CBR 900 RR 2.0

Misschien domme vraag, maar is er niet iets mis met je standaard-sensor?
De meeste motoren slaan af zodra je hem met de standaard uitgeklapt in de 1 zet.

Er zou inderdaad iets met de sensor kunnen zijn. Standaard was namelijk niet uitgeklapt. Wellicht dat de sensor nog steeds denkt dat de standaard is uitgeklapt... maar dat verklaart helaas niet de andere versnellingen natuurlijk.

Je kan ook niet zomaar door de versnellingen als blok / bak niet draait.

Nu de motor wel rond loopt blijft het probleem hetzelfde..
 
Nou nou... motor schakelt weer!! En ik ben officieel een beetje klaar met de garage waar ik hem heen heb gebracht.

Vanochtend motor naar de zaak gebracht. Even na laten kijken. Ze hebben er mee gereden en geschakeld. Conclusie: mn remhendels waren niet goed, want ze ontkoppelden niet goed.. ok het zal wel zij hebben er verstand van. Dus ik moest maar even de oude hendels er op zetten. Thuis aangekomen aan de slag gegaan, bedenk ik mij ineens dat dit gewoon universele hendels zijn met een verstelfunctie. Nou goed... hij stond op standje 4, dus twee tikken omhoog gezet naar 6. En voila motor schakelt gewoon!!!

Nu alleen nog de km teller instellen en dan gaan met die banaan...
 
Vreemd verhaal, dus omdat je de koppelingshendel tegen het stuur aan kneep schakelde hij niet?

Ding heeft geen synchromeshes, en sommigen hier gebruiken de koppeling helemaal niet tijdens het schakelen dus niet volledig ontkoppelen kan daar in principe niet de oorzaak van zijn lijkt me.
 
Ik vind het zelf inderdaad ook nogal dubieus. Ik kan met licht draaien van het achterwiel gewoon gezellig door de versnellingen heen schakelen, zonder ook maar iets met de koppeling te doen.
 
Laatst eindelijk de KOSO db-01R+ aan de praat gekregen (snelheid / toerenteller). Na wat gekloot met de instellingen lijkt hij mij wel redelijke waarden aan te geven kwa snelheid en toeren. Iemand enig idee wat de 893 sc28 1994 als stationair aan toeren aan moet geven?? Hij ligt nu rond de 1000.

Verder moet ik er alleen achter zien te komen waarom de achtergrond verlichting niet werkt van de teller. Deze valt na het contact aan te hebben gezet meteen weer uit :( Ook werkt het veranderen van de achtergrondkleur niet (3 beschikbare kleuren) Blijkbaar verliest het ergens stroom voor de achtergrond verlichting...

De afgelopen dagen twee ritjes gemaakt op de Blade met het heerlijke weer na ruim een jaar niet te hebben gereden, dus dat was wel weer even wennen. Nieuw achterbandje en kettingset zijn ook wel weer prettig, dus die kunnen weer even mee. Verder ben ik nog wachtende op een nieuwe einddemper, een Cobra sc3, zal mij benieuwen hoe dat klinkt. Die pot die er nu onder zit (merk onbekend) is mij een beetje te rumoerig :P Spruitstuk moet ik nog even gaan overwegen of ik dat ook meteen ga doen.

Ik ben al blij dat alles weer een beetje werkt, al dan niet helemaal zoals ik het zou willen hebben. Nu eerst weer lekker toeren en het gevoel terug krijgen! Wordt vervolgd.......
 
Normaal gezien gebruikt een aftermarket teller 2 keer een +. 1 waar een hele lichte constante plus op staat (deze wordt meestal gebruikt voor een klokje en/of tripkilometerstanden etc, normale kilometerstand wordt onthouden door een batterijtje) en nummer 2 die de teller van een geschakelde spanning voorziet, die ook de verlichting regelt.

Ik denk dat de 2e plus bij niet of verkeerd is aangesloten.

Deze kan je aansluiten op je verlichting of contactslot of waar jij ook wilt waar je hem op wilt schakelen.

De kleuren kan je niet veranderen omdat de verlichting niet brandt :P
 
Laatst bewerkt:
Heb ergens ook gelezen dat je de low beam kabel naar je contact kan linken, dan zou de achtergrond verlichting het ook moeten doen.. binnenkort ff fixen, alsmede het achterlicht :/ kwam er achter dat die ook niet functioneerde.

@Denna thanks voor je reactie!!
 
Even een kleine update... ondertussen enkele ritjes gedaan op de Blade, rijdt weer heerlijk!!! Nog even weer het bochtenwerk goed onder controle krijgen en dan zijn we weer de oude.

Ondertussen ook een andere einddemper binnen gekregen. Deze gaan we er maandag maar even op sleutelen en dan uiteraard met wat geluidsmateriaal!!!

0FB3E458-3F3E-42B8-9A8C-080C6F3E9F99.jpg


231DE507-80F2-4C95-8805-FBD0A5F63FAB.jpg


Verder moet ik nog even wat geduld vinden om de verlichting van de teller te fixen en ben ik een beetje aan t kijken voor een lasser om het subframe te verbouwen.. iemand misschien tips/ervaringen hiermee?? Omstreek Almere zou het meest ideaal zijn.
 
Zo!!! Ff de boel afstoffen... recentelijk maar weer even de Blade half gestript.
Hier even een plaatje waar het ongeveer heen moet, wish memluck!

2rh8ps9.jpg


bguy3s.jpg
 
Leuk projectje.
Even een korte vraag, of eigenlijk 2. Heb jij een langere koppelingskabel en zo ja, waarvan? En hoe heb je de bedrading en fusebox weggewerkt?
 
Leuk projectje.
Even een korte vraag, of eigenlijk 2. Heb jij een langere koppelingskabel en zo ja, waarvan? En hoe heb je de bedrading en fusebox weggewerkt?

Het is alweer een tijd geleden, maar als ik het me goed herinner heb ik die kabel bij mpartz.nl besteld. Deze is identiek aan t origineel.

Ik ben nog bezig met het afwerken vd bedrading,accu etc... hier moet ik nog even een nette creatieve oplossing voor bedenken. Zit te denken om iets van polyester te maken. Ik zal hier tzt een update van geven.
 
Als je de tank eraf haalt zit er voor de airbox een behoorlijk grootte opening in het frame.
Ik heb hier alle elektronica in gestopt een plastic kapje(dat er al zit) boven de radiator zorgt dat er niets nat wordt of naar beneden kan vallen.
 
Als je de tank eraf haalt zit er voor de airbox een behoorlijk grootte opening in het frame.
Ik heb hier alle elektronica in gestopt een plastic kapje(dat er al zit) boven de radiator zorgt dat er niets nat wordt of naar beneden kan vallen.

Ja klopt... voorin kan je heel wat kwijt ;) het is meer het achter gedeelte wat nu wat werkt geeft. Momenteel bezig een plekje te maken voor de accu. Ik heb hiervoor het accu deel (bakje waar deze in zit) van de oude plastic kap afgezaagd. Deze probeer ik op een nette manier ergens vast te zetten, komt wel op de originele plek trouwens. In mijn ogen is dit een simpele oplossing voor nu.
 
Het is alweer een tijd geleden, maar als ik het me goed herinner heb ik die kabel bij mpartz.nl besteld. Deze is identiek aan t origineel.
Bedankt. Hij ziet er wel een stukje langer uit dan de mijne. Die staat behoorlijk strak en ik heb niet eens zo'n hoog stuur.
 
Bedankt. Hij ziet er wel een stukje langer uit dan de mijne. Die staat behoorlijk strak en ik heb niet eens zo'n hoog stuur.

Je kan nog het eea afstellen aan de kabel, al naar gekeken? Heb je geen problemen met ontkoppelen als het strak staat? Had ik wel namelijk.. Wellicht is de weg van de hendel naar de koppeling anders.. ik weet dat ik daar ook een beetje mee aan het knoeien was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan