Verwisselen rem/koppelings pomp

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.667
4.875
Hi,

Ik wil mijn originele vmax 1200 rem en koppelings hendels met pompen en reservoirs vervangen door mooie andere.

Nu weet ik dat ze op mijn stuur moeten passen. Maar maakt het nog erg veel uit of het bijv van 5/8 naar 7/8 pompen gaat?

Kan dit erg veel problemen opleveren? En zijn er nog andere noemenswaardige zaken waar ik rekening mee moet houden?
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat is duidelijk.

Volgens mij zijn standaard vmax pompen/cilinders 5/8

De meeste, of eigenlijk bijna alle andere die ik via Ebay of Alibaba kan vinden zijn 7/8
 
Ik denk niet dat ik de 1ste ben die het doet.

Ik denk dat elke type motor, wel eens zo'n verwisselling heeft gedaan.

Denk ook niet dat die dingen op de markt komen als het levensgevaarlijk is.

Zal afstel werk worden. Als ik het antwoord van V.D.V. zo lees twijfel ik wel. Maar echte tegens heb ik nu nog niet gehoord.

Uiteraard goed onderbouwde hoor ik graag (vdv waardeer jou comment hoor)
 
Mijn Chinese hendel heb ik er vorige week afgehaald omdat er een knik in zat bij het remmen. Ik kon niet achterhalen waardoor dit nu kwam dus er af met die bende. De hendel oogt normaal, maar schijnbaar is er toch iets niet goed.

Er zit nu een goude Pazzo hendel op die ik heel lelijk vindt, maar goed.... toch maar geen geintjes met de remmen.
 
Ik denk niet dat ik de 1ste ben die het doet.

Ik denk dat elke type motor, wel eens zo'n verwisselling heeft gedaan.

Denk ook niet dat die dingen op de markt komen als het levensgevaarlijk is.


Zal afstel werk worden. Als ik het antwoord van V.D.V. zo lees twijfel ik wel. Maar echte tegens heb ik nu nog niet gehoord.

Uiteraard goed onderbouwde hoor ik graag (vdv waardeer jou comment hoor)

:') :') :') :') :') :') Naïef, is wat u bent
 
het enige waar je rekening mee moet houden is de diameter van de zuiger in de hoofdremcilinder.
zelfde uiteraard voor de koppelingspomp.
moet hetzelfde zijn als je nu hebt.
andere diameter kan soms wel, maar meestal moet je de originele diameter aanhouden.
 
Ik denk niet dat ik de 1ste ben die het doet.

Ik denk dat elke type motor, wel eens zo'n verwisselling heeft gedaan.

Denk ook niet dat die dingen op de markt komen als het levensgevaarlijk is.

Zal afstel werk worden. Als ik het antwoord van V.D.V. zo lees twijfel ik wel. Maar echte tegens heb ik nu nog niet gehoord.

Uiteraard goed onderbouwde hoor ik graag (vdv waardeer jou comment hoor)

Het is een discussie die al vaak wordt gevoerd dus ik ga niet opnieuw beginnen. Ik zou gewoon geen risico nemen met een namaak rempomp uit China. Niet alles uit China is slecht, maar een rempomp voor een fractie van de prijs van het echte spul, met gratis verzending van de andere kant van de wereld... Gaat er dan nog geen belletje rinkelen bij jou?

Je bent inderdaad niet de eerste die het doet maar wat betekent dat?
 
Laatst bewerkt:
Bijna alles word gewoon in China gemaakt. Ook de dure Italiaanse merken en spul.

Verschil... Quality control. Ben niet bang voor de kwaliteit. Te veel goede ervaringen met het "goedkope" spul

Bedankt voor de.tip over de zuiger diameter. Daar kan ik wat mee.

Verder idd geen discussie nodig
 
Bijna alles word gewoon in China gemaakt. Ook de dure Italiaanse merken en spul.

Verschil... Quality control. Ben niet bang voor de kwaliteit. Te veel goede ervaringen met het "goedkope" spul

Bedankt voor de.tip over de zuiger diameter. Daar kan ik wat mee.

Verder idd geen discussie nodig
:Y Hier nog iemand. Zou voor op een circuitmotor geen chinese rempomp pakken maar voor een straatfiets zeker geen probleem. Van te voren demonteren, alles controleren en als alles goed blijkt erop schroeven en gas
 
Let wel op dat de meeste rubbertjes en slangetjes van die hendels niet kunnen tegen de DOT vloeistof. Gaan zweten en lekken enzo. Dus waar nodig die ook vervangen.

Verder is inderdaad de diameter erg belangrijk. Veel groter zorgt voor een kleine hendel slag. Waardoor hij voor je gevoel veel te snel oppakt.
 
Bijna alles word gewoon in China gemaakt. Ook de dure Italiaanse merken en spul.

Verschil... Quality control. Ben niet bang voor de kwaliteit. Te veel goede ervaringen met het "goedkope" spul

Bedankt voor de.tip over de zuiger diameter. Daar kan ik wat mee.

Verder idd geen discussie nodig

Er komt imho meer troep uit italie dan uit china....

Ik ben al vanaf september met een nieuwbouwproject op het werk bezig, en onze standaards liggen zeer hoog...
3 machines uit italie kunnen nog niet tippen aan de kwaliteit van Dld GB of Zwitserland, alles is het net niet, veel te licht uitgevoerd, veel te veel bezuinigd op degelijkheid, zoals het er nu uit ziet, gaan die machines regelrecht de ijzercontainer in, 1,4 milj voor jan lul geinvesteerd, ondanks al mijn waarschuwingen....

Een hogedrukpomp uit italie liep al na 3 maanden de soep in, die kutten hadden het pomphuis gecoat, en die coating kwam los....40.000 euro schade....

Italianen mag je iets laten ontwerpen, dan breng je het naar Dld of Zwitserland, en die laat je het bouwen....

Ik zeg niet dat ALLES uit italie kut is, maar mijn ervaring is het wel
 
Hahaa ja.

Ach het is gewoon een gok. Uiteraard goed testen in de straat. Wijk... en dan verder.

Bedankt voor alle reacties zo ver. Snap beide kampen
 
Er komt imho meer troep uit italie dan uit china....

Ik ben al vanaf september met een nieuwbouwproject op het werk bezig, en onze standaards liggen zeer hoog...
3 machines uit italie kunnen nog niet tippen aan de kwaliteit van Dld GB of Zwitserland, alles is het net niet, veel te licht uitgevoerd, veel te veel bezuinigd op degelijkheid, zoals het er nu uit ziet, gaan die machines regelrecht de ijzercontainer in, 1,4 milj voor jan lul geinvesteerd, ondanks al mijn waarschuwingen....

Een hogedrukpomp uit italie liep al na 3 maanden de soep in, die kutten hadden het pomphuis gecoat, en die coating kwam los....40.000 euro schade....

Italianen mag je iets laten ontwerpen, dan breng je het naar Dld of Zwitserland, en die laat je het bouwen....

Ik zeg niet dat ALLES uit italie kut is, maar mijn ervaring is het wel

Vind het wel meevallen
full
 
Behalve de diameter is de slag van belang, lijkt me. Zodat het verplaatste volume klopt met de gebruikte klauwen.

Vwb china rem, alleen aan beginnen als je m gelijk open maakt en af werkt. Heb gelezen over slechte boringen en braampjes. Voor mij een no go als dat een kapotte cuprubber kan veroorzaken.
 
Behalve de diameter is de slag van belang, lijkt me. Zodat het verplaatste volume klopt met de gebruikte klauwen.

Vwb china rem, alleen aan beginnen als je m gelijk open maakt en af werkt. Heb gelezen over slechte boringen en braampjes. Voor mij een no go als dat een kapotte cuprubber kan veroorzaken.
De slag is toch enkel afhankelijk van de diameter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan