Honda CB400F stottert bij optrekken

heb onlangs een fraaie CB400F ( 1977 ) gekocht die goed start en stationair in toeren gaat, maar bij het wegrijden boven de 3500 toeren begint te breakdancen, en al snel stil valt. Ik kuiste de carburatoren en zag dat de stationairsproeiers vernieuwd waren, de hoofdsproeiers niet. De instelschroeven voor de luchtregeling staan nu op anderhalve toer uitgedraaid. Bougies zijn zwart maar vonken nog goed. Benzine is recent. Heeft hij nu te veel of te weinig benzine in zijn kamers? Welke stappen onderneem ik nu best?
 
Laatst bewerkt:
mijn excuses. Ben beginner en tot over een week had ik in mijn leven nog geen carb opengedaan. Wie had er kunnen denken dat die instellingen zo slecht waren. Had ff een testrit kunnen maken voor verkoop! Trouwens, ben jou zeer dankbaar voor die curve, want als er iets is wat ik nog tegen kwam bij het koud optrekken was het die aarzeling rond de 4000 toeren ( waar hij veel lucht nodig heeft ).
 
Laatst bewerkt:
Mijn opmerking maakte ik naar aanleiding van de curve, niet naar aanleiding van zijn probleem. Zijn probleem bleek niet te zijn wat ik vermoede. Om te voorkomen dat er verkeerde info blijft staan, even verwijdert.

Wanneer jonge mensen op een oude motor rijden verwacht men vaak het gedrag van een moderne motor. Ineens opentrekken van CV carbs / injectie geeft geen aarzelingen bij optrekken, schuiven doen dat wel. Omdat de motor ook nog niet warm was (ritje paar km's) en omdat de CB400F langzaam op temperatuur komt, kan het dat de motor zich verslikt en afslaat. Zelf ook wel eens ondervonden wanneer ik van mijn moderne motor naar mijn CB400F '75 overstapte. De mijne staat goed afgesteld, iets grotere sproeiers (fabrieks-af stonden ze iets te arm), en zelfs dan is het mij nog wel eens overkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zonet even de Honda buiten gelaten en ben content. Eén bougie was wat bleker, en heb hier de luchtschroef een ietsje ingedraaid.
Iets anders nu: ik hou van stille moto's. Bestaan er stillere uitlaten? Nadelen? Iemand ervaring?

Wat zit er nu onder? Weet niet of het al voorbij is gekomen.

Standaard bochten met een goedkope megaton uitlaat erop?

Misschien is dit iets voor je:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...76-nieuwe-uitlaatdemper-honda-cb400-four.html
 
huidige buis.
full

Geen konstructeur te zien
 
Laatst bewerkt:
dit lijkt erg op een uitlaat die bedoeld is voor de oudere bmw boxers en die zijn toch erg goed gedempt, alleen niet bedoeld voor een 400 four.
Marvings zijn geen stille uitlaten, wel leuk!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan