Cockpit Suzuki SV650 S

spides1989

MF'er
30 mrt 2016
65
2
Hallo,

Een maatje van mij heeft een Suzuki sv650 uit 2000. Nu is het probleem dat er een storing in de cockpit lijkt te zitten. Want alles valt geregeld uit. (Snelheidmeter, Kilometerteller, Toerenteller) De lampjes zoals nutraal en olie blijven wel werken.

Nu heb ik gisteren alle kappen aan de voorkant er even afgehaald en alle stekkers schoon gemaakt. Het is eigenlijk vrij lastig want ik heb inmiddels de stekker ontdekt welke de kilometer teller aanstuurt. Maar het ene moment als ik hem dan beweeg valt de kilometer teller weg. De andere keer kan ik hem weer alle kanten op bewegen en blijft hij werken. Dus ik twijfel eigenlijk of het nu een kabelbreuk is ja of nee.

Nu had ik op internet al gevonden dat het ook nog een massa probleem zou kunnen zijn. Heeft iemand eventueel nog tips of enig idee waar die die massa kabel kan vinden? Ik heb gisteren namelijk al de tank en luchtfilter gedemonteerd maar die motor is gigantisch vol gebouwd haha. Dus het is allemaal wat lastig te vinden.
 
Laatst bewerkt:
zit de massa kabel op de accu niet gewoon een beetje los?
De massakabel is de zwarte "min"-kabel vanaf je accu.

EDIT: sorry niet goed gelezen, duidelijk dat het probleem zich al in die stekker/rondom bevindt.
Geen verdere ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou de motor toch ook uit moeten vallen? Vorige week hebben we nog 200 km getourd en de problemen blijven zicht voortdoen met de tellers. Motor zelf loopt heel netjes.

Ik ga het vanavond sowieso even checken :). Thnx!
 
Dan zou de motor toch ook uit moeten vallen? Vorige week hebben we nog 200 km getourd en de problemen blijven zicht voortdoen met de tellers. Motor zelf loopt heel netjes.

Ik ga het vanavond sowieso even checken :). Thnx!
Ik gooi het op een massaprobleem, en wel omdat je aangeeft dat het neutraal- en oliedruklampje het wel doen. Deze hangen aan de + en worden geschakeld naar de massa van het motorblok.

Je cockpit zal in rubbers opgesloten zijn en moet dus een eigen massadraad hebben. Controleer daar eens of dat een stekker goed contact maakt of er ergens een draadbreuk is.
 
Thnx voor de reacties! We gaan er ff naar kijken. Inmiddels hebben we de kabel van de cockpit wel vervangen. Nu valt hij niet meer weg wanneer je aan de kabel zit. Nu valt hij weg als je gas geeft haha. Dus het probleem is er nog steeds. Maar nu anders.

We gaan de boel ff doormeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan