YamahaXV 920 1982 startkoppeling defect?

Fritsofzo

Rookie
15 mei 2016
4
0
Amsterdam
Dit topic is al eerder behandeld, echter is dat al zo lang geleden dat ik de bijlagen/ linkjes niet meer kan openen..😞

Gisteren heb ik de startmotor vervangen, die deed niks meer. Nu weer als een tierelier, echter zonder veel effect. Voor zover ik het begrijp gaat het nu mis met de startkoppeling!?

Heeft iemand nog een goede link met filmpjes/ schematische tekeningen/ part numbers/ oid waarmee ik dit probleem kan verhelpen?

Dank en groet!
 
Dit topic is al eerder behandeld, echter is dat al zo lang geleden dat ik de bijlagen/ linkjes niet meer kan openen..😞

Gisteren heb ik de startmotor vervangen, die deed niks meer. Nu weer als een tierelier, echter zonder veel effect. Voor zover ik het begrijp gaat het nu mis met de startkoppeling!?

Heeft iemand nog een goede link met filmpjes/ schematische tekeningen/ part numbers/ oid waarmee ik dit probleem kan verhelpen?

Dank en groet!

Heb wel een shopmanual.
http://www.bozweb.net/Yamaha_XV_V-Twins_81-94.pdf
 
Bedankt CMK voor de link!

Ik heb ook meerdere tips gehad dat de accu misschien niet meer zo best is. Had deze op de druppellader staan en niet meer getest na het terugplaatsen van de startmotor. Straks even proberen met startkabels. Hopelijk is dat het! Laat nog wel weten.

@thijsschetters, er kan niet zo heel veel mis gaan met het terugplaatsen vd startmotor. Kan er maar op 1 manier in. Enig aandachtspunt is ervoor zorgen dat de veer op de juiste plek zit👍
 
Dit topic is al eerder behandeld, echter is dat al zo lang geleden dat ik de bijlagen/ linkjes niet meer kan openen..😞

Gisteren heb ik de startmotor vervangen, die deed niks meer. Nu weer als een tierelier, echter zonder veel effect. Voor zover ik het begrijp gaat het nu mis met de startkoppeling!?

Heeft iemand nog een goede link met filmpjes/ schematische tekeningen/ part numbers/ oid waarmee ik dit probleem kan verhelpen?

Dank en groet!
Als de starter goed draait, en verder niks, is er:
1 iets met de startkoppeling
of
2 as vd starter gebroken

Komt bij dit model beide voor.

Kwestie van even controleren, is niet veel werk.
 
je moet een revisie setje kopen kost 125 euro in delden bij cartier let wel op je vliegwiel moet ook er af is een compleet set
Nee.

Je moet eerst kijken wat er mis is, en dan
1 de oorzaak achterhalen en verhelpen
en
2 hetgeen wat mis is verhelpen, als dat door 1 nog niet is verholpen

lukraak revisiesetjes kopen voor weetikveelwat is erg zonde van het geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan