Ideale vervang-uitlaat voor Suzuki Bandit 1200 1998

Roger Bandit

Rookie
16 mei 2016
7
0
Belgie
Beste motorvrienden,

Mij originele uitlaatdemper van men Bandit 1200 heeft wat schuifschade en wil enkel de demper vervangen door een sportiever model.
Mag wat bruter zijn van geluid en sportievere look. Maar graag zonder dat je erna de carburatie moet herafstellen.
Ik had op internet dempers van. volgende merken gevonden: Mivv, Boss en Scorpion.

Dus had ik graag geweten of iemand een antwoord wist voor mij over welke het best is of een betere alternatief kan aanbieden.
Want het mag ruiger, maar dat niet ten koste van men motorafstelling.

Ik apprecieer de hulp!
 
eigenlijk alle after market dempers zijn absorbsie dempers met dempingswol om het geluid te verminderen die zullen normaal altijd anders reageren als de standaard demper die meestal een schotten demper is. een schotten demper heeft nu eenmaal wat meer weerstand als een absorbsie demper. dus welke aftermarket je er ook op zet meestal komt het neer op de carbs opnieuw afstellen. zeker als je ook nog eens een keer de DB-killer er uit haalt.
 
Qua pasvorm en afwerking zou ik zeggen: Scorpion.

Heb nu een aantal dempers/dempersets gemonteerd en ben er erg over te spreken. Heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Niet de allergoedkoopste maar dat zie je ook.
 
Bandit 1200 mist tov een GSXR1100 zo'n 40 pk dus een hoop vermogens winst met een goede uitlaat klopt wel
Bandit met een "dothead en nokkenassen,echte uitlaat,dyna of gsxr ontsteking en 38mm's is + 40-45 (goedkope) pktjes
 
Een GSXR heeft minder cilinderinhoud maar gaat wel een stuk hoger in zijn toeren. Zoals je zelf al aangeeft zijn er nog andere verschillen zoals carburatie, ontsteking en nokkenassen. Kleppen zullen ook wel iets anders zijn vermoed ik. Et voilla, daar heb je al snel een hoop vermogen. Maar ik kan het nog altijd moeilijk geloven dat je met simpelweg een uitlaatje te vervangen ineens 10 pk meer hebt.
 
Ik heb precies deze Bandit gehad, daar zat een Scorpion op en was ik over het geluid behoorlijk te spreken.

Punt is wel dat deze een Dyno Stage 1+3 kit had, dus waarschijnlijk er wel op afgesteld is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan