'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

Deze week een nieuw dempertje/veertje voor de T ontvangen.

dsc_6442_2.jpg


Bijna klaar voor het nieuwe seizoen.
 
Shhtttt. MF038 is nog in diepe slaap..... :z :z :z :z :z :z :z :z :z :z :z :z

bayko_in_diepe_slaap.jpg
 
Laatst bewerkt:
alweer een paar kleine stukjes gereden, toch nog wel fris XD.

gaan er vanuit hier nog mensen naar de landelijke motordagen op assen 22 en 23 april?

bij goed weer ga ik zaterdag de 22e.
 
Ik kende die dagen nog niet. Circuit rijden en betalen per sessie ipv meerdere sessies standaard zie ik?
 
Ik kende die dagen nog niet. Circuit rijden en betalen per sessie ipv meerdere sessies standaard zie ik?

idd je kunt per sessie betalen, dit is voor iedereen ( zelfs opa's ) die eens willen proeven wat het is om over het tt circuit te rijden.

je hebt 2 soorten sessies

tour sessies, naam zegt het al, zelf je snelheid bepalen, mag niet inhalen (gebeurd wel).

ster sessies, rondetijden worden bij gehouden, knallen dus.

ben je een ervaren circuit rijder dan word aangeraden gewoon racedagen te boeken op andere dagen.
 
Zijn d'r voor de tour sessies ook kledingeisen? Lijkt me best wel is grappig om is over het circuit te gaan. Heb alleen geen leer, alleen textiel.
 
Motorjeans met kevlar mag zelfs, word wel op gecontroleerd.
Maat van me had dat vorig jaar ook. Hij had ook lage normaal uitziende motorschoenen, werd ook gecontroleerd. En omdat zijn schoenen laag waren werd de broek ff rondom de enkels wat strakker getaped zodat het niet flappert.
Agja wel goed dat er op veiligheid gecontroleerd word :)
 
Ah gelukkig, een leren pakkie aanschaffen om een paar rondjes op het circuit te rijden zou me wat te ver gaan. :9
 
klinkt goed, ik heb wel een keer op het circuit in lelystad gereden, maar nog niet met deze motor. Ik miste toen wel de tips en instructies, niet zozeer over het rijden over het circuit, maar hoe ik beter kan rijden.
 
voor instructies kun je beter race dagen boeken van bijvoorbeeld racecracks. als je dan in niveau 1 of 1+ of 2 gaat word je heel goed geholpen met het rijden van de juiste lijnen enz.

en niveau 1 is gewoon touren hoor dus je hoeft niet bang te zijn dat je niet mee kan komen. vanaf niveau 3 mag je meer vrij rijden en niveau 4 is volledig vrij rijden. maar voor niveau 4 moet je toch wel rondetijden van 2:00 hebben of minder op assen :P
 
voor instructies kun je beter race dagen boeken van bijvoorbeeld racecracks. als je dan in niveau 1 of 1+ of 2 gaat word je heel goed geholpen met het rijden van de juiste lijnen enz.

en niveau 1 is gewoon touren hoor dus je hoeft niet bang te zijn dat je niet mee kan komen. vanaf niveau 3 mag je meer vrij rijden en niveau 4 is volledig vrij rijden. maar voor niveau 4 moet je toch wel rondetijden van 2:00 hebben of minder op assen :P

:^
Ik heb al geboekt voor 23 augustus *O*
 
Nog goede tips voor een bochtentraining o.i.d.?
Zou wel bochten wat beter willen rijden maar meteen een circuitdagje lijkt me wat te enthousiast :+
 
Opzicht lijkt mij z'n Toursessie wel leuk om het circuit rijden te proberen :+!
Gezien ik een complete leek ben op het circuit rijden en/of deze motordagen toch een paar vraagjes.. Wat moet ik mij bij 'toursessie en niet inhalen' voorstellen? Oude opa slakkengangetje over het circuit of word er toch wel op snelheid gereden ?
En hoe zit het met de geluidsnormen van de uitlaten, gezien mijn korte nagenoeg open demper toch wel wat herrie maakt ?
 
Opzicht lijkt mij z'n Toursessie wel leuk om het circuit rijden te proberen :+!
Gezien ik een complete leek ben op het circuit rijden en/of deze motordagen toch een paar vraagjes.. Wat moet ik mij bij 'toursessie en niet inhalen' voorstellen? Oude opa slakkengangetje over het circuit of word er toch wel op snelheid gereden ?
En hoe zit het met de geluidsnormen van de uitlaten, gezien mijn korte nagenoeg open demper toch wel wat herrie maakt ?
Snelheid wordt bepaald door de voorrijder, en hij/zij zal proberen de groep bij elkaar te houden. Als je pech hebt dat opa met een slakkengangetje rijdt dan gaat de snelheid omlaag. Over het algemeen zal er uiteindelijk wel ingehaald worden waardoor opa aan de staart van de groep eindigt en er uiteindelijk enigzins sportief doorgereden kan worden.
Hier een filmpje van toursessie in 2011 met een club van MF038. Hier heb ik ook een ronde of twee klem gezetten achter opa waarna ik op 1:18 weer 'op jacht' kan naar de rest van de groep.

Qua geluidsnormen, er wordt niet gemeten voor je de baan opgaat maar er is een meetpunt op het achterste rechte stuk. Als je daar teveel herrie maakt zul je van de baan gehaald worden tijdens de sessie of wordt je na de sessie te horen gegeven dat je geen volgende sessie mee mag doen als je niet wat aan het geluid doet.
 
Snelheid wordt bepaald door de voorrijder, en hij/zij zal proberen de groep bij elkaar te houden. Als je pech hebt dat opa met een slakkengangetje rijdt dan gaat de snelheid omlaag. Over het algemeen zal er uiteindelijk wel ingehaald worden waardoor opa aan de staart van de groep eindigt en er uiteindelijk enigzins sportief doorgereden kan worden.
Hier een filmpje van toursessie in 2011 met een club van MF038. Hier heb ik ook een ronde of twee klem gezetten achter opa waarna ik op 1:18 weer 'op jacht' kan naar de rest van de groep.

Qua geluidsnormen, er wordt niet gemeten voor je de baan opgaat maar er is een meetpunt op het achterste rechte stuk. Als je daar teveel herrie maakt zul je van de baan gehaald worden tijdens de sessie of wordt je na de sessie te horen gegeven dat je geen volgende sessie mee mag doen als je niet wat aan het geluid doet.


Leuk, hier rij ik voor jou, in het begin toen we weg reden. :] :]
 
Snelheid wordt bepaald door de voorrijder, en hij/zij zal proberen de groep bij elkaar te houden. Als je pech hebt dat opa met een slakkengangetje rijdt dan gaat de snelheid omlaag. Over het algemeen zal er uiteindelijk wel ingehaald worden waardoor opa aan de staart van de groep eindigt en er uiteindelijk enigzins sportief doorgereden kan worden.
Hier een filmpje van toursessie in 2011 met een club van MF038. Hier heb ik ook een ronde of twee klem gezetten achter opa waarna ik op 1:18 weer 'op jacht' kan naar de rest van de groep.

Qua geluidsnormen, er wordt niet gemeten voor je de baan opgaat maar er is een meetpunt op het achterste rechte stuk. Als je daar teveel herrie maakt zul je van de baan gehaald worden tijdens de sessie of wordt je na de sessie te horen gegeven dat je geen volgende sessie mee mag doen als je niet wat aan het geluid doet.
Hmm, vraag me af hoeveel herrie m'n Hawkje maakt. Heb er nu geen DB killer in en er zit een K&N filter op. Ben bang dat als ik er een DB killer in stop dat ie niet meer zo lekker zal lopen. Eerst dus maar even uitproberen. :9
 
ik heb vorig jaar met mijn ktm 640 lc4 met dikke akra's zonder db killers gereden en ik heb er niemand over gehoord dus. je mag best een hoop lawaai maken. gewoon de db killers er in of meenemen, dan zit je altijd goed.

en als je een beetje kunt rijden is de stersessie veel leuker en veiliger hoor. de tour sessie zitten klunzen bij niet normaal _O-

ik had toen met de stersessie een ronde tijd van 2:26 terwijl mijn top 155 km/u was :P en nog had ik er 6 racers uit gereden qua ronde tijden dus... niet te bang zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan