Koppelings vragen FZ750

zurp11

Die hard MF'er
18 nov 2006
955
0
Heiloo
Hallo techneuten,

Na lang stil staan heb ik mijn FZ750 weer aan de praat.

Ook de koppeling na gekeken, verse olie (het is een hydraulische koppeling), nieuwe koppelings platen en veren gemonteerden en een after market koppelings pomp met een nieuwe leiding.

In zijn vrij draait het achterwiel goed rond (en dat is logisch),
Als ik de motor in de versnelling zet met de koppeling ingetrokken dat klapt hij in de versnelling en gaat het achterwiel gelijk draaien.
Met de koppeling ingetrokken kan ik het achterwiel stoppen met de rem zonder dat de motor afdreigt te slaan.
Bij het remmen zonder de koppeling te gebruiken wil de motor afslaan.
De koppeling doet dus wel iets. Maar voor mijn gevoel niet voldoende.

Als de motor uit staat en ik het achter wiel probeer te draaien met de hand dan gaat dat nagenoeg niet met de koppeling in getrokken.

Om te testen of het aan de aftermarket koppelings pomp ligt heb ik het ook geprobeerd met de originele pomp en leidingen maar dan heb ik hetzelfde.

Hebben jullie enig idee wat dit veroorzaakt en wat ik er aan kan doen? Van andere motoren kan ik me niet herinneren dat deze dit ook zo hadden. Het wiel mag wel wat draaien (vrij in de lucht zonder wrijvings weerstand) maar dit is wel wat meer dan ik dacht.

Graag hoor ik jullie ideeën.

Groeten,
Zurp
 
Het klinkt niet al te erg.

Als je op de motor zit, in de versnelling zet, en koppeling ingeknepen houdt, dan moet je geen belasting van het blok voelen of merken. Dan is er voldoende ontkoppeld.

Als je bovenstaande doet (met bijv voorwiel tegen muurtje) en je laat koppeling opkomen, moet het blok afslaan. Niet te abrupt doen.

Dattie een beetje wil kruipen is normaal, zeker als het onbelast met achterwiel van de grond staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan