Yamaha FZS 600 carb probleem

Stepje_MkXV

MF'er
30 jun 2010
201
4
Veldhoven (Noord Brabant)
Beste allemaal,

Na de zoekfunctie gebruikt te hebben toch maar even een apart topic. Het probleem doet zich voor bij de motor van vrouwlief, een fazer 600 van 1998. De motor heeft de afgelopen jaren veel stil gestaan en er is ieder jaar wel werk geweest om hem weer aan het rijden te krijgen. Inmiddels zijn de carbs vorig jaar voorzien van revisie setjes, dit jaar waren de o-ringen van de verbindingsbusjes en de benzinekraan aan de beurt.
Alles netjes in elkaar gezet vandaag, starten en rijden...als een zonnetje! Hoera! 8-)
Maarrrrrr....
Ik had een ritje gemaakt van 60km ongeveer, even naar mijn ouders gereden en onderweg de tank gevuld met verse benzine. Vervolgens wilde ik na een paar uur weer naar huis rijden. Contact aan...Pffff...benzine z€&kt uit de overloop. Crap. :(

De benzine komt duidelijk uit de overloop-slangen, waarbij een van de slangetje duidelijk de meeste benzine eruit gooit. Beide vlotterbakken van die zijde leeg laten lopen en opnieuw....helpt niet.. -O-
Motor maar laten staan en me thuis laten brengen -O-
Nu ga ik er morgen mee aan de slag, maar voordat ik weer de carbs er helemaal af haal (de zoveelste keer) wellicht dat er hier nog wat mensen met tips zijn?
Het enige dat ik kan bedenken is dat een van de vlotters lek is....de motor heeft vrij lang droog gestaan, dus wellicht dat het vollopen wat tijd heeft gekost. Daardoor heeft de motor tijdens het ritje geen enkel probleem gehad, maar de paar uur na het ritje was blijkbaar lang genoeg voor de vlotter om te vullen?
Vuiltje op de vlotternaald oid zou nog kunnen, maar alles was schoon en ook het drainen van de bakjes hielp dus niet....
Alle tips zijn welkom, ik wil zo veel mogelijk proberen met de carbs op hun plek en alleen als het echt niet anders kan ze er weer vanaf halen.
 
Hallo, was op internet op zoek naar de oorzaak van het probleem. Heb je nog een oplossing gevonden. Heb nu het zelfde probleem. Ik zag op vergelijkbare topics dat het mogelijk de o-ringen van de vlotternaald zou kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan