Jack Up kit

Wat wil je bereiken, de v-strom wat hoger maken? Dan zijn kortere dogbones nodig ja. Bij verlagen juist langere, misschien dat onderstaand plaatje duidelijkheid schept?
vstrom_low_1.jpg


Je veer zal dus een stukje zakken of omhoog komen, vandaar de omgekeerde werking :)

Of je met een halve cm verschil 2,5 kan ophogen weet ik niet. Dat hangt ook af van de hoek waaronder alles gemonteerd zit.

Edit: dit zijn de waarden volgens een ander forum:
-8mm linkage set - raises rear of bike by 7/8 inch = 22 mm
-6mm linkage set - raises rear of bike by 5/8 inch = 16 mm
+8mm linkage set - lowers rear of bike by 7/8 inch = 22 mm
+10mm linkage set - lowers rear of bike by 1 1/8 inch = 28mm
De verhouding is dus 2.75:1, wat wil zeggen dat je voor elke mm verschil, de achterkant 2,75 mm verschilt.

Met een verschil van 6 mm, ga je dus al bijna 1,6 cm omhoog

Edit2: wat is de H-H afstand van je huidige dogbones? Standaard is deze namelijk 14 cm, wil je je achterkant 2,5 cmer hoger, dan zul je dus dogbones van 13,1 cm moeten monteren.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Daar kan ik wat mee.
Ik snap het nu.

Ik wil de motor klein beetje verhogen.
Heb al hoger zadel etc. , en dit leek me een mooie extra oplossing. Plus de huidige dogbones zijn nogal verroest en lelijk en heb geen zin ze te spuiten.
 
Het is idd hoe korter de dogbone, hoe hoger de motor.
Heb hier zelf, ook voor een DL650, een setje liggen met H-H afstand van 13cm. Daarmee zou hij, volgens de opgave van de Griek, 3cm verhoogd moeten worden.

Volgens de bovenstaande berekening (die ik idd eerder ben tegengekomen) zou het 2,8cm moeten worden; close enough :)
Afgelopen weekend de stepjes al 3cm laten zakken; hoger zadel moet nog een keer. Mocht ik nou ineens constant de (nu latere) stepjes over de straat gaan schrapen, dan gaan deze dogbones er ook onder.
 
Laatst bewerkt:
H-H afstand is idd 14 van de huidige. Dank voor alle info. Ga ze van het weekend monteren. Volgens mij redelijk eenvoudig klusje Alhoewel je er niet heel lekker bij kan .
 
Motor op middenbok, plank onder achterwiel, blokje hout aan achterkant onder plank en naar voren schoppen tot het wiel ondersteunt wordt. Dogbones eraf halen (soms moet idd de uitlaat(demper) eraf om ruimte te maken), nieuwe dogbones aan bovenkant losjes op de bout hangen, blokje hout wat naar achteren schoppen zodat wiel zakt. Als onderkant dogbones gelijk aan ophanging daar ook vastzetten en alles met het juiste moment aandraaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan