Achterrem loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilco1985

MF'er
31 mei 2012
172
0
Elspeet
[OPGELOST]Probleem zat in een verkeerd om gemonteerde ring in de rempomp. Dat is de onderste ring die de remzuiger binnen houd. Deze heeft een bolling die zat naar binnen en moest naar buiten gericht zijn. Hierdoor kwam de remzuiger niet ver genoeg terug waardoor het compensatie gaatje niet vrij kwam. Nadat deze ring omgedraaid was is het probleem verholpen *D
[OPGELOST]

Recentelijk mijn voor en achterrem systeem gereviseerd. Zowel de pomp als de klauw. Voorrem werkt weer perfect en remt beter dan hij ooit heeft gedaan. Achter echter een ander verhaal.

Als ik rijd dan loopt soms de acherrem vast. Rempedaal wordt dan hard en de zuiger blijft de blokken tegen de schijf drukken. Gevolg je hebt een ongewenste handrem. Als ik de banjo van de klauw iets open draai dan ontsnapt er wat vloeistof en werkt het geheel weer soepel.
Op dit punt dacht ik dus compensatiegat verstopt maar dat bleek niet het geval.
Gaat een tijdje goed en dan opeens is het weer mis. Herhaal ik het banjo ritueel weer en dan kan ik verder. Het werkt maar optimaal is anders.

Wat heb ik gedaan
Remklauw:
- uit elkaar gehad en schoon gemaakt.
- nieuwe zuiger geplaatst.
- stof hoesjes vervangen
- o ringen vervangen en ingesmeerd met remvet en rem vloeistof bij montage zuiger.
- pen vervangen en gesmeerd met kopervet.
- blokken geplaatst en gevet met kopervet op de klauw, veer en pen contactpunten.
- nieuwe ontluchtingsnippel geplaatst.
- ringen bij banjo vervangen

Pomp:
- nieuwe zuiger erin
- nieuwe veer erin
- rubberwerk vervangen en ingesmeerd met remvloeistof bij montage
- compensatiegaatje doorgeblazen.
- nieuwe stofhoes.
- ringen bij banjo vervangen.
- afstand tussen pedaal en pomp volgens whb ingesteld

Ontlucht met vacuum ding op de compressor.
Remvloeistof reservoir op nivo gebracht.
Tijdens het probleem ook een keer het reservoir open gehad ook geen effect.

Ben ik iets cruciaals vergeten?
Iemand de gouden tip waarmee ik kan voorkomen dat de boel weer vast loopt?
 
Laatst bewerkt:
Geen nieuwe keerringen ? Zuiger ziet er ook niet best uit of lijkt dat zo ?

Jawel zitten er ook in. Zuiger is bijna nieuw randje wat je ziet is van de stofring.

Heb nu een week gereden met het spul en geen problemen meer gehad.
Het probleem zat hem dus in de ring van de rem pomp die verkeerd om gemonteerd was.
Kan nu weer lekker kilometers maken. Op naar de 200.000 :]
 
Hallo zit met een probleempje ik heb een t max 500 van het model 2011 heb hiervan de achterblokken veranderd en bij het bruud remmen doen de remmen het goed achteraan als je zachtjes drukt gaat de rem gwn plat geen remdruk hierbij heb ik hem al eens manueel gedaan ontluchten niks met compressor en pompje nog niks

Iemand een idee wat het nog kan zijn
Hoor het graag van jullie kenners 😉
 
Hallo zit met een probleempje ik heb een t max 500 van het model 2011 heb hiervan de achterblokken veranderd en bij het bruud remmen doen de remmen het goed achteraan als je zachtjes drukt gaat de rem gwn plat geen remdruk hierbij heb ik hem al eens manueel gedaan ontluchten niks met compressor en pompje nog niks

Iemand een idee wat het nog kan zijn
Hoor het graag van jullie kenners 😉
Goed ontluchten, want er zit nog lucht in het systeem.

Als dat niet lukt, dan svp eigen topic openen.

Slotje voor hier ivm oud topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan