Intercoms opladen tijdens rit

Forgotten

Die hard MF'er
7 sep 2012
278
1
Grimbergen
Binnenkort gaan we een grote toertocht doen waar we toch een hele dag rijden.

Onze intercoms Cardo Scala Rider Q2 Pro gaat maar maximum 8u mee.

Nu vroegen we ons af of we deze tijdens onze tocht bijvoorbeeld tijdens een pauze van ca 30-60 minuten gedeeltelijk kunnen laten opladen.

Mijn idee was om een 12V contactdoos aan de batterij te leggen en deze onder de duo zit te steken.

Dan voor de scala riders op te laden een 12V autolader aan te schaffen.

Terwijl wij dus gaan pauzeren de scala koppelen aan de contactdoos met de autolader.

Zou dit werken volgens jullie?
En zou dit mijn batterij leegtrekken? Aangezien de motor dan niet draait. Batterij is zo'n jaar oud.

Indien jullie een andere oplossing hebben hoor ik het graag!

full
 
Binnenkort gaan we een grote toertocht doen waar we toch een hele dag rijden.

Onze intercoms Cardo Scala Rider Q2 Pro gaat maar maximum 8u mee.

Nu vroegen we ons af of we deze tijdens onze tocht bijvoorbeeld tijdens een pauze van ca 30-60 minuten gedeeltelijk kunnen laten opladen.

Mijn idee was om een 12V contactdoos aan de batterij te leggen en deze onder de duo zit te steken.

Dan voor de scala riders op te laden een 12V autolader aan te schaffen.

Terwijl wij dus gaan pauzeren de scala koppelen aan de contactdoos met de autolader.

Zou dit werken volgens jullie?
En zou dit mijn batterij leegtrekken? Aangezien de motor dan niet draait. Batterij is zo'n jaar oud.

Indien jullie een andere oplossing hebben hoor ik het graag!

[afbeelding]
Dat is geen probleem.
Zo doet de rest van motorrijdend NL het ook, met telefoons, cardo's, etc.
 
Ik vond zoiets wel handig:
Gewoon een aanstekerplug koppelen aan je accu

Edit: laat maar zitten had je bericht niet helemaal doorgelezen :$
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk altijd een powerbank van fatsoenlijk formaat bij me (buddyseat), werkt ook zeker prima. Zoveel vreet een telefoon, een cardo en evt een gopro namelijk niet, meer dan genoeg om de hele dag de boel goed geladen te houden.
 
Ok thx gaste!

Ik dacht dat je ze niet kon opladen tijdens je ze gebruikte.
Verder had ik ook eerst aan powerbank enzo gedacht maar dan moet ik een oplaadkabel via usb voor de scala want die zit er standaard niet bij.
 
Ik zou gaan voor de Powerbank. Dan kan je tenminste ook het spul opladen zonder het bij de motor te moeten doen. En eventueel iets anders opladen zonder onder de buddy te moeten zijn.

OK, je powerbank moet dan wel opgeladen zijn.
 
Uhhhh wat dacht je van gewoon een stekker in het stopcontact stoppen van de originele lader waar je op dat moment bent.

En ja zo'n powerbank is een goede tweede.

Na 8 uur is het ook wel tijd om ff goed te pauzeren. Na een 45 minuten laden kun je er wel weer even tegen.
 


Tent? Welke tent?

Nu vroegen we ons af of we deze tijdens onze tocht bijvoorbeeld tijdens een pauze van ca 30-60 minuten gedeeltelijk kunnen laten opladen.


Volgens mij bedoelde hij tijdens een stop voor koffie/thee/limonade /bratwurst in ieder geval om te pauzeren en de meeste doen dat toch vaak wel bij een cafe of restaurant.... En dan stop je gewoon de stekker in een stopcontact. Zie je geen stopcontact, dan vraag je het even bij de bar en dan krijg je altijd wel stroom.


Mocht het ergens in de middle of nowhere zijn ... Dan optie 2 een powerbank van 10.000 zodat je hem meerdere keren kunt laden
 
Wij reden vorig jaar met Scala g9x'jes en gooiden ze elke avond de hele nacht aan de lader (sigaretten-12volt). Ging zonder problemen. Ook heb ik later nog eens tijdens het rijden de scala aan de lader gegooid. Gaat allemaal prima.
 
Weer acht uur?


Whoehaha, nee niet weer 8 uur :N maar een uurtje of 3 moet dan wel weer lukken.

Weet overigens niet waarom je zolang achter elkaar op de motor wil zitten (of het moet de ironbut challenge zijn)... Na een uurtje of 8 vind ik en het gezelschap waarmee ik rij het wel tijd voor een goed glas bier (of meerdere) en een bbq :Y :Y
 
Haha gaste, s'avonds kan ik de scala's gewoon in het stopcontact steken in het hotel.
Tijdens de pauzes gaan we hem gewoon even aan de batterij van de moto hangen, zal wel iets bijladen. :)

We gaan dit voor het eerst uittesten met de 1000 bochtenrit van 350km.

Drie weekends geleden 450km rit gedaan, scala's hebben het net niet volgehouden.

En inderdaad powerbank gaat natuurlijk ook.
 
Haha gaste, s'avonds kan ik de scala's gewoon in het stopcontact steken in het hotel.
Tijdens de pauzes gaan we hem gewoon even aan de batterij van de moto hangen, zal wel iets bijladen. :)

We gaan dit voor het eerst uittesten met de 1000 bochtenrit van 350km.

Drie weekends geleden 450km rit gedaan, scala's hebben het net niet volgehouden.

En inderdaad powerbank gaat natuurlijk ook.


Als ze dat al niet volhouden,moet je je toch eens afvragen of je maten geen wijven zijn. Met die afstand (of jullie rijden als een wijf) moeten die dingen echt nog niet leeg zijn.

Of de lijn staat constant open :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan