HELP --- 50cc 4takt skyteam carburateur

Janoski_JWZ

Rookie
30 mei 2016
9
0
Ik rij nu al een paar maanden met mijn nieuwe SKYTEAM ROCKET 50cc .
Al van in't begin trok hij moeilijk op.. Daarmee bedoel ik:

Als je traag aan de gashandel draait, gaat hij mooi in toeren tot hij begrensd wordt.
MAAR als je dan eens wat sneller aan de gashendel trekt (bv. als je snel van een rood licht wilt vertrekken), valt hij min of meer uit. Het lijkt alsof hij verzuipt.. (is ook het geval volgens mij)

Ik heb dit bij mijn 1ste onderhoud al verteld aan de garagisten. Die gingen de carb en de kleppen opnieuw instellen.. maar er is niet veel aal veranderd..! Ik heb ook zelf geprobeerd hem mooi af te stellen maar het is niet veel verbeterd.

Wat zou ik doen?
Ik dacht er al aan een fijnere jet/sproeier te steken. Zou dat helpen? Wat zou ik nog kunnen nakijken?

Stationair draait'm een goeie 1500-2000 (toont dashboard)
Carburator is van KKF JAPAN (?) . Zat standaard op de skyteam blok uit fabriek.

Ik ken een beetje van motoren af, heb geen schrik "grotere" veranderingen uit te voeren :)
full
 
Is gewoon een Keihin carb. En wij zijn geen brommer-forum.

Ik zou met die garage eens overleggen of ze die gehele carburateur niet eens willen uitwisselen met een andere (uit de showroom als het kan). Dit is waarschijnlijk goedkoper dan uren afstellen en schoonmaken (wat na enkele maanden geen issue zou moeten zijn, naast dat terzijde).

Als je plotseling de hendel vol open trekt zou d'r in jouw geval tijdelijk een beetje meer benzine toegevoegd moeten worden. Het alternatief is en tweede gasklep (schuif), die voorkomt dat het vacuüm in èèn keer wegvalt als je het gas open trekt.

Als het probleem niet weggesteld kan worden zou je kunnen kijken of je èèn carb van een 400cc-viercilinder racer (zx400,cb-1, vft400) kan gebruiken. Hier zit zo'n vacuümschuif in. Wel kun je eventuele garantieclaims natuurlijk op je buik schrijven.