Terug
Bovenaan Onderaan