Eletrisch probleem (ignition)

Debs_87

Rookie
13 mei 2016
1
0
Beste Yamaha eigenaren!

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik in Curacao woon en wij hier geen toegang to goede experts hebben. Ik heb mijn motor (XT660X) een jaar zonder problemen gereden totdat ineens mijn batterij het constant begaf, heb toen een nieuwe gekocht die een tijdje zonder problemen gereden totdat ook die constant leeg liep. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs mijn motor niet meer gestart.

Nadat wij de gehele bedrading waren nagelopen hebben wij de batterij opnieuw opgeladen en geplaatst in te motor totdat opeens er rook uit de ignition kwam (ik weet jullie denken wellicht verkeerd aangesloten) maar dit was zeker niet het geval.

Na het openmaken van de ignition zagen wij als eerste dat er voorheen al mee geknoeid was. Blijkbaar heeft iemand ooit de motor geprobeerd te stelen gezien en klein boorgaatjes waren. Maar hetgeen wat nu het probleem is (denken we) is dat dit onderdeel (Zie foto hieronder) volledig doorgebrand is.

Nu wil ik mijn motor uiteraard startende krijgen. Ik weet niet niet of ik van Electrical 1 diagram nu alleen onderdeel 14 nodig heb (IMMOBI. UNIT COMP. artikelnr. 5VS8255P0000) of ook de CPU. Gezien het bedrag erg verschilt of ik de computer wel of niet nodig heb zoek ik graag advies.

Hoop van jullie reacties te krijgen!



Google
 
je afbeelding werkt niet, kom op google uit.

als je accu steeds leeg raakt zou je spanningsregelaar defect kunnen zijn of je dynamo niet meer goed werken en/of geen stroom meer leveren.
als er iets gerookt heeft, (n.a.v je verhaalt klinkt dat als de cdi) heeft de spanningsregelaar teveel stroom doorgelaten en/of is er iets mis met je zekeringen.

als er overigens startonderbreking opzit en die heeft men proberen door te boren kan het nog wel eens een dure reparatie worden.

zou toch proberen om de motor door een motorzaak te laten controleren en een bedrag afspreken waarvoor zij willen kijken wat het probleem is en een offerte laten maken waarvoor ze het gegarandeerd kunnen/willen repareren.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan