Koelvloeistof lekkage ER6

Bikerizer

MF veteraan
7 jan 2006
1.095
286
Den Haag
Heren technici,

Ik twijfel..
Mijn vrouw rijdt een Kawasaki ER6n uit 2010. Nu wil het geval dat deze al een tijdje koelvloeistof lekt. Niet veel, alleen leksporen bij de aansluitingen van de slangen en op de pakking van het waterpompdeksel.
De motor is een jaar in ons bezit en is in die tijd nooit te warm geweest (lees, geen lampje gaan branden).
Ik heb de pakking van het waterpompdeksel al vervangen en ook gecheckt of deze recht is. Geen probleem, deze is nu ook dicht.
Uiteraard heb ik ook gecontroleerd of de fan aanslaat. Ook deze doet het.

Ik ben nu bezig om de thermostaat te vervangen en heb ook gelijk een nieuwe drukdop besteld. Maar.. nu ik er over nadenk.. Als de druk in het systeem zo hoog wordt dat het lekt langs de slangaansluitingen en pakkingen, dan blijft de drukdop toch hangen?? Die zou toch alle overtollige druk naar het expansievatje moeten laten?

Niet erg om de thermostaat te vervangen,maar ik zat dit te bedenken tijdens het sleutelen. :')

Laat me even weten wat jullie denken.

Alvast bedankt.

:W
 
Vaak is het alleen wat corrosie tussen de slang en de aansluiting(meestal aluminium) wat de lekkage doet ontstaan.
wel toevallig als alle slangaansluitingen zouden lekker op deze manier, maar zeker het controleren waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan