12V 1.7W led lampjes

Chicco68

Rookie
5 jan 2016
29
0
Is er iemand die mij aan kan geven welke led-lampjes ik kan gebruiken in plaats van de standaard 12V 1.7W lampjes voor mijn tellerunit?
Er waren reeds 2 van de 4 defect echter vandaag bij het wijzigen van mijn km-teller kon ik er eigenlijk pas goed bij komen.
Als ik via Google zoek kom ik oa op sites uit als Aliexpress maar verder kom ik daar niet ivm andere benamingen zoals T10 etc.....

B.v.d. :}
Chicco
 
Misschien BA9S fitting ?, Bij de oudere Honda's vaak het juiste model.

Let er wel even op dat je niet wit besteld voor de tellerverlichting, de kleur is erg koud, in tegenstelling tot de filament lampjes die er standaard inzetten. Meestal kies ik voor amber of oranje, deze geven een veel mooiere gloed.

Signaallampjes gewoon in de kleur bestelling van het glaasje ervoor, dat komt het beste uit, als je hiervoor wit gebruikt is de originele kleur bijna niet meer te zien. Rood wordt dan wit/roze, groen wordt lichtgroen etc. Kies bv voor hooglicht (blauw) ook een blauwkleurige led ipv wit.
 
Bedankt voor jullie reactie !! Zover ik kan zien is het een T10-fitting, althans met 2 ijzertjes onderaan het glas welke beiden aan een andere kant zijn omgebogen.
Ik wil inderdaad iets van een rood/oranje kleur als achtergrond. De achterkant van mijn oude tellerunits waren namelijk thv de cijfers/strepen aan de voorzijde voorzien van een roodkleurig vlak waardoor de cijfers/strepen uiteindelijk rood/oranje oplichtte. De nieuwe units welke in gemonteerd heb zijn geheel wit van de achterkant.
 
Bedankt voor je reactie Martell, maar deze zijn 0,1W volgens de site. Ik ben geen electricien maar dit gaat volgens mij helaas niet werken toch?
Natuurlijk zijn ze maar 0.1W, LED verbruikt VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL minder als gewone gloeilampjes. de lampjes die je zelf hebt besteld gaan niet werken passen waarschijnlijk, deze zijn te hoog
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Martell, maar deze zijn 0,1W volgens de site. Ik ben geen electricien maar dit gaat volgens mij helaas niet werken toch?
Je moet wel weten dat 1 watt led niet hetzelfde is als 1 watt gloeilampje.

Ten tweede zijn die lampjes uit je voorbeeld veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te groot. Die gaan nie passen nie. Dat zie je eigenlijk al direct aan het plaatje. Tenzij je gaten boort door je tellerhuis heen, en ze laat doorsteken.

De lampjes uit mijn link zijn een 1 op 1 vervanging voor normaliter gebruikte lampjes in cockpit's. En in kleur te krijgen.
 
Het mooiste vind ik nog dat je voor een nihil bedrag weken naast de brievenbus gaat zitten, er eerst vervangingslampjes inzet(die overigens weer jaaaaaaaaaren meegaan) en dan de boel nogmaals uit elkaar moet halen.
Om daarna te constateren dat je de verkeerde besteld hebt.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk zijn ze maar 0.1W, LED verbruikt VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL minder als gewone gloeilampjes. de lampjes die je zelf hebt besteld gaan niet werken passen waarschijnlijk, deze zijn te hoog

Weer wat geleerd, que elektriciteit moet je dus echt niet bij mij zijn !!! Ik heb dus alleen gezocht op 12V en 1.7W (zoals op de oorspronkelijke lampjes stond) en kwam bij die van Aliexpress uit...... |(
Bedankt voor jullie reacties, de lampjes van de link van Martell zijn besteld ! :}
 
Laatst bewerkt:
Het lampje wat martell aangeeft kan dan wel juist zijn maar kost 0.88 cent verzendkosten. Als je goed zoekt bij Ali kun je veel vinden met free shipping. Ik bestel wekelijks iets bij Ali en krijg bijna alles netjes in 2 tot 3 weken binnen.
 
De lampjes die Martell linkte zaten ook in mijn motor en zijn ledjes van 15 jaar terug, er zijn tegenwoordig veel betere opties zoals bv deze (wordt waarschijnlijk ook wel goedkoper aangeboden maar gaat even om de soort).
 
Weer wat geleerd, que elektriciteit moet je dus echt niet bij mij zijn !!! Ik heb dus alleen gezocht op 12V en 1.7W (zoals op de oorspronkelijke lampjes stond) en kwam bij die van Aliexpress uit...... |(
Bedankt voor jullie reacties, de lampjes van de link van Martell zijn besteld ! :}
De 1,7W die op de gloeilampjes staat gaat over het opgenomen vermogen, zeg maar de warmte die het lampje afgeeft. Het is namelijk een gloei-lampje. Led geeft geen warmte, je kunt het daarom niet vergelijken. Je moet naar de lichtopbrengst in lumen kijken.
En denk je er aan dat led een plus en een min kant heeft, je moet dus opletten hoe om je ze in de fitting doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan