r6 voorvork lek

Dragonstattoo

Rookie
26 mei 2016
4
0
Haarlem
hallo allemaal mij vriendin heeft een r6 maar nu is de voorvork lek heeft er iemand voor mij afbeelding hoe die te reviseren en hoe het allemaal bevestigt zit voor ik eraan begin

met vriendelijke groeten
boy
 
Beetje lullig antwoord, maar voor +-150 euro doet een motorzaak ze meteen allebei voor je.

Als je het toch zelf gaat doen, zorg voor goede bevestiging van de motor (voorkant moet eraf immers) en doe de keerring er op de juiste manier in (gaat nogal eens fout, dan lekt hij daarna nog steeds). Ook is het een uitgelezen kans om er meteen dikkere/dunnere olie in te doen, al naar gelang wat je prettig vind.
 
wat is het verschil tussen een eerste post of een 100e een vraag is een vraag toch

bedankt voor je reactie smit maar de meeste motorzaken hier in de omgeving zitten vol voor +- 2 maanden en ze heeft volgende week vakantie dus we wouden graag gaan rijden vandaar dat ik het dus zelf wil gaan doen de remmen enzo doe ik altijd al zelf maar voorvork is voor mij nieuw vandaar dat ik dacht van ik stel de vraag hier maar dat was dus een foute gedachte

deze vraag mag verwijdert worden
 
wat is het verschil tussen een eerste post of een 100e een vraag is een vraag toch

bedankt voor je reactie smit maar de meeste motorzaken hier in de omgeving zitten vol voor +- 2 maanden en ze heeft volgende week vakantie dus we wouden graag gaan rijden vandaar dat ik het dus zelf wil gaan doen de remmen enzo doe ik altijd al zelf maar voorvork is voor mij nieuw vandaar dat ik dacht van ik stel de vraag hier maar dat was dus een foute gedachte

deze vraag mag verwijdert worden
In een handboek staat het wel. Punt is dat je voorkant een stuk de lucht in moet. Verder is het niet superlastig hoor :)
 
Motomaat (Lijnden) ligt op steenworp afstand van Haarlem en werkt op de zaterdagen volgens een first-come first-serve principe; als je klaar staat in de ochtend, wordt je zo geholpen. Ook kun je (vanaf de balie) meegluren tijdens de werkzaamheden.

Een week voor een motorvakantie gaan sleutelen is overigens wel erg kort dag: Je zult net zien dat er meer aan de hand is dan een versleten keerring, en dan is het alle hens aan dek om alles op tijd (en in 1 keer goed) af te krijgen.
 
Korte versie:

Haal de vorkpoten eruit en demonteer ze zodat de keerringen eraf kunnen.
yamaha-yzf600rmrmc-2000-front-fork_bigyau1934d-9_53ee.gif

Alleen boutje 15,35 is een beetje tricky want die draait meestal mee maar met een luchtsleutel krijg je hem er meestal wel uit.
Zorg dat alle oude olie eruit is en plaats de nieuwe keerringen, 476cc olie per poot erin en de hele meuk weer monteren.

Prettige vakantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan