Verwisselen rem/koppelings pomp

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.667
4.875
Hi,

Ik wil mijn originele vmax 1200 rem en koppelings hendels met pompen en reservoirs vervangen door mooie andere.

Nu weet ik dat ze op mijn stuur moeten passen. Maar maakt het nog erg veel uit of het bijv van 5/8 naar 7/8 pompen gaat?

Kan dit erg veel problemen opleveren? En zijn er nog andere noemenswaardige zaken waar ik rekening mee moet houden?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Chinese RCS19 pomp liggen. :+

Heb je deze gebruikt of er ervaring mee?

Ik heb nu nog enkel een Chinese koppelingshendel. De remhendel is er weer af (hebben er beide een aantal maanden op gezeten).

De koppeling kan ik vooralsnog niets raars aan ontdekken in het gebruik. Ik heb ook een Chinees ruitje en gear indicator. Werken prima (mits de zon niet op die gear indicator schijnt).

Die Brembo dingen zien er op Aliexpress wel gelikt uit. :o
 
Laatst bewerkt:
Heb je deze gebruikt of er ervaring mee?

Ik heb nu nog enkel een Chinese koppelingshendel. De remhendel is er weer af (hebben er beide een aantal maanden op gezeten).

De koppeling kan ik vooralsnog niets raars aan ontdekken in het gebruik. Ik heb ook een Chinees ruitje en gear indicator. Werken prima (mits de zon niet op die gear indicator schijnt).

Die Brembo dingen zien er op Aliexpress wel gelikt uit. :o
Ik heb er nog geen ervaring mee; om te monteren moeten er nog andere remleidingen komen.
Maar ik ben bang dat een rempomp andere koek is dan alleen een los remhandel.
Er staat dan wel Brembo op, ik zie er zo wel e.a. aan. ;) (ik ga afspreken met een Brembo kenner, HansZX10)

Chinese rem-en koppelingshandles heb ik wel goede ervaringen mee op diverse motorfietsen.
 
Laatst bewerkt:
Dat snap ik ff niet, als de ruimte achter de zuiger niet beperkt zou zijn zou er ook geen eind aan de slag komen.


Klopt, ik bedoel met ''minder slag'' te zeggen dat je met een grotere diameter zuiger meer vloeistof verplaatst en je de zuiger dus minder ver hoeft te verplaatsen om de blokken naar de schijf te krijgen.
 
Vergeet ik nog te vermelden dat de afstand tussen scharnierpunt en verbinding remzuiger van belang is. Bij bijvoorbeeld een AP rempomp is die afstand traploos verstelbaar. En daarmee het slagvolume ten opzichte van de slag van de hendel.
 
Bijna alles word gewoon in China gemaakt. Ook de dure Italiaanse merken en spul.

Verschil... Quality control. Ben niet bang voor de kwaliteit. Te veel goede ervaringen met het "goedkope" spul

Bedankt voor de.tip over de zuiger diameter. Daar kan ik wat mee.

Verder idd geen discussie nodig


Ik zou het gewoon doen, en verder zeker niet ingaan met oeverloze discussie,s met de made in China haters.
Je geeft zelf al aan dat je erg goede ervaringen hebt met made in China spul.
En voor het geval dat, heb je nog altijd nog een motorrem en een achterrem.
Hou ons wel op de hoogte ( mocht je daar de kans toe krijgen O-) )
 
Ik heb er nog geen ervaring mee; om te monteren moeten er nog andere remleidingen komen.
Maar ik ben bang dat een rempomp andere koek is dan alleen een los remhandel.
Er staat dan wel Brembo op, ik zie er zo wel e.a. aan. ;) (ik ga afspreken met een Brembo kenner, HansZX10)

Chinese rem-en koppelingshandles heb ik wel goede ervaringen mee op diverse motorfietsen.

Interessant!
 
Ik zou het gewoon doen, en verder zeker niet ingaan met oeverloze discussie,s met de made in China haters.

De effectiviteit en betrouwbaarheid van techniek valt of staat bij preciesie, een goed ontwerp, de juiste materialen. Het staat elders op internet beschreven dat die RCS fakes onvergelijkbaar zijn. Was dat wel zo geweest, konden ze er een stuk meer voor vragen.
 
Ik heb er nog geen ervaring mee; om te monteren moeten er nog andere remleidingen komen.
Maar ik ben bang dat een rempomp andere koek is dan alleen een los remhandel.
Er staat dan wel Brembo op, ik zie er zo wel e.a. aan. ;) (ik ga afspreken met een Brembo kenner, HansZX10)

Chinese rem-en koppelingshandles heb ik wel goede ervaringen mee op diverse motorfietsen.

Ik zit maar bij die telefoon te wachten,te wachten en maar te wachten :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan