HELP --- 50cc 4takt skyteam carburateur

Janoski_JWZ

Rookie
30 mei 2016
9
0
Ik rij nu al een paar maanden met mijn nieuwe SKYTEAM ROCKET 50cc .
Al van in't begin trok hij moeilijk op.. Daarmee bedoel ik:

Als je traag aan de gashandel draait, gaat hij mooi in toeren tot hij begrensd wordt.
MAAR als je dan eens wat sneller aan de gashendel trekt (bv. als je snel van een rood licht wilt vertrekken), valt hij min of meer uit. Het lijkt alsof hij verzuipt.. (is ook het geval volgens mij)

Ik heb dit bij mijn 1ste onderhoud al verteld aan de garagisten. Die gingen de carb en de kleppen opnieuw instellen.. maar er is niet veel aal veranderd..! Ik heb ook zelf geprobeerd hem mooi af te stellen maar het is niet veel verbeterd.

Wat zou ik doen?
Ik dacht er al aan een fijnere jet/sproeier te steken. Zou dat helpen? Wat zou ik nog kunnen nakijken?

Stationair draait'm een goeie 1500-2000 (toont dashboard)
Carburator is van KKF JAPAN (?) . Zat standaard op de skyteam blok uit fabriek.

Ik ken een beetje van motoren af, heb geen schrik "grotere" veranderingen uit te voeren :)
full
 
Is gewoon een Keihin carb. En wij zijn geen brommer-forum.

Ik zou met die garage eens overleggen of ze die gehele carburateur niet eens willen uitwisselen met een andere (uit de showroom als het kan). Dit is waarschijnlijk goedkoper dan uren afstellen en schoonmaken (wat na enkele maanden geen issue zou moeten zijn, naast dat terzijde).

Als je plotseling de hendel vol open trekt zou d'r in jouw geval tijdelijk een beetje meer benzine toegevoegd moeten worden. Het alternatief is en tweede gasklep (schuif), die voorkomt dat het vacuüm in èèn keer wegvalt als je het gas open trekt.

Als het probleem niet weggesteld kan worden zou je kunnen kijken of je èèn carb van een 400cc-viercilinder racer (zx400,cb-1, vft400) kan gebruiken. Hier zit zo'n vacuümschuif in. Wel kun je eventuele garantieclaims natuurlijk op je buik schrijven.
 
chinese meuk, chroom begint al te roesten vanaf het moment dat je de bescherm folie af haalt uit het krat.

als je dan de hoek van het spruit stuk bekijkt :s, en mss kijken of hij nergens valse lucht trekt en geen benzine slangetjes klem zitten?
 
Laatst bewerkt:
Haal bij een beter gesorteerde 4-takt brommer winkel een gebruikte carburateur. Daar kan je voor het zelfde geld als een nieuwe namaak een echte goede halen die het altijd doet.

Vroeger veel met 4-takt Honda's gedaan. Op een 50cc kon van origineel 9mm tot zelfs 24mm. Alles was makkelijk goed lopend te krijgen. En maar 1x een beroerde carburateur tegen gekomen. (en dat bleek dus een immitatie te zijn.)
 
Ik denk een te grote carb,voor 50 cc,kleinere opzetten,en hij verslikt zich niet meer.Hoe groot is deze? Aan de foto te zien gok ik 25 of 28 Terug naar 19,Theoretisch minder vermogen,maar praktijkologisch veel betere gasrespons en egalere vermogensafgifte over hele bereik.

Quad ATV Dirtbike 50 t/m 125cc carburateur 19 mm | BRINKMOTOREN.NL bijvoorbeeld,geen aandelen
Zie nu dat er 20 op staat,is dat de maat?.Dat zou in de buurt zijn,wel vrij groot nog,daarom het verslikken bij abrupt gas openen.
 
Laatst bewerkt:
@janbros,Als ik dat vergelijk wat ik hier in mijn handen heb,lijkt mij de " barrel" veel groter,zodoende denk ik een grotere carb,die in mijn handen is 19,van 125 pitbike zoon,had origineel 29,en had zelfde symptomen maar goed,een foto kan een vertekend beeld geven,maat staat hier trouwens op aansluitflens,PZ19,en ook nagemeten,zelfde "merk"(ahum)
 
Is gewoon een Keihin carb. En wij zijn geen brommer-forum.

Ja maar iedereen moet ergens beginnen..nietwaar? Ik denk wel dat er hier veel ervaren mensen zijn die zelf klein zijn begonnen, enz.. maar da maakt nu niet uit :'D

Ik zal het eens bij mijn volgend onderhoud vragen, of ze een nieuwe carb willen steken. Maar dat zal nog even moeten wachten en ik wou het eens proberen oplossen zonder direct een nieuwe te moeten kopen.

En zeker dat hij te weinig benzine krijgt? want als ik ermee gereden heb ruikt hij wel vaker sterk naar benzine er zijn overloop drupt ook vaak..

zowiso al bedankt voor de informatie!
 
Ja sorry mijn Nederlands is nog niet op-n-top, zeker niet op dit gebied.. Maar om op mijn vraag terug te komen, is het niet hoe hoger je de gasnaald zet, des te magerder (leaner) het mengsel wordt?
Als je de gasnaald hoger zet wordt het mengsel rijker.
Er komt meer ruimte tussen de gasnaald en buis
 
Skyteam, is dat die Chinese meuk? Of wel een beetje kwaliteit?

Je kan zeggen wat je wilt het blijft een chinees... :'D maar ik ben echt tevreden over dit type! Ik zit nu aan een goeie 800km en hij doet het (nog) perfect, behalve die carburator dan.. :q
De skyteam rocket 50cc is identiek hetzelfde als de 125cc uitvoering, op de motorblok na. Ik heb dus o.a vanvoor en vanachter mooi (relatief) grote schijfremmen, enz
en alles voor een deftige prijs...
full
 
@vanlierde

Ja die hoek van dat spruitstuk vond ik ook echt vreemd.. zou ik daar iets korter/rechter op moeten zetten of maakt dat niet zoveel uit?
Ik heb alles(denkik) nog eens nagekeken.. maar hoe kan ik zeker zijn dat hij geen valse lucht trekt?
De benzineslangen zijn inorde.. wat mij wel opviel dat ze vrij los zitten. Moet ik die vaster zetten of kan het geen kwaad?
 
Als je de gasnaald hoger zet wordt het mengsel rijker.
Er komt meer ruimte tussen de gasnaald en buis


gasnaald hoger is een rijker mengesel. de naald is hoger dan de gasbus. dus meer brandstof bij gelijke hoeveelheid lucht.
gasnaald lager is armer.

om de gasnaald hoger te krijgen moet het positie clipje van de naald een positie lager gezet worden en volgens mij word hier daar over gesproken

kijk even naar de kleur van de Bougie.
grijs/wit is te arm
zwart is te rijk.

aan de hand daar van kan je een conclusive trekken. ook de kwaliteit van de vonk kan nog uitmaken en het luchtfilter.


success
 
@vanlierde

Ja die hoek van dat spruitstuk vond ik ook echt vreemd.. zou ik daar iets korter/rechter op moeten zetten of maakt dat niet zoveel uit?

Als de afstand van de montage punten gelijk zijn zou je er een Honda C50 Cub carburateur op kunnen zetten. Moet je alleen het luchtfilter verplaatsen, power filter plaatsen of een buisje maken naar het originele filterhuisje.

honda02.JPG
 
Laatst bewerkt:
alle Honda 4-takt carburateurs passen.

standaard zat er dacht ik 17mm op alle 49,9cc blokken en was de 19mm de favourite.
Althans dat was het bij al mijn brommers.
 
Ik weet niet hoor, dat ding is net 800km oud zeg je.

Ik zou naar de dealer gaan en eisen dat zij het oplossen. Je mag van een splinternieuwe motor/brommer wel wat meer verwachten mag ik hopen! (ondanks dat het een chinees ding is).
 
Terug
Bovenaan Onderaan