alternatief brembo remschijven ducati

raymont

MF'er
22 feb 2009
57
2
Apeldoorn
Ik ben al sinds enige tijd op zoek naar een alternatief voor de voorste remschijven op mijn Streetfighter 1098S. De buttons van de originele brembo's krijgen namelijk erg veel speling. Het probleem met het vinden van een alternatief is dat er traction control op zit en hiervoor alleen maar originele schijven te vinden zijn (door de opnemers in de schijf).
Een ander idee is om andere schijven te kopen en een paar bussen te draaien om in de buttons te monteren. Alleen moet ik dan schijven hebben met 6 of 12 buttons en deze zijn ook niet te vinden.
Ik heb ook al gekeken of ik niet 320mm schijven kan monteren i.p.v. 330mm maar dat kan ook niet aangezien ik de beugel van de dtc-sensor moet verplaatsen.

Heeft iemand misschien een alternatief?
 
Ik ben al sinds enige tijd op zoek naar een alternatief voor de voorste remschijven op mijn Streetfighter 1098S. De buttons van de originele brembo's krijgen namelijk erg veel speling. Het probleem met het vinden van een alternatief is dat er traction control op zit en hiervoor alleen maar originele schijven te vinden zijn (door de opnemers in de schijf).
Een ander idee is om andere schijven te kopen en een paar bussen te draaien om in de buttons te monteren. Alleen moet ik dan schijven hebben met 6 of 12 buttons en deze zijn ook niet te vinden.
Ik heb ook al gekeken of ik niet 320mm schijven kan monteren i.p.v. 330mm maar dat kan ook niet aangezien ik de beugel van de dtc-sensor moet verplaatsen.

Heeft iemand misschien een alternatief?

Zijn deze buttons (ik denk dat jij de floaters bedoelt? ) niet los te vervangen?
 
Zijn deze buttons (ik denk dat jij de floaters bedoelt? ) niet los te vervangen?
De floaters zouden wel los te vervangen zijn, maar niet de floaters met het nokje voor de traction control (zie foto)

DUCATIPARTSONLINE%202016-03-31%20om%2016.31.23.jpg



deze hebben 9 buttons zijn niet geschikt voor traction control. Ik heb er 6 of 12 buttons nodig.
 
Maar wat was de reden dat je geen brembos wilt? Een duc met van die wace schijven voorop ziet er ook niet uit...

Ik hoef ook niet persé wave schijven, ik wil alleen iets anders dan de standaard brembo's. Ik heb niet het gevoel van kwaliteit bij deze schijven waar brembo zo voor staat. En al helemaal niet voor het geld wat er voor gevraagd wordt. Daarom zoek ik wat anders maar de mogelijkheden zijn vrij beperkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan