Paar RSV4 vraagjes

sd_polini

Rookie
22 mei 2016
3
0
belgie
Hallo,

Ik kan voor een mooie prijs de 2010 RSV4 kopen van een vriend die wegens een auto ongeluk niet meer met de motor mag rijden.
Hij is de 2e eigenaar en heeft er jammergenoeg maar 1000km op kunnen rijden

Er zit een volledige akra lijn onder en volgens de eerste eigenaar is de ECU geflashed.
Dit zou moeten gebeuren bij een slip on/volledige doordat de motor anders te rijk draait en dit niet zo goed zou zijn ervoor
Nu las ik op apriliaforum.com dat je zowiezo RACE moet krijgen op het dashboard indien de andere map erin zit voor een andere lijn.
Dit is hier niet het geval. Kan er me iemand bevestigen of dit effectief zo is ook in europa?
In het zelfde topic las ik trouwens dat de ECU flash in europa niet zou nodig zijn omdat we betere benzine kwaliteit zouden hebben dat in de VS.

Nog een probleem was dat het spiegelend plastic onder de lichten verbrand is door teveel hitte van de lichten. Blijkbaar ook een veelvoorkomend probleem. Daar de motor 6 jaar oud is, zal dit wel geen garantiekwestie zijn veronder stel ik?

thx

full
 
Als de officiële Aprilia racemapping er in is gezet heb je altijd de "race" melding in het dashboard.

Als de motor door een tuner van een eigen mapping wordt voorzien zal dit niet het geval zijn.
Standaard staan de RSV4's inderdaad behoorlijk rijk afgesteld om in combinatie met de katalysator tot mooie schone uitlaatgassen te komen. Bij de racemapping loopt hij op een armer mengsel en werkt de lambdasensor niet meer. Eigenlijk loopt hij dan altijd op een "ideaal" mengsel zonder naregeling.

De ingebrande koplampen komt vaker voor, gelukkig zijn de lampunits in de loop der tijd behoorlijk minder duur geworden. Het zal op 99% zeker geen garantie zijn.

Je moet er in ieder geval geen lampen met hogere lichtopbrengst inzetten!
 
Alvast bedankt voor het snelle antwoord.

Hier weet ik al een heel stuk meer mee. Ook gelezen dat desondank dat ze controle van de kleppen aanraden op 20.000km dat het geen kwaad kan dat je het sneller doet.
Is dit een prijzig werkje?

Als ik het zo hoor zou dit naast de aankoop wel eens duur kunnen worden: kleppen controleren, ecu laten flashen, kijken voor nieuwe lichten.
Desondanks zijn ze toch zooo vet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan