Carbon herstellen

RML

MF veteraan
5 jun 2003
6.454
31
Oenkerk
Is er iemand, of weet iemand die Carbon kan herstellen c.q repareren ?
Liefst in Noord Nederland.
Ik heb ook geen idee van de kosten. Iemand daar ervaring mee?

Schade links boven. Krassen voornamelijk.
IMG_20160518_182459_zps3fjaqrc5.jpg


Schade op de kont. 2 plaatsen ook stukken eruit.
IMG_20160518_195633_zpsdghmxrgc.jpg
 
Detail foto mogelijk? De lak kan gespoten worden zonder veel problemen zodat het bijna niet meer zichtbaar is... Als de vezels kapot zijn, kan het ook hersteld worden maar je zal het altijd blijven zien. Dit doen ze meestal als het carbon een praktisch nut heeft en heen cosmetisch.
 
Die achterkant moet je vervangen. wordt lelijk/zichtbaar

voorkuipje gladschuren en 2k blanke lak zou al genoeg kunnen zijn.

Ik zou zelf de kont ook laten repareren. Vervolgens zou ik een leuk ontwerp maken om hem zo te laten spuiten dat er op bepaalde delen alleen blanke lak zit, en je dus carbon ziet, en bepaalde delen wel echt in kleur spuiten. En dan je delen carbon ee beetje tactisch kiezen uiteraard.
 
Lijkt er niet op dat er veel tactische plekken over te laten zijn. Daarnaast erg duur denk ik.

Denk ook dat TS bewust kiest voor carbon omdat hij dit mooi vind? Gewichtsreductie heb je niet echt met twee kuipjes.
 
Lijkt er niet op dat er veel tactische plekken over te laten zijn. Daarnaast erg duur denk ik.

Denk ook dat TS bewust kiest voor carbon omdat hij dit mooi vind? Gewichtsreductie heb je niet echt met twee kuipjes.

Ik snap dat het is omdat hij het mooi vindt en niet voor gewichtsreductie. je kan een aardig stuk bij het achterlicht en net onder het zadel carbon laten.
Of je het mooi vind of niet is een kwestie van smaak, maar persoonlijk vind ik het gaaf.

Voor wat betreft de kosten. Je kunt carbon toch met polyester herstellen, en dus ook met gewone polyester autoplamuur? Dat maakt het aardig wat goedkoper en makkelijker. Dan kan je het zelf nog wel herstellen, en hoeft het alleen gespoten te worden. En als je het betreffende stuk toch overspuit maakt het niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik kon de top en kont voor een mooi prijsje kopen. De topkuip is wel te redden geloof ik. De achterkant heeft ook stukjes eruit. Hieronder detail foto's.
Ik kan er voor kiezen om een sticker pakket, origineel Tuono factory, te nemen. Dit maskeert een groot deel van de schade echter moet de kuip wel glad zijn op dat punt. Anders schiet het nog niet op.

Oh en voor de goede orde, ik kocht de topkuip met deze minimale schade. De kont kreeg ik er bij :z O-)

IMG_20160520_103022_zpscb0j3xrl.jpg~original

IMG_20160520_102951_zps6bhomys1.jpg~original

IMG_20160520_103038_zpsnjzcmn6e.jpg~original

IMG_20160520_102945_zps0ylq5maw.jpg~original

IMG_20160520_102935_zpsefmm2ihd.jpg~original
IMG_20160520_102927_zpsv2neqxfq.jpg~original
IMG_20160520_094505_zpspa6feged.jpg~original

IMG_20160520_094421_zpsi2tnqb5d.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
Ik kon de top en kont voor een mooi prijsje kopen. De topkuip is wel te redden geloof ik. De achterkant heeft ook stukjes eruit. Hieronder detail foto's.
Ik kan er voor kiezen om een sticker pakket, origineel Tuono factory, te nemen. Dit maskeert een groot deel van de schade echter moet de kuip wel glad zijn op dat punt. Anders schiet het nog niet op.

Oh en voor de goede orde, ik kocht de topkuip met deze minimale schade. De kont kreeg ik er bij :z O-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

gewoon repareren met plamuur, overspuiten en een paar strookjes 'carbon' zichtbaar laten. dat lijkt me de beste oplossing.
 
Duidelijk geen carbon, dus glasvezel repareren.
opnieuw van "nep carbon" look voorzien dmv dippen
Duidelijk geen carbon? Het is toch echt origineel Aprilia carbon hoor. Ik weet niet waar je dat op basseert Rocket?

Zie hier het etiket.

IMAG0685_zpspltw4oyt.jpg~original


AP8179035 Front fairing, carb. 1 Year:2005[5]
Technical Specifications:"R - Factory" 2004-2005
Version[RF]
 
gewoon repareren met plamuur, overspuiten en een paar strookjes 'carbon' zichtbaar laten. dat lijkt me de beste oplossing.
:^
Het is wel behoorlijk gedelamineerd, eerst de losse stukken verzadigen. Ik denk dat het ook nodig is om aan de binnenkant wat extra steunlagen aan te brengen.
De carbonlook krijg je allen nog hersteld door er een complete nieuwe toplaag overheen te lamineren.
 
Duidelijk geen carbon, dus glasvezel repareren.
opnieuw van "nep carbon" look voorzien dmv dippen

Inderdaad strak trekken die handel en daarna middels dippen van een carbon look laten voorzien. Of als je het helemaal netjes wilt doen het geheel opnieuw laten lamineren met carbon.

En als er dan mensen twijfelen aan de echtheid van het carbon als je voor de goedkope optie van dippen gaat, laat je gewoon de aprilia sticker zien ;)
 
Ik hoor het al, tal van mogelijkheden.
Ik ga eens rondbellen wat er mogelijk is.
De semi nep carbon is een optie.
Het plamuren en een spuitpatroon aanbrengen ook.

Ik ga op onderzoek.
Mocht iemand nog een adres weten in Noord Nederland die dit ook kan repareren voor een prijs die jan modaal kan neerleggen hoor ik dat graag.

Alvast aan een ieder dank en een fijn weekend!
 
Ik hoor het al, tal van mogelijkheden.
Ik ga eens rondbellen wat er mogelijk is.
De semi nep carbon is een optie.
Het plamuren en een spuitpatroon aanbrengen ook.

Ik ga op onderzoek.
Mocht iemand nog een adres weten in Noord Nederland die dit ook kan repareren voor een prijs die jan modaal kan neerleggen hoor ik dat graag.

Alvast aan een ieder dank en een fijn weekend!

Sluitwerk zou ik altijd uitbesteden, repareren kan je zelf ook als je een beetje hobbyen leuk vindt.
 
ik heb jaren met carbon gewerkt, moet het eerste witte carbon nog tegenkomen, het lijkt wel een sandwich met 2 buitenste lagen van carbon (look) met iets ertussen, of ze hebben carbon versterkt glas gebruikt, carbon is een vezel ter versterking van allerlei, harsen enz. dit lijkt verrekte veel op glas. het blijven Italianen, je wil niet weten wat ik in oudere Ferrari 's en Maserati's voor rommel ben tegen gekomen, als het maar niet in het zicht zit mag alles..
 
voorkant schuren en opnieuw in de blanke lak.
Kontje plamuren en opnieuw lamineren met prepreg carbon. (Dit is carbon fiber dat al in resin gedoopt is zodat je het makkelijk kan aanbrengen.)
{{model.productMeta.WebStoreDisplayName}}
Het is even wat gedoe, maar voor 100 euro ben je klaar.

@rockettheo:
Je kan carbon fiber tegenwoordig in heel veel kleuren krijgen. Zelfs in prepreg carbon. Pagani is een goed voorbeeld. Zei gebruiken heel veel verschillende kleuren carbon fiber. (En nee dat is geen wrap...)

Het is echter wel mogelijk dat er glasvezel als basis is gebruikt. Dit wordt wel vaker gedaan om kosten te besparen en als het voornamelijk om het uiterlijk gaat.
 
ik heb jaren met carbon gewerkt, moet het eerste witte carbon nog tegenkomen, het lijkt wel een sandwich met 2 buitenste lagen van carbon (look) met iets ertussen, of ze hebben carbon versterkt glas gebruikt, carbon is een vezel ter versterking van allerlei, harsen enz. dit lijkt verrekte veel op glas. het blijven Italianen, je wil niet weten wat ik in oudere Ferrari 's en Maserati's voor rommel ben tegen gekomen, als het maar niet in het zicht zit mag alles..



Zou eerder kevlar zeggen wat er in zit. Carbon op zich zelfs helemaal niet zo sterk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan