Koppelingsplaten Aprilia RSV mille. Volgorde...

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo,

Eigenlijk puur omdat ik het leuk vind om te weten waarom.
Ik heb een Aprilia RSV mille uit 2000.
Hiervan ga ik nu de koppelingsplaten vervangen. Maar waar ik benieuwd naar ben. De volgerde volgens het wphb komt erop neer dat de laatste en eerste plaat een stalen plaat en dus geen frixieplaat

Dit zal natuurlijk goed zijn want zo zat het ook en zo geeft het boek het ook aan.

Maar was benieuwd waarom? Is toch niet logies dat de buitenste 2 staal op aluminium is met huis en deksel zeg maar. Lijkt mij logies dat het dan zou gaan slippen.

Iemand die hier antwoord op weet?
 
Hallo,

Eigenlijk puur omdat ik het leuk vind om te weten waarom.
Ik heb een Aprilia RSV mille uit 2000.
Hiervan ga ik nu de koppelingsplaten vervangen. Maar waar ik benieuwd naar ben. De volgerde volgens het wphb komt erop neer dat de laatste en eerste plaat een stalen plaat en dus geen frixieplaat

Dit zal natuurlijk goed zijn want zo zat het ook en zo geeft het boek het ook aan.

Maar was benieuwd waarom? Is toch niet logies dat de buitenste 2 staal op aluminium is met huis en deksel zeg maar. Lijkt mij logies dat het dan zou gaan slippen.

Iemand die hier antwoord op weet?
Anders gaan je gevoerde platen in je drukplaat vreten.
 
de stalen platen lopen altijd mee met t huis en deksel, omdat ze de uitstekende nokjes aan de buitenkant hebben zitten. Worden dus meegenomen en liggen er alleen tegenaan te drukken.

Je frictieplaten hebben de meneem nokjes aan de binnenkant en zijn aan de buitenkant glad/rond zodat ze kunnen draaien t.o.v. het huis/drukplaat.

EDIT de koppeling maakt dus eigenlijk verbinding tussen de 'buitenkant' en de 'binnenkant' van de platen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan