Zweefzadel verbeteren/ zoek veren

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.087
8.230
Assen
Dag mensen..
Mijn enfield heeft en zgn 'zweefzadel' die staat op 2 veren.
Onder het leren dek( het frame van het zadel) zitten ook veren..waar het 'bed'op rust zeg maar.. vrij slappe dingen waarvan ik een deel vervangen heb door 'van die tuinstoel veren'

Hoewel het spul en comfortabel uitziet, is dat het stiekum niet.
Het frame van het zadel, vooral de zijkanten (opstaande ijzeren rand) gaan op lange ritten doordrukken.

- ik zoek dus meer van die 'tuinstoel veren' ter vervanging van de slappe originele veren, die het zadeldek meer steun geven.(kan ze bij bouwmarkten niet meer vinden)
- en evt iets anders dan yoga/buikspier-matjes om het zadel mee te vullen.

Tips welkom.
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen..
Mijn enfield heeft en zgn 'zweefzadel' die staat op 2 veren.
Onder het leren dek( het frame van het zadel) zitten ook veren.. vrij slappe dingen waarvan ik een deel vervangen heb door 'van die tuinstoel veren'

Hoewel het spul en comfortabel uitziet, is dat het stiekum niet.
Het frame van het zadel, vooral de zijkanten (opstaande ijzeren rand) gaan op lange ritten doordrukken.

- ik zoek dus meer van die 'tuinstoel veren' ter vervanging van de slappe originele veren.(kan ze bij bouwmarkten niet meer vinden)
- en evt iets anders dan yoga/buikspier-matjes om het zadel mee te vullen.

Tips welkom.
[~[url="http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0027_zpsas7m8l89.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zwarte zadelveren en haarspelden
Zadel Toebehoren : Chopperonderdelen.nl, Chopper onderdelen - Bobber onderdelen en Custom parts
 
Komt al in den buurt! _O-

Vraag simpeler;
hoe kom ik aan tuinstoel-veren of een soort dekje dat beter werkt dan dubbelgevouwen yoga-matjes of dure gel-inlegdingen die ook nog eens te klein zijn..

Probeer eens bij louis of zo, uitlaatveren.....

of brezan, veren van remschoenen/trommelremmen
 
Laatst bewerkt:
weet niet of je al wat gevonden hebt, maar ik heb nog wat nieuwe veren liggen van ong. 8cm.diameter en 10cm. lang......zal het eens opmeten, hoor het wel als je ze misschien kan gebruiken.

iedereen weet overigens dat je zadelveren alleen bij zonsopgang en hoge temperaturen kan fotograferen.
 
Dank voor de reacties- de notificatie-functie lijkt sinds windhoos 10 niet meer te werken dus zag bij toeval dat er gereageerd was..
Ik heb nu een soort van oplossing maar denk niet dat 'lang gaat houden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan