Benzine in luchtfilterhuis Triumph Sprint 900

DanielHart

Rookie
24 mei 2016
2
0
Amsterdam
Goedeavond allemaal!

Ik ben Daniel, woon in Amsterdam en sleutel in Zwolle aan mijn Triumph Sprint 900.
Ondanks dat ik al enige jaren mijn rijbewijs heb, rijd ik pas sinds kort een motor. Lekker begonnen op een Honda NTV650, en kwam toen een Sprint 900 tegen (niet rijdend) voor een leuke prijs. Inmiddels de gaskabel vervangen, carb. schoongemaakt (niet ultrasoon laten, optisch in goede staat) en kleppen gesteld.
Na een kort proefritje van ca. 20km bleek bij het stilzetten dat er benzine lekte uit het luchtfilter.
Heeft de lekkage wellicht te maken met het feit dat de tank op 'pri' (reserve) stond...? Of is er meer aan de hand?
Het betreft een motor uit 1994 en het merk carburateur is Mikuni.
Binnenkant carburateur leek recent gewoon schoon, één klein o-ringetje (volgensmij van de vacuum leiding was wel poreus dus vervangen door een (misschien wel iets te dun)ringetje..weet niet of dit nog invloed heeft op het huidige probleem.
Daarnaast loopt de motor volgens de bougies vrij rijk en kan het zijn dat de choke gedeeltelijk open stond doordat de kabel niet geheel vrij liep..

Motor start zonder choke, erg makkelijk wat de rijke afstelling bevestigt.
En ook de mogelijkheid van vastzittende vlotternaalden zou bevestigen...
Aangezien er nogal wat onverwachte kosten zijn bijgekomen zou ik graag zeker weten dat nieuwe vlotternaalden het probleem oplossen voordat blijkt dat het probleem bij iets anders lag..

Dus hebben jullie hier ervaring/tips voor, ik ben benieuwd!!

Groet,

Daniel
 
heeft deze motor een normale vlotter en vlotternaald of zit er een plastic geval in wat beide combineert?
als de plastic combi er in zit, dan moet je de o-ringetjes, die op de dat plastic geheel zitten, vervangen.
 
@bananeman: donderdag haal ik de carb weer los, maar het betreft ws de 36mm flat side Mikuni CV (rs36-c88-k)..weet niet of je daarmee bekend bent?
En de andere zaken, hebben die nog invloed op de klachten denk je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan