28mm mikuni's gescoord, heb wat vragen

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.087
8.230
Assen
Hoi mensen,
ik heb op MP 2 mikuni's gescoord waar ik er 1 van met succes op de jawa 350 wtin weet afte stellen.
Ik heb de dingen vandaag binnen. 1 ervan zou op een Rd hebben gezeten.
Ik heb 2 vragen;
1 ik dacht dat bij een 2 takt carb de gasbuis uiteinde een halve-maan vorm had.. dat is bij deze niet zo.. kan dat dan alsnog een 2 taktcarb zijn?

2 op beide zitten aansluitingen/uitgaande buisjes terwijl er ook een aansluiting voor benzine en een ontluchtingskanaal op zit.. er zijn dus openingen 'te veel'
Natuurlijk moet het spul geen valse lucht lekken..als ik plaatjes post, kan iemand me dan vertellen- als ik detail-plaatjes maak- waarvoor welk opening-uiteinde is?
 
Laatst bewerkt:
Wel, ik heb de laatste geposte carb(de crosscarb) geprobeerd vanwege de spitse naald;
Ik kan geen aansluiting verzinnen/maken (heb daarvoor rubber slang binnen diam. 43mm nodig, en er zit een 'verzet' naar beneden t.o.v lufi-huis aansluiting)

Dus heb ik deze carb geprobeerd met een heus furytech schuimfilter.
Ik heb HS 90 t/m 125 geprobeerd maar krijg de afstelling niet goed.. ondanks verzetten van de naald krijg ik geen homogeen/goed mengsel over het hele toeren/belastbaarheidsgebied.

Vreemd.. ik kreeg de keihin PWK op mijn andere -1 cylinder- jawa in een middag goed afgetseld.. maar wel met het originele papieren lufi..

..Ook frusterend want net als met de koso voel je wel dat hij veel beter kan..(maar dan loopt het in een ander gebied dus in de soep)
Ik kan me een artikel herinneren in een oud jawa blaadje van iemand die had een heuse VM28 er op gezet/laten zeten en dat zou super lopen..
Wellicht met het originele lufi-gedoe..
Geen idee hoe de aansluiting opgelost zou zijn met het lufi-huis.
Als ik hiervoor een oplossing vind/weet te smurfen lijkt me de andere mikuni idd. wel een goede gok..
 
Terug
Bovenaan Onderaan